POV ARABELLA
Zodra we voor Elijahs deur staan grinnik ik, wat mij een geirriteerde grom oplevert. Ik doe de deur open en zie een donkere kamer. Ik haal de blinddoek voor zijn ogen weg waarna hij even knippert.
'Wat de f-.' 'WELCOME HOMEEEEE!' roept iedereen.
Partypoppers worden afgeschoten en er word gefloten. Iedereen gilt en knuffelt Elijah en ik grinnik om het uitzicht.
Iedereen is zo blij dat die terug is, ik stiekem ook alhoewel ik nogsteeds gekwetst ben door die avond... Ik loop naar Cel en pak gelijk een redcup.
'En hoe was de date?' vraagt ze nieuwschierig. Ik kijk haar aan met een "wat zeg jij" blik. 'Um, date? Denk het ni.' antwoord ik en neem een grote slok drank. 'Alsjeblieft zeg, ik zie wel dat je hem leuk vind?' zegt ze met een dikke grijns op haar gezicht.
Heeft ze gelijk? Vind ik hem leuk? Ik schud die gedachtes uit me hoofd en sta op.
'Geen idee waar je het over hebt.' antwoord ik koeltjes en drink de beker met drank in een keer op. Een warm gevoel gaat door mijn keel naar mijn buik. Heerlijk, het effect van alcohol.
'YEAH YEAH YEAAAAH, ITS A PARTY IN THE U S A!' zingen Devon en ik met volle borst door de microfoon. Het is een uur later en ik ben al aangeschoten. Na een mooie uithaal van Devon krijgen we een applause en buigen we alle twee.
Giechelend en wankelend lopen we de menigde in richting onze vrienden. 'Jullie zouden een duo moeten beginnen!' gilt Cel opgewonden waarna er veel gegrinnik en gelach komt.
Ik en Devon, HET zangduo. The aravons. OH SHIT DIE IS GOED.
Giechelend om me eigen gedachte lopen we naar buiten waar ze beerpong aan het doen zijn. Ik ga op me tenen staan om te zien wie het zijn. Elijah tegen... OH HELL NO.
Jayh Wallhorn, mijn ex.
Geirriteerd ga ik door de menigte heen, richting Elijahs kant. 'Wat doet hij hier.' vraag ik aan hem waarna hij zijn ogen op mij richt. 'Oude bekende of niet dan?' zegt die kil en draait weer naar het spel. What the fuck? Zuchtend zet ik een stap terug en voel een steek in me hart. Hij weet hoezo Jayh en ik uit elkaar zijn en dan doet die zo lullig. 'Dyla schatje, lang niet gezien.' hoor ik achter me, een rilling slaat over mijn lichaam.
Ik walg van zijn stem. Ik draai om en zet me fakest smile op. 'Oh hey Jayh! Lang geleden, gelukkig.' maak ik af met een arrogante blik. Ik loop richting hem en kijk hem boos aan. 'Wat doe jij hier?' sis ik. Hij lacht, maar like evil laugh. 'Mag ik niet blij zijn dat mijn ex beste vriend vrij is en hij mijn ex neukt.' zegt die met een vieze grijns.
Mijn hart stopt voor een paar minuten. Zou die dat gezegt hebben tegen hem?
Ik kijk hem diep en kil in zijn ogen aan. 'Nooit meer.' en loop weg. Ik geef nog een laatste blik naar Elijah die alles heeft gehoord en ik zeg je alvast, die blik was niet positief.
Het is rond half 6 en de laatste mensen vertrekken. Ik heb eigenlijk bijna de hele avond op het dak gezeten en gekeken naar iedereen in de tuin. Als Elijah het tegen Jayh heeft gezegd over ons, wat zou die nog meer hebben gezegd? Ik druk mijn sigaret uit. Zuchtend loop ik naar beneden waar iedereen bijna knockout ligt.
Ik pak een vuilniszak en begin de redcups die verspreid staan in de keuken erin te gooien. Ik hoor een gekuch achter me en sluit me ogen. Ik heb hier zo geen zin in. 'Ara.' 'Nee.' antwoord ik kortaf en ga verder. Ik heb niks te zeggen tegen hem, want ik weet als we gaan praten ik boos ga worden en ga huilen. Ik wil me niet zwak laten zien en al helemaal niet iedereen wakker maken met me gegil.
'Ik weet niet wat Jayh je heeft verteld,en ik zocht je heel de avond, maar je was niet te vinden. Wat is er gebeurd?' vraagt hij zacht. Ik stop met opruimen en draai me om. Als ik zijn hoofd zie wil ik hem het liefst slaan, but i can't. 'Ik was op het dak.' antwoord ik en pak de laatste redcups en gooi ze in de vuilniszak. Hij loopt op me af en pakt de vuilniszak over waarna hij de plastic borden erin gooit. 'Wat heeft Jayh gezegd?' vraagt die verder en kijkt me weer aan. 'Ik kan beter vragen aan jou waarom je hem hebt verteld dat we het hebben gedaan?' zeg ik boos en voel tranen opkomen in me ogen.
'Ara..'
'Nee, ik hoef geen sorry of het spijt me. Je hebt me oprecht pijn gedaan hiermee en ik weet dat je het heb verteld. Boeit me niet of die je boos maakte of niet, zulke shit moet je niet delen met mensen. Het is tussen ons en niet tussen iedereen. Dus hou je spijt speech voor je en ga opruimen.' Zeg ik met een schore stem en tranen in me ogen. Ik draai om en pak zoveel mogelijk bierflesjes en doe ze in een bierkrat.
Ik ben gewoon teleurgesteld in hem maar vooral boos op mezelf. Ik trap er weer in, elke keer. Dan denk ik; ja deze jonge, dit is hem en dan BOEM! Hij doet me pijn.
Na een half uur alle flessen verzamelen en bekers weggooien maar ik het aanrecht schoon. Ik kijk op de klok en kijk verbaasd. Half 8?! Ik gooi de laatste dingen weg en zoek me jas in de gang. Elijah is na mijn uitbarsting stil gaan schoonmaken in de tuin en woonkamer. Nadat is die naar me toegekomen en zei sorry en slaaplekker.
Ik heb hem genegeerd waarna die naar boven ging. Ik heb geen fut om met hem te praten. Ik trek me jasje aan en loop naar mijn huis. Ik maak de deur open en zie me moeder en me vader zitten.
'Goedemorgen zonneschijn.' zegt me vader lachend en ik kijk vermoeid. 'Moeten jullie werken?' vraag ik als ik aangeschoven ben en een broodje eet. 'Ja, we gaan vanavond uiteten dus je moet zelf wat halen of koken.' antwoord me moeder die opstaat en haar jas aantrekt. 'Isgoed mam.' antwoord ik moe. Ze geeft me een kus op me wang en loopt de deur uit samen met mijn vader. Ik loop naar boven en kleed me om en duik in bed. Zodra me hoofd mijn kussen raakt ben ik allang naar dromenland gegaan.
JE LEEST
Us Against Them
ChickLitHet leven van arabella slaat op z'n kop als haar beste vriend na 2 jaar terug komt. Wat moet ze nu doen?