"KU selalu melihat Putera turun ke Alam manusia. APA yang Ada disana?"
"Tiada APA apa kiatan dengan diri mu"
"APA kurang diriku dengan manusia? KU lebih menawan dari gadis pujaan mu"
"Diam. " Aria bangun. Anggun ikut bangun.
"Kalau nenda mu tahu, pasti Putera Akan hadapi masalah" terus Aria Jalan menuju ke Istana.
😏😏😏😏
"Pakai cantik cantik nak pergi Mana? Bukan baju Ni nak pakai balik?"
"Saja. Nak jalan jalan Kat atas Sana. "
Terus Maya keluar. Jalan Naik keatas."Maya, tunggu"
"Yes Prof Ari, Prof Dzul. Ada apa?"
"Nak ke Mana?"
"Jalan jalan"
"Tahu kan. Ada peraturan Tak boleh Naik ke atas sekali"
"Tahu. Dekat situ sahaja." Terus Maya jalan.
"Ada sesuatu tak kena dengan dia"
"Kita tengok sampai esok."
"Prof, Kita nak ikut Maya"
"Ye, saya nak turun dengan yang lain"
"Slow slow." Sampai diatas. Maya duduk menunggu Aria.
"Cepat gila Maya jalan."
"Jauh Ad, slow sikit."
"Shit Maya pusing arah Mana?"
😎😎
"Cantiknya pandang. Duduk sini tunggu Aria"
Dua puluh Minit berlalu Aria Tak muncul. Maya bangun selfie, duduk semula.
Susah betul macam Ni!
"Kamu menunggu Putera Aria?" Terkejut Maya melihat seorang perempuan berdiri dihadapan.
"You siapa?"
"KU tahu, Putera Aria, selalu berjumpa dengan kamu manusia. Putera, menipu kepada Nenda nya Tunku Puteri Hanum. Kata nya bersama pengawal Dan pengikut nya berada didalam gua. Tapi pengawal nya menipu. Putera Aria, turun bersama Nedim selalu berjumpa dengan kamu manusia. KU ingin berpesan dengan kamu manusia bahawa keturunan Bunian tidak Akan sekali menerima manusia. Jika Puteri Hanum tahu bahawa Aria bercinta sama manusia pasti Aria Akan dipenjara tujuh purnama lama nya. Pasti kami tidak mahu sesuatu terjadi pada Putera Aria bukan. Nasihat dari ku, jangan ganggu bakal suami ku, kerana daku Akan disatu kan dengan Putera Aria, KU Akan menjadi Permaisuri hati Putera Aria. Jika kamu manusia tidak jauhkan diri dari Aria. Pasti ku Akan laporkan pada Bunda Aria Dan jugA nenda nya. KU faham wahai manusia" Anggun pusing keliling Maya.
"Bunian dari keturunan Jin. KU bisa hapuskan diri mu dalam sekelip Mata. Tapi KU tidak Akan lakukan lagi. Jika kamu ingkar pada perintah ku pasti ku Akan hapus kan kamu. Dan Aria Akan mendapat susah. KU mahu Aria menjadi suami ku. Aria bakal menjadi suami ku. Jauhkan diri dari Aria. " Terus Anggun hilang. Tergaman Maya.
"Maya, Maya. " Terkejut Ad Dan Aurora lihat Maya duduk menangis.
"Aduih APA hal ni?" Terkejut mereka bertiga melihat kelibat seorang perempuan terapung menuju kearah mereka.
YOU ARE READING
Putera Aria & Maya Sari
FantasySambung dari carita Puteri Laila & Ah Long . Jangan kecam kalau Tak suka. Hanya rekaan semata mata. More to Fantasy ?? MAGIC???