New Day, New life❤️

1.3K 63 18
                                    

"Shit, oh my god, oh my god. Im late photoshoot lagi sejam. Kenapa tak dengar bunyi jam" kalut Maya lompat turun dari katil. Cari handphone dalam bag.

"Alah tak sempat, nak mandi, nak make up. Call cancel" selepas bercakap phone Maya naik tidur semula.

Masa aku tidur lama sangat. Hurmmm pasal ubat tidur ni agaknya too relax sampai ter over tidur pulak.
Sambung tidur lah. No pergi cafe mummy lah.

Maya bangun masuk dalam bilik air. Keluar semula, buka pintu bila pintu di ketuk.

"Mummy, Maya bangun lambat. Aron Tie, dah bising photoshoot tukat ke esok hari. Macammana boleh terlebih tidur ni?"

"Semalam pukul lapan lebih mummy nak panggil dinner dengar Maya cakap dengan siapa? Cakap phone?"

"Maya tak cakap dengan siapa pun. Balik dari gunung ledang, lepas mandi Maya letih sangat. Maya tidur pukul 2 petang. Tapi Maya makan ubat tidur tu juga. Lama juga Maya tidur"

" nampak ceria"

"As usual"

"Tak sedih lagi?"

"Sedih untuk apa?"

"Kan before Maya sedih pasal dia tu"

"Siapa mummy? Kenapa pelik sangat ni"

"Aria?'

"Hah! Who is Aria? Mummy pelik lah"

"Okay kalau tak ingat atau buat tak ingat"

"Demi Allah, Mummy Maya tak ingat siapa nama lelaki tu. Dia tu siapa?"

"Okay lah kalau tak ingat. Nak makan mummy buat?"

"Smoothie orange mummy, sandwich. Mummy ada nampak running shoe Maya warna putih tu?"

"Cari dalam stor. "

"Okay Maya mandi dulu." Pelik Mel pandang Maya.

"Cari kasut dulu" Maya letak tuala. Turun ke bawah.

"Jangan lupa buka lampu" jerit Mel, Maya turun kebahagian bawah rumah.

"Tak gelap mana pun dah hafal jalan, tangga." Anak tangga terakhir, tersembam Maya jatuh. Tersandung kaki dengan kotak betul dihadapan tangga.

"Bangang mana letak kotak ni." Maya bangun buka lampu.

"Bodoh betul letak kotak. Kotak siapa ni. maya duduk buka kotak serdehana besar. Why ada nama Maya? Baju siapa ni?" Satu demi satu baju Maya ambil keluar dari kotak.

"Baju lelaki siapa ni? Abang Azrin punya agaknya, kak Dahlia salah letak nama." Maya simpan semua semula baju kedalam kotak, tolak ketepi.

"Kasut Maya mana? Okay jumpa"Maya tutup lampu naik semula keatas.

💞💞💞💞

"Sudah sepurnama ku menunggu, akhir ku akan melihat wajah anak ku."

"Aria, jalan berjalan ke hulur ke hilir, Nenda pening melihat mu"

"Ku berdebar Nenda"

"Puteri Anggun pasti akan selamat anak mu jua" Melur keluar dari bilik. Senyum pada mereka.

"Putera Aria, ini Puteri mu"

"Ku tidak tahu cara pegang bayi" Puteri Laila dukung bayi perempuan.

"Mana isteri ku?"

"Dalam sana"

"Terima kasih" Aria tunduk cium dahi Anggun.

Putera Aria & Maya Sari Where stories live. Discover now