Dugaan😁

1.7K 74 13
                                    

"Perangai betul lah, dah empat hari tak keluar bilik. Mel stress sangat Kak Sarah."

"Kesian Maya Mel, hari akad nikah. Tengok Maya macam orang hilang ingatan pun ada. Dah lama sikit baru ingat Nedim, Puteri, Nenda. Tapi Aria dia tetap tak ingat. Bagi kak Sarah Maya sendiri stress. Biar lah dia sorang, nanti nak keluar bilik keluar lah. Lagi Mel p ketuk pintu bilik, lagi Cheng membebel lagi tambah stress Maya"

"Betul give her some space. Lagipun bukan buat salah apa pun. Kalau Dhia ada magik, dah bagi ingatan Maya tu pada Aria, kahwin senang. Malangnya I tak ada magik pun"

"Kita patut ada magik dari dulu lagi. Hurmm enam ekor buat hal. I bagi keyy jadi katak. Lepas dalam pond."

"Ming Sarah nak bagi jadi kangroo lah biar lompat satu bukit"

"I nak bagi Seng jadi ular, bqgi makan tidur tak gatai dengan perempuan"

"Mel, nak bagi Cheng jadi Orang Utan, sumbat pisang bila start membebel. Makin tua makin pot pet. Stress"

"Elly bagi Leng jadi lembu, senang sumbat carrot, kunyah je, letak dalam sangkar"

"Agaknya kalau arwah ada apa agaknya, dia bagi Johnny jadi kan?"

"Mel rasa sure Hani, bagi Johnny jadi burung. Letak dalam sangkar, tak boleh terbang"

"Ahh, i miss her do much. Semalam I menangis tengok video kita dulu di Maldives, ingat masa mula Hani pregnant, masuk pool pakai swim wear, she so shy"

"Arwah, hati dia baik sangat. Alhamdulillah Iqram dengan Ad, perangai macam arwah. Especially Ad."

Terdiam mereka lihat Maya masuk dalam dapur, buka peti sejuk ambil mineral water terus keluar.

"Muka menangis"

"Hye nak ke mana?"

"Balik rumah. Why?"

"Jom kita pergi Bar. Teman Ad ke academy dulu"

"Maya tak sihat."

"Maya, Maya makin kurus. Dah berapa hari tak makan."

"Maya okay"

"Maya masih tak ingat siapa Aria?"

"No. Tak nak ingat."

"Adam, any news from him?"

"Tak ada langsung. Maya nak pergi gym"

"Maya tak makan,nak pergi gym, bole pengsan kot"

"Maya okay. See you"

"Degil betul lah sayang. Sayang tak boleh ke cakap dengan Uncle Rain, suruh uncle pujuk anak lelaki dia Putera Aria, turun ke sini. Pujuk Maya"

"Hari tu I dah cakap. Tapi abang kata hal ni terpulang pada Maya. Tak tahu lah macammana peraturan bunian ni semua."

"Hurmm. Ad dapat Aria ketuk kepala dia biar dia lupa Maya pulak, pastu Ad ada magik, bagi Aria pulak sensara macam Maya sekarang."

"Garangnya, anak buah I tu"

"I dont care"

😊😊😊😊

Adam ni memang kaki penipu, dah seminggu balik, tak ada satu pun call or message. Lelaki kan. Ohh Maya lupa dia ada girlfriend. Fuck lah!

"Maya Sari"

"Bunda"

"Bunda datang mahu melihat Maya. Wajah mu jelas kesedihan. Kenapa Maya?"

"Tak tahu Bunda, Maya macam kehilangan otak Maya ni, tak boleh nak fikir. Hati Maya rasa ketat sangat. Sesak Bunda. Macam ada benda yang Maya nak ingat tapi tak boleh. Hal tu yang buat Maya tekanan. Macam nak gila"

Putera Aria & Maya Sari Where stories live. Discover now