"Apa yang bunda lakukan? Kenapa cincin Maya Sari bersama Bunda?. Sekian lama ku Cuba untuk merasai Maya, KU tidak bisa. Kerana bunda mengambil cincin. bagaimana bunda boleh menyimpan cincin Maya?"
"Bunda berjumpa dengan Maya."
"Bunda apa? Kenapa?"
"Sebab bunda sayang kan Aria. Bunda tidak mahu Aria dipenjara oleh Nenda jika tahu Aria bercinta dengan manusia"
"KU kecewa dengan mu bunda. Kecewa. KU benar benar cintai Maya. Salah kah bunda KU ingin menyintai manusia.? Keluar bunda KU mahu sendirian. Jangan datang menganggu KU lagi" Laila kesat airmata keluar.
"Bunda lakukan sebab bunda sayang Aria"
"Keluar bunda" Aria tutup pintu.
😖😖😖
" APA Hal ahh, sudah tiga bulan balik lagi diam. Kalau dulu Ada fahsiaon show gedik ahh mau p. Sekarang balik U dalam bilik saja. Lagi menangis Muka sedih"
"Mel pun Tak tahu D. Lain sangat. Tanya Tak nak bagitahu"
"Lain sangat tengok Maya. Kak Sarah Tanya pun Tak nak cakap"
"Ad dengan Aurora pun Tak bagitahu"
"Nanti kakak ipar slow talk. " Dahlia ambil pisang makan.
"Daddy, I miss you"
"Sudah besar lagi mahu peluk ahh"
"Daddy I'm always your baby girl" Dian duduk dimeja makan.
" Ibu, Dian lapar"
"Semua sudah balik ahh. Lagi bising"
"Mana Maya?"
"Dalam bilik"
"Hurmmm"
"Okay since semua Kat sini, Ad dengan Aurora Ada benda nak tunjuk. Ni terjadi di Gunung Ledang. Happened to Maya."
"Kenapa dengan Maya?"
"Mummy Mel tengok lah."
"Pasal apa lepas tiga bulan baru bagitau?"
"Daddy Keyy, ingatkan balik sini Maya okay"
"Cepat pasang ahh"
" Daddy Cheng kejap lah. Abang ambil cabel plug Kat TV." Ad hulur handphone.
"Iqram ahh APA lagi tengok?"
"Daddy Tak tahu Mana Satu?"
"Sini abang buat" Haikal ambil cabel plug pada phone.
"Aurora, explain."
"Okay Ni Gunung Ledang, Masa Mula sampai. Yang ni semua Tak penting skip abang Haikal"
"Kenapa mummy risau Ni?"'
"Kan. Sarah pulak Tak sedap hati."
"Tengok ni, Maya macam tengah cakap dengan seseorang kan. " Terbelaik Mata Cheng Dan Mel.
"Ya Allah kena sampuk ke Ni?"
"Airel Rasa Maya kena sampuk dengan hantu"
"Zahra tak mahu tengok."
"Panggil ustaz, buat air. Patut dari balik muka sedih. Mak ai, tu macammana tengah kiss?"
"Hantu apa ahh wa punya anak p kiss? Hantu pandai kiss ahh?"
"Tiap hari mummy, malam pukul 7 Maya Akan Naik atas sungai dekat Batu besar. Nanti masuk Kem pukul 10 lebih. Tak Ada siapa berani mummy Naik atas situ. Hanya Maya seorang sahaja."
YOU ARE READING
Putera Aria & Maya Sari
FantasySambung dari carita Puteri Laila & Ah Long . Jangan kecam kalau Tak suka. Hanya rekaan semata mata. More to Fantasy ?? MAGIC???