Our Families

1.7K 63 8
                                    

"Kenapa termenung jauh Sarah perasan dari tadi. Ada apa dalam pool Ni?" Johnny senyum pandang Sarah.

"Wa pun Tak Tau Ada apa."

"Masih Tak boleh terima Ad dah jadi isteri orang?" Johnny angguk kepala.

"Dah enam bulan lebih. Sarah tengok Ad bahagia dengan Ari, Ari pun sayang Ad. Mana Ada tugas mesti bawa Ad sama."

"Wa Tau dia sayang Ad, tapi wa tengok macam anak sama bapak ahh. Lagi mau orang tua. Muda banyak ahh Sarah. Kalau Hani Ada wa Tak pening pun ahh"

"Ni namanya jodoh. Kena Redha lah. Yang penting Ad bahagia. Memang lah Ari berumur sikit, tapi sayang Ad, layan Ad ikut saja kemahuan Ad. Yang tu yang penting kan. Kalau Ad kahwin dengan yang muda pun buat Hal, Tak bahagia. Yang dah lah kacukan tua pun kacak, professional, kuat agama, apa lagi yang tak kena?"

"Wa Tak Tau mau cakap apa. Wa Tau dia sayang Ad, tapi wa tak boleh mau tipu ahh Sarah. Hati wa Tak suka pun. Anak semua sudah besar Ada family sendiri. Kadang kadang wa Rasa bagi wa mati ahh senang, disana boleh jumpa Hani. "

"Sapa mau mati. Wa Tak izin ahh?" Seng duduk tepi Johnny.

"Lagi pasal Ari sama Ad ahh?"

"Wa Tak suka"

"Lu Tak suka Tak apa, janji anak anak happy itu penting. Jangan pendam ahh."

"I bawa fruit punch. Ahh. Hidup Kita dah semakin ke akhir usia. Dari muda Kita sama sampai tua. Anak anak, cucu nak dapat cicit dah Kita soon. I Rasa kalau Masa I sampai I Pergi dengan tenang"

"Jangan buat Hal ahh,wa Tak cakap mau lepas sayang ahh" Seng peluk bahu Dhia.

"Johnny, I Ada naluri yang cukup kuat, Ari pasti Akan jaga Ad dengan baik. Iqram pun slow sikit rapat dengan Ari. Tengok Kitty pun okay. Dah nampak macam happy family. Insha Allah Ari boleh jaga dia orang."

"Wa Tau. Tengok Iqram dengan kitty Tak gaduh lagi."

"Weyy was tunggu lu dua, sampai peluh lagi duduk sini minum air" Leng duduk depan Johnny.

"Abang ahh bagi rokok boleh ahh. Light up sekali sama Adik"

Cheng masuk duduk tepi Johnny peluk Johnny.

"Lu APA hal?"

"Wa sayang lu ma"

"Ming sama Keyy Mana?'

"Ada, Mana Tak Tau. Gay partner mesti Dua dari muda sampai tua"

"Sarah lu sudah p doktor ahh, blood test okay?"

"Okay, Leng"

"Esok dah masuk bulan Ramandan"

"Kita semua sahur sama pagi nanti"

"Ad, message I balik Hari petang sampai, nak sambut puasa sama. Ari nak sambut puasa together"

"Tengok menantu you baik je" Johnny jeling Mata pada Sarah.

"Dari muda enam orang Ni asyik jeling Mata, ikut anak anak, cucu semua suka jeling Mata. Tambah Camelia kalau marah dengan Ming jeling macam nak terkeluar biji Mata"

"Daddy" Maya duduk sebelah Cheng.

"APA Hal ahh. "

"Daddy, Maya stress, Aria sekarang sejak reti kehidupan dunia, lupa Maya isteri dia. Asyik kepit dengan abang Dian, Airel dengan Aiman. Maya call Tak jawab. Tengok ni dah 10kali"

"Mau daddy buat apa ahh.?'

"Cakap dengan Aria, suruh duduk dengan Maya"

"Haiyo sendiri cakap ahh. Suruh mummy"

Putera Aria & Maya Sari Where stories live. Discover now