Gunung Ledang

1.5K 57 2
                                    

"Gunung Ledang panggil Mount Ophir, tertinggi di Malaysia."

"Scary Rina. I pulak susah hati dia orang nak pergi"

"Sarah pun sama Dhia. Tah hati Tak sedap. Jangan cakap dengan Mel, Elly nanti susah hati. Sarah janji dengan arwah yang Akan jaga Ad, Iqram macam anak Sarah. Rindu pada arwah"

"Kita buat tahlil nanti, sebelum mereka bertiga pergi"

"Setuju. Kesian tengok Johnny"

"Nasib baik anak Iqram rapat dengan ko ko dia. Tak lah sunyi. Lagipun traid kan dah dekat, busy dengan academy"

"Seng bagitau I, Johnny Akan sentiasa sibuk kan diri. So dia Tak fikir sangat pasal arwah. Ada jugA muda muda yang mahu Johnny, banyak Sangat, Seng bagitahu. Tapi you tahu lah Johnny sayang arwah macammana"

"Biar lah sayang arwah. Cukup lah dengan mata duitan. Kita dah tua sangat enjin 60an hampir ke tujuh puluh."

"Hun, Syaang buat apa?"

"Research pasal Gunung ledang"

"APA gunung?"

"Gunung yang Maya___"

"Ohh, Haikal check semalam cakap mau panjat mulut kena tutup, jangan gedik ahh"

"Yup banyak pantang larang."

"Jangan cakap sama tu tiga ahh, Ada pantang larang, anyway apa pantang? Wa Tak faham"

Sarah geleng kepala. Dhia cakap mandarin.

"Ohh itu ahh. Mana p pun Mau kena Ada pantang ahh. Hun wa mau keluar, coffee please"

"Ming ahh lagi duduk, meeting jam Dua ahh"

"Sekarang baru Satu"

"Satu tiga puluh ahh Ming"

"Sarah ahh lambat buat coffee. Hun letak dalam mug take away."

"Syaang nanti mau makan apa call wa" Keyy peluk Rina.

"Ya. Mana Adian dengan Alaika, Aiman"

"Tak Tau ahh. Keturunan Zhang's Ada dimana Mana di Hong Kong, CHINA, jerit saja anak cucu, cucit semua angkat tangan ahh"

"Ya lah, Kita saja dah berapa cucu dengan cicit"

"Wa stress"

"Jom ahh lagi bising"

"Ming ahh lu nampak tua ahh"

"Cibai ahh keyy, lu lagi tua ahh"

"Wa sensitive ahh itu ayat. Tua tapi masih handsome. Chabo tetap mau. Tapi bird Tak larat lagi ahh" tersedak Ming, ketawa. "Cibai habis coffee tumpah, nasib Tak kena was punya baju"

"Bagi wa sikit ahh Ming." Rocky ambil terus minum lari masuk dalam kereta.

"Wa ahhh kena drive?"

"Wa abang ma"

"Hye Mana lu tiga p?"

"Shopping papa. Nak pergi Gunung Ledang"

"Jangan gedik ahh" Maya Sari angkat tabit pada Ming. "Tak gedik papa, tapi gatal je"

"Gila. Papa p dulu" mereka bertiga peluk cium Ming Dan Rocky.

"Excited, nak pergi Gunung Ledang. "

"Ibu, finally Kita orang dapat CD pasal Puteri Gunung Ledang. Nak tengok cerita and CD documentary Mount Ophir."

"Pasang mummy nak tengok jugA"

Putera Aria & Maya Sari Where stories live. Discover now