Eric perlu menghilangkan bayangan wajah cantik Elina, senyumannya, tawanya, pandangan nakal tu tondu milik abangnya Rick. Aduh... bukan untuknya! Dan malam ini di Gen Y.
Eric.... Eric...
Bob menggelengkan kepalanya memerhati Eric juga bossnya kerana adik kepada Rick. Kusai itu sedang memalukan dirinya sendiri membuat tarian ular di lantai tarian. Berberapa pengunjung membiarkan sahaja tetapi ada yang cuba mengambil kesempatan cuba mengoda Eric.
Bagaimanapun tu kusai sentiasa terlepas dan membuat aksi tarian pelik lagi di lantai tarian berberapa kali.
Bob akhirnya menghubungi Rick dan Eric diselamatkan dari menjadi mangsa rogol beramai-ramai tu kosumandakan yang gembira setiap kali Eric menghabiskan minuman dan satu aksi tarian di lantai tarian. Kesian kalah minum oleh sumandak tadi tu.
Adam dan Adrian memapah Eric yang masih lagi sibuk menunjuk lantai tarian walaupun dia hanya mampu berbaring ketika itu.
Bob membetulkan gula-gula tuntung di mulutnya sambil melambai pada Rick. Perangai dua beradik yang saling bertolak belakang. Si Abang Rick kasanova pencen yang sangat pandai mengendalikan diri, matang dan ya pujaan para sumandak.
Hanya sahaja jangan sesiapa cuba mengodanya didepan Elina isterinya. Rick takut bininya tu.
Eric bijak, genius tetapi kurang pandai bergaul. Merasa semakin kehilangan apabila Rick berkahwin dan meminta penanguhan dari daddy mereka untuk bercuti... berusaha menyamai abangnya tapi sayang sehingga sekarang gagal.
Rick : You no need to be like me, Eric. Just be yourself.
Eric : Bro, look my tattoo. Nice huh?
Rick silik to tattoo yang Eric maksudkan. Kecil saja berbentuk bola api sana lengan kirinya. Rick menyimpulkannya sebagai tattoo kurang berseni.
Rick : Dragon ball, si Goku! katun juga ko ni bro.
Rick tidak kasi kuat yang hujungnya takut esok Eric tambah bapa naga di sekeliling tubuhnya. Rick gigit bibirnya mau tahan ketawa. Dia biarkan Eric terlena di kereta.
* * *
Pagi itu Eric muncul dengan wajah kogutan. Rambutnya basah-basah duduk di meja makan. Masih berpakaian singlet dan seluar pendek. Dia duduk sambil renung tu pinggan kosong depan mata.
"Nah... "
Si mummy meletakkan sup tom yum didepan Eric. Eric senyum sikit sama winkkan matanya sama si mummy. Daddynya berdehem dan Eric tunduk kembali macam budak nerd. Dia kasi betul kono tu sepeknya yang kena asap sup tom yam.
Mr Andrew menggeleng, Rick hanya perlu tiga bulan untuk menjadi pengurus di compannya tetapi Eric memohon tiga bulan untuk menjadi seperti abangnya sebelum memikirkan akibatnya tidak seperti yang diharapkan.
Dari saat itu, kelemahan anak lelaki geniusnya ini mula terserlah. Alkohol akan membunuhnya, pujukan dan rayuan membuatnya tidak mampu menolak hanya ada pengaruh alkohol.
Mr Andrew : From now on your leave is canceled.
Eric tingu tu sup tom yam nya macam tingu emas, endak berani dia tengok daddynya. Yang sebenarnya dia pun tidak menemui apa-apa dari percutiannya di Gen Y. Dia cepat bosan dan merasa di dunia asing.
Mummynya datang menghampiri dan memukul lengan kiri Eric.
Eric : Ouch mom... It's hurt la.
Sir Andrew : And the cartoon tattoo, I don't want see it!
Eric pigang ni tattoonya. Kenapa kono tattoo Rick boleh dan dia punya tidak boleh. Dia sempat nampak Rick senyum sambil pura-pura batuk dihujung sebelah sana. Dia tengok balik tattoo bola Goku nya. Endak ada yang salah ba.
YOU ARE READING
KEEPER S2
Ficción GeneralEric Abram Andrew terperangkap dan menderita kerana mencintai wanita yang salah dan membuatnya membenci perkahwinan. Dia berusaha menjadi seperti Rick, abangnya untuk memenangi hati kakak iparnya Elina dan dia gagal. Eric berubah, menolak untuk ber...