Hayatta ne zaman ne olacağı belli olmuyor.Bir bakıyorsun dün muhabbet ettiğin insan,bugün toprakta. Hayatta her şey belirsiz, kesin olan mukadder bir şekilde kesin olan tek şey var: Ölüm.Ali...
Kafamda bir ton düşünceler vardı.Kardeşim için bu olayı çözmem gerekiyordu.Ama nerden başlıyacağımı bilemiyordum.Erdemle beraber mezarlıkta yakaladığımız çocuğu sorgulamaya gittik.
"Erdem çocuğu çöz"
"Ama abine yapacağız "
"Bu arkadaşı biraz sıkıştıralım bakalım neler olucak"
Çocuğu nasıl konuşturacağımı biliyordum.En zayıf yerinden vuracaktım.
"Şimdi gelelim sana sorduklarımın cevaplarını istiyorum"
"Benden laf alamasınız bırakın beni"
"Şimdi biz senin bir evine uğrayalım dedik,baktık kimse yok ama mahallenin bakkalından birşeyler öğrendik,olum kız kardeşini birazcık takip et kimlerle arkadaşlık yapıyor bir bak"
"Ne diyosun sen"
"Demem o ki sevgili kardeşim,mezarlıkta ne işin vardı?Seni oraya kim gönderdi söyle yoksa kız kardeşin senin ölü haberini alır duydun mu?"
Tabikide söylemiş olduğum şeyler ona karşı bir blöftü.Ama birşeyler öğrenmem gerekiyordu.Baya bir uğraştırdı ama sonunda dökülmeye başlamıştı.
"Tamam abi.Konuşucam.İsteyerek yapmadım para lazımdı yemin ederim kardeşim için"
"Kim lan söyle"
"Ahmet abi.Senin patronun"
Erdemle beraber şoka girmiştik.Ne,nasıl ve daha önemlisi neden'di?Erdem çocuğa yalan söylüyorsun diye çıkışmıştı ama enesi mezarlığa götürecemiz gün ahmet abinin şehir dışına neden çıktığın şimdi anlaşılıyordu.Ama neden olduğu hakkında kafama hiç birşey yatmıyordu.
"Ali abi ne yapacağız"
"Bilmiyorum erdem nasıl neden bilmiyorum"
İnsanın yakın Arkadaşının ölmesi tabiiki kötü birşey ama onun ölümü gene yakınından gelmesi bu daha kötü.Kerem hocanın,kardeşimin hatta enesin ailesinin bile bu olaylardan haberi olmamalıydı.Bu olay sadece erdemle ben bitirmeliydim.Ama ne yapacaktım bilemiyordum.Aslında erdemide bu işin içine katmacaktım ama onunda ailesi küçük yaşta öldüğü için benim gibi yetimdi.Zaten bunun bildiğim için yanımda tutuyordum.
"Abi bu çocuğu ne yapacağız"
"Şimdilik burda.Serbest bırakırsak Ahmet yavşağına gidip anlatabilir.Güvenemeyiz"
"Abi acaba birilerinden yardım mı isteseydik,bu ahmet tek olmaya bilir bu işte"
"Bilmiyorum kardeşim ama ahmet yavşağıyla karşılaşırsan sakın bozuntuya verme hiç bir şeyi"
"Tamamdır abi nereye gidiyorsun"
"Bi kerem hocayı ve kardeşimi göreyim bir ton soru sorarlar şimdi kovaladığınız çocuk kimdi felan sen çocuğun başında dur gelirim bir saate"
"Tamamdır abi"
Eve dönünce kim bilir ne kadar fırça atacaktı.Ailem öldükten sonra baba hasretini aratmayacak şekilde kardeşimle bana sahip çıkmıştı üzerimde hakkı çoktu.
"Lan olum nerdesin sen ne oldu kimdi o çocuk"
"Anlatıcam hocam gel yengeyle kardeşim duymasın"
Bütün herşeyi anlatmıştım.Aslında kerem hocadan da bu işi uzak tutmaya çalışacaktım ama mezarlık olayı tamamen sıkıntı olmuştu.Ben anlattıkça kerem hoca şaşırıyordu.
"Vay oro....çocuğu ahmete baksen peki onun yaptığından tamamen emin misin bir çocuğun lafından dolayı bir adama"
"Tam olarak değil ama içimde birşeyler var hocam Ahmet yavşağı yaptı ye düşünüyorum"
Hocaya cenaze günü Ahmet'in şehir dışına gittiği enesin kimseyle bir derdi olmadığını ama ahmetinde bunu neden yaptığına dair bir fikrim olmadığını da söyledim.Kerem hoca benim bu işi bırakmayacağımı adı gibi biliyordu.Bu işte bende varım dediğinde "çok yalvardım " ama biliyordum ki oda benim olduğum işte geri durmazdı.Aslında bu benim için iyi'di.Bu zaman kadar beni büyütüp bir akıl hocalığı yapmış birisi bu konuda benim yanımda olması içimi rahatlatıyordu.Kerem hoca tutuğumuz çocuğu serbest bırakmamızı söyledi "oda ailesi için yapmış oğlum" dedi.Erdemin yanıma gittim.Tuttumuz çocuğuda tembihleyim serbest bıraktık.Çarşıya indimizde karşımıza çıkan yüz erdemle beni sinirden küplere bindirmişti.
"Olum nerelerdesiniz"
Yanlışlarımın varsa affola.Yorumlarınız benim için önemli.Beğendiyseniz ne mutlu bana...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sadece Sen
ActionKendi boks maçında aşkı bulan ali ile Hayattan ümidini kesmiş elifin aşk hikayesi... Bizi biz yapan sırlarımızdır... Birinin gözlerine bakmak, onun rüyalarına girmeyi göze almak demektir... Kendine iyi bak çünkü ben beceremedim...