" Kenapa anak KU?"
"Bunda ku tidak mahu berkahwin sama Anggun"
"Kenapa tdak?"
"Bunda ku tidak mahu."
"Bunda mahu tahu kenapa tidak Aria?"
"Kenapa bunda tidak mahu berkahwin sama Aswad, bila nenda menyuruh bunda bernikah?"
"Sebab bunda masih isteri seorang lelaki."
"Suami manusia, yang tidak ingat sama bunda?"
"Jangan sama kan bunda dengan Aria."
"Tidak mahu berkahwin bunda belum lagi Masa nya. Bunda Ada apa di alam manusia? Sudah lama sekali Kita tidak turun ke Alam manusia"
"Tiada APA yang istimewa di Alam manusia. "
"Bunda bagaimana Rupa manusia bunda?"
"Bermacam Rupa. Bunda sendiri tidak faham kehidupan manusia."
"Dua purnama Aria mahu turun. Bunda beritahu Pak Buntar sama pemgikut ku. Ku mahu turun"
"Turun untuk apa?"
"Ku mahu turun bunda, hibur kan hatiku. Fikiran ku kusut, kerana perkahwinan ini. Tolong lah bunda"
"Itu pun Anggun. Sayang ku Putera Aria, Aria seorang sahaja anak bunda. Usia mu sudah meningkat alam remaja.___"
"Biar ku hidup dalam remaja bunda"
"Beritahu Bunda apa yang kurang pada Anggun?"
"Tiada kurang bunda, Rupa Paras yang cantik. Cuma diri ku tiada perasaan, sukar di kata, hati KU bunda tidak berdetik, kosong. Ku mahu mempunyai perasaan yang ku tidak pernah Rasa. Ku tidak tahu perasaan itu dipanggil apa. Kalau diri ku dipaksa untuk berkahwin pasti Akan ku lari dari alam ini"
"Bunda beri Masa pada mu. Sampai Satu masa kalau dalam hati Ada mempunyai perasaan sukar digambar. Beritahu Bunda"
"Terima kasih bunda"
"Putera, Bunda Laila buat apa disini?"
"Lihat permandangan tasik yang indah, damai Dan tenang. Anggun kemana?"
"Di tasik Bunda Laila bersama puteri yang lain."
Laila, Putera Aria Dan Anggun melihat puteri puteri Bunian n
Pulang dari tasik."Kenapa semua ke tasik? Ada apa disana?"
"Tidak lama lagi Dua purmana. Mahu Turun ke tasik di alam manusia. Bulan yang penuh, puteri puteri semua mahu bersantai."
"Sudah lama tidak ke Alam manusia"
"Iya, Bunda pergi dulu, mahu pulang ke istana." Laila bangun pergi. Aria pandang Muka Anggun.
"Kenapa kamu mahu bersuami kan daku?"
YOU ARE READING
Putera Aria & Maya Sari
FantasySambung dari carita Puteri Laila & Ah Long . Jangan kecam kalau Tak suka. Hanya rekaan semata mata. More to Fantasy ?? MAGIC???