Zaharin & Laila

2K 69 43
                                    

"Puteri, Putera kembali gembira tersenyum seperti dahulu semula."

"Bagiku Melur, tiada apa yang ku mahu selain melihat anak ku gembira. "

"Melur cuma takut dengan Tunku Hanum. Kalau lihat manusia ditaman larangan Putera bergeger Alam kayangan ini."

"Iya, Hanum KU jugA takut sama bunda"

"Tapi Melur tengok Tunku Hanum lebih tenang sedikit, sejak tahu penyakit Aria"

"Aria tidak punyai Penyakit. Pak Buntar sama Nedim yang rancangankan supaya Aria tidak dipenjara. Bunda sayang sekali sama cucu nya. Bunda takut Aria mati. Sebab itu bunda ikut sahaja kemahuan Aria. Hanya bunda saja tidak tahu penipuan Pak Buntar sama Nedim"

"Aduih, Melur fikir Putera sakit. Ini rahsia jangan di ketahui sesiapa, lebih lagi Anggun kerana masih mengharap sama Aria. "

"Ibu sama ayah Anggun jugA kelihatan pelik. Biar anak ku memilih pasangan hidupnya"

"Putera sudah pandai bercumbu ya Puteri"

"Ayuh Kita"

"Basah Maya, habis basah semua"

"KU bisa keringkan baju mu, sekejap sahaja. Mahu lihat?"

"Tolong jeans Ni berat"

"Sebelum itu harus basahkan lagi."

"Aria, Ni Maya nak merajuk"

"KU minta maaf, KU keringkan"

"Oh my god. Maya kering Tak basah lagi. Macammana buat? Ajar Maya senang bagi kering baju sekelip Mata"

"Tidak bisa, mengajar mu sayangku, ini adalah kuasa keturunan ku. Segala kuasa Nenda Satu Masa Akan KU miliki. Dan KU Akan turunkan kepada anak dimasa hadapan"

"Anak?? Aria suka anak?"

"Suka. Tapi KU tidak suka mendengar anak kecil menangis Ku, bosan asyik menangis"

"Funny lah. Baby memang Akan menangis. Dulu Aria baby pun menangis jugA"

"Maksud mu baby?"

"Bayi anak kecil"

"Bunda cakap KU tidak menangis senyum sentiasa seperti sekarang" Aria cium pipi Maya.

"KU benar benar sayang pada mu Maya"

"Maya pun. Shit lupa"

"Maksud mu APA shit?"

"Najis" kerut kening Aria lihat Maya. Maya ketawa. "Jangan ikut ayat merepek. Sayang, Maya nak tunjuk sesuatu pada sayang. "

"Siapa didalam potret ini?"

"Ayah Aria yang beri, dia Ada di Alam manusia sama dengan Maya. Yang itu bunda Aria Puteri Laila"

"Bunda KU bersama suaminya?"

"Ya. Bunda Aria sangat cantik"

"Bunda memang cantik. Sehingga kini bunda KU masih menawan. Banyak yang mahu peristerikan bunda, tapi bunda tetap menunggu suaminya. "

"Tunjuk gambar Ni dengan Puteri Laila"

"Panggil sahaja bunda kerana Akan menjadi bunda mu jugA" Maya senyum.

"Rupa mu menjadi biru? Kenapa malu?"

"Hah biru?" Cermin Tak Ada. Sini Ada cermin?"

"Pergi minta sama Nenda"

"Tak nak. Sayang tunjuk lah gambar Ni pada Bunda"

"Pasti"

"Sayang bila nak jumpa keluarga Maya, jumpa daddy"

Putera Aria & Maya Sari Where stories live. Discover now