"Mama, macammana, mama boleh tahu Putera Aria tak tinggal Maya Sari?"
"Mama tahu lah. Sebab Putera Aria tu dia sayang dengan Maya Sari"
"Mama, selalu mama baca fairy tales Mama tengok buku, tapi kenapa cerita fairy tales ni mama tak tengok buku?"
"Mama dah halaf skrip tu. Dah lama"
"Habis tu apa yang terjadi Mama? "
"Tak apa yang terjadi"
"Okay tidur sekarang nanti mama larat mama sambung lagi"
"Alah mama, sikit lah lagi, baru jam 10"
"Yeah papa balik"
"Lewat sayang balik?"
"Ada kerja. Mana kembar ku seorang lagi?"
"Dukung Azalea dulu baru dukung adik"
"Kakak harus mengalah"
"No. Papa dukung Azzan juga"
"Ya dukung kedua sekali"
"Papa esok Azalea dengan Azzan umur 9 tahun, mama buat birthday di hotel. Nenda datang? Moyang?"
"Semua datang. Okay cukup tidur . Kalau tak esok mama cancel birthday party"
"Ahh, papa, Azzan ada satu nak tunjuk"
"Azalea pun look mama. I can move book when i close my eyes" terdiam Aria dan Maya.
"Bila Azalea boleh buat macam ni?"
"Yesterday mama. Bila Azalea baca pasal magik, i want to have magic" terdiam Maya pandang Aria.
"Azza boleh buat magik juga"
"Boleh papa. Tengok sini"
"Oh shit! Azzan, Azzan"
"Sayang jangan panik, ku tahu dimana dia berada"
"Mama, Iris pun ada magik."
"Aurora beritahu Maya. Nedim yang teruja"
"Okay, Azzan atas katil semula. Papa tahu ada dimana" Aria dukung Azzan sembunyi belakang kain langsir.
"Mana papa nampak ?"
"Papa tahu. Tidur"
"Azalea masuk bilik"
"Okay."
"Kiss dulu."
"Papa, dukung masuk ke bilik"
"Jalan Azzan, tak adil papa dukung Azzan. Azalea?"
"Sekarang kan didalam bilik Lea"
"Sayang kan mengalah dengan anak anak. Ikut apa saja. Now both of you masuk bilik tidur. Mana kira sampai tiga"
"Good night"
😚😚😚😚
"Sekarang time mama dengan papa. Sayang nak makan?"
"Ku mahu sayang. Sandwich cukup buat ku"
"Maya pergi buat"
"Sayang, Happy Anniversary yang ke 10. Tak pernah cukup dengan sayang. Terima kasih menjadi isteri yang sempurna buat ku dan menjadi Bunda yang baik buat anak anak ku"
"Terima kasih buat sayang juga menjadi suami yang terbaik selama 10 tahun ni. Alhamdulillah kita jarang nak gaduh. Sayang ikut apa saja kemahuan Maya. Maya hargai sangat sangat. Jadi papa yang baik dengan Puteri Azalea dengan Putera Azzan Durrani."
YOU ARE READING
Putera Aria & Maya Sari
FantasiaSambung dari carita Puteri Laila & Ah Long . Jangan kecam kalau Tak suka. Hanya rekaan semata mata. More to Fantasy ?? MAGIC???