POV ARABELLA
Ik zucht diep en kijk nog een keer in de spiegel. Me haar is stijl en me make-up is naturel. Eindelijk in 100 jaar is me wing gelukt, ik heb even een overwinningsdansje gegooid. Ik strijk met me hand over de stof van me jurkje en haal diep adem.
OUTFIT ARABELLA
'Ara, ben je klaar?' roept mijn moeder vanaf beneden. Ik slik en pak me handtasje. 'Jaa kom al!' roep ik terug en loop onhandig de trap af. Ja ik en hakken, soms heb ik me dagen niet en kan ik echt op me muil pleuren. We gaan uiteten met Elijah's familie, een soort van welkom thuis etentje. Me broer zien er netjes uit en ik glimlach naar hun. van Josh krijg ik een dodelijke blik en van Quin krijg ik een knipoog. 'Girl u look amazing.' zegt Florè opgewonden en ik loop lachend naar haar toe. 'Jij ook girl.' zeg ik overdreven en ze draait een rondje waarna ze een pose aan neemt.
Ik lach en me ouders kuchen. 'Oke laten we gaan.' zegt me moeder blij en ze klapt in haar handen. We schudden allemaal lachend ons hoofd en lopen richting het huis van Elijah. Me moeder belt aan en Fabian doet de deur open. Hij heeft een pak aan en ziet er zo cute uit. 'Hoi kom binnen!' zegt die blij en hij maakt een gebaar met zijn hand. Zodra ik voorbij hem loop wrijf ik nog even door zijn haar. Sierra; hun moeder, Celine en Elijah staan in de woonkamer.
'Oh ik had jullie helemaal niet gehoord.' zegt Sierra en ze geeft iedereen een knuffel en een kus op de wang. Celine en Elijah komen er achter aan. Zodra Elijah bij mij is zet die zijn bekende grijns op. Ik rol me ogen en druk een kus op zijn wang. 'Je ziet er mooi uit.' zegt die zacht en ik bijt op me lip. Ik voel het bloed naar me wangen stijgen en kuch. 'Jij ook.' zeg ik droogjes en kijk om me heen. 'Okee, laten we gaan!' roept hun moeder en we lopen met zijn alle naar de auto's.
Ik word bij me heupen gepakt en word naar achter getrokken. Ik sta tegen een auto aan en kijk geschrokken in de ogen van Elijah. 'Jeez E, je liet me schrikken.' zeg ik zuchtend. Hij lacht even en zet zijn handen naast mij neer tegen de auto. 'Jij gaat met mij mee.' zegt die simpel en hij klikt de auto open. Ik doe me armen over elkaar en frons me wenkbrauwen. 'Denk het niet.' zeg ik eigenwijs en blijf staan. Als die denkt dat het zo makkelijk gaat kan die de pot op. Hij maakt een afkeurend geluidje een haalt een hand door zijn haar.
'Als dit over vanochtend ging, sorry oke?' zegt die met een onschuldig lachje en hij maakt de autodeur open. 'En nu zet je mooie kont op die stoel.' hij wijst naar de passagiersstoel en maakt een gebaar dat ik in moet stappen. Ik zucht en rol me ogen. 'Oke dan, maar dit is omdat ik honger heb en de andere al weg zijn gereden.' zeg ik en ik knijp me ogen tot spleetjes.
Hij lacht en schud zijn hoofd. Ik stap in en doe me riem om. Hij doet de deur dicht en lacht nogsteeds. Ik zucht en rol me ogen. Hij stapt in en kijkt me lachend aan. 'Zo is het wel genoeg geweest.' mompel ik. Hij probeert zijn lach in te houden. 'Niet zo brommerig gup.' zegt die en hij proest het uit. Door zijn lach doe ik automatisch mee.
We staan voor een chique spaans restaurant en ik heb echt mega honger. 'Oeh, ik heb zoveel zin in eten.' zegt Celine opgewonden en ik knik heftig.
Celine en ik zijn echt vreters tho.
'Mag ik deze loop babygirl?' vraagt Elijah met een deftig accent en hij steekt zijn arm uit. 'Maar natuurlijk babyboy.' zeg ik met hetzelfde accent. We lachen allebei en ik haak me arm in de zijne. Zodra ik over de drempel stap krijg ik gelijk een spaans gevoel.
De spaanse muziek klinkt geweldig en het restaurant ziet er zo gezellig uit.
We lopen de ober achterna en ik kijk rond. 'Hier is jullie tafel.' zegt de ober en hij wijst naar een aparte lange tafel, ergens achterin het restaurant. Ik haast me naar het raam en neem plaats. 'Jezus, jij hebt wel haast he.' mompelt Elijah en hij neemt lachend plaats naast me. 'Ik heb pas haast als Grayson Dolan in de stad is.' zeg ik grijnzend en hij rolt zijn ogen. 'Ik ben leuker.' mompelt die zachtjes en ik schud lachend me hoofd.
Echt een sukkel. Niemand is leuker dan Grayson?
Iedereen besteld drinken en we luisteren allemaal naar Fabians moppen. Ik staar uit het raam en kijk naar de zee. Ja het restaurant ligt aan de zee en ik hou van de zee. De zee is oneindig en daarom hou ik ervan, want in het leven kan je oneindig veel keuzes maken. Je leert van alle keuzes, sommige slecht, sommige goed. Ik zucht diep en voel een hand op me bovenbeen.
Ik draai om en kijk in de bezorgde ogen van Elijah. 'Alles oke?' vraagt die en hij knijpt zachtjes in me bovenbeen. Ik glimlach zwakjes en knik. Hij slaat een arm over me stoel leuning en kijkt op de menu kaart. Ik bekijk hem en bijt op me lip. Hij heeft een zwarte nette broek aan en een witte overhemd, waarvan de bovenste knoopjes openstaan.
Die tattoos staan hem ook goed, damn.
'Kan je het zien.' hoor ik hem zeggen en ik schrik op. Ik pak me menu kaart en kijk erop. Ik hoor hem zachtjes lachen en ik zucht diep.
Ik ben echt een kluns, ik kan niet eens stiekem iemand begluren.
Footloose galmt door de speakers van Elijahs auto en we zijn allemaal gek aan het bewegen.
'Now i gotta cut loose,
footloose, kick off the Sunday shoes.' zingt Fabian hard mee en ik schiet in de lach. 'You're playing so cool, obeying every rule. Deep way down in your heart you're burning, yearning for the some-somebody to tell you. That life ain't passing you by.' zingen ik en Elijah keihard mee en Elijah tikt met de muziek mee op zijn stuur.Ik heb dit soort dingen gemist. zingen in de auto met E. Dat deden we altijd, elke dag als we naar school gingen of waar dan ook heen.
'Kunnen we nog even naar het strand, alsjebliefd!!' vraagt Fabian en hij leunt met zijn hoofd tussen de 2 voorste stoelen. Ik kijk Elijah aan en daarna Fabian, die ons alle 2 aankijkt met zijn welbekende puppyogen en pruillipje. 'Ik vind het best, Jij?' zegt Elijah gericht naar mij en ik glimlach. 'Natuurlijk.' zeg ik terwijl ik Fabian nogsteeds aankijkt. Hij heeft een voldane glimlach op zijn gezicht en ik aai hem over zijn hoofd. 'Maar je moet niet te ver wegrennen, want anders zijn we je kwijt en het is al laat.' zeg ik duidelijk waarna hij heftig knikt.
Fabian heeft ADHD en ODD en is daardoor best druk en snel agressief. Het blijft een schatje als die je vertrouwt en zich fijn bij je voelt.
Elijah zet de auto neer en we stappen alle 3 uit. Fabian trapt zijn schoenen uit en rent richting de zee. Ik schud lachend me hoofd en pak zijn schoenen op, zelf doe ik ook me hakken uit en laat ze in mijn handen hangen. Elijah en ik lopen stilletjes naast elkaar achter Fabian aan. 'Wist je nog dat je hier voor het eerst dronken werd en je wou skinnydippen.' zegt hij lachend en ik lach mee. 'Nogsteeds beschamend.' antwoord ik lachend en we kijken elkaar even aan. 'Ik ben blij dat je terug bent.' zeg ik zacht en druk een kus op zijn wang.
Opeens voel ik een koude rilling over me armen en begin te bibberen. Hij geeft zijn leren jack en ik trek hem aan. We ploffen neer in het zand en kijken naar Fabian die wegrent door de golven. Ik laat me hoofd rusten op de schouder van Elijah en kruip tegen hem aan. 'Ik heb dit gemist.' mompel ik en ik hoor een klein lachje. 'Ik ook gup.' antwoord die terug en hij slaat zijn armen beschermend over me heen. Zo zitten we nog een half uurtje en daarna gaan we richting huis.
Ik ga even stoppen met dit boek want wil eerst me eerste af maken. MORGEN HOOR IK ME UITSLAG AAAH!!
xx
JE LEEST
Us Against Them
ChickLitHet leven van arabella slaat op z'n kop als haar beste vriend na 2 jaar terug komt. Wat moet ze nu doen?