Hijgend en met ontzettend rode hoofden komen Niall en ik bij Bradford High aangerend. "N-Niall, i-ik kan n-niet m-meer" breng ik hijgend uit en leun met mijn handen op mijn knieën terwijl ik naar adem hap. Niall volgt mijn voorbeeld, maar zegt niks. Als we na een tijdje eindelijk weer wat lucht in onze longen hebben kijken we elkaar aan en je raad het al, beginnen we te lachen.
"Zag je der gezicht toen ze merkte dat we wegrende met die suikerspinnen?!" zegt Niall lachend en ik knik. "Ik wist niet dat oude mensen zo ongelooflijk snel rennen!" zeg ik en ook ik moet weer lachen. We lopen rustig het plein op naar het grasveld tegenover de school. Het is al aardig laat, maar nog niet volledig donker.
"Ik heb honger" zegt Niall uit het niets en ik kijk hem aan. "Ik ook" zeg ik. Normale mensen zouden hem voor gek hebben uitgemaakt, maar daar heb ik geen reden voor. Het is toch normaal om honger te hebben of niet? Zelfs als ik zelf ook honger heb. "Maar ik denk niet dat de kantine nog open is of wel?" vraag ik en Niall grijnst.
oh oh
"Waar denk je aan, studiebol?" vraag ik een beetje achterdochtig als zijn grijns nog groter groeit. "Ik weet waar een grote voorraad pudding ligt hier in de school" zegt hij en kijkt dromerig voor zich uit. mijn ogen worden groot en ik pak allebei zijn schouders vast zodat hij me in mijn ogen aankijkt. "Waar?!" zeg ik met een grote glimlach.
Hij lacht waardoor ik ook moet lachen, waarom zijn we in zo'n lachbui? Elke keer als met Niall ben moet ik lachen ook al wil ik het niet. "In de voorraad kast, maar die zit op slot en daarvoor moeten we de speciale voorraadskast in die in de kantine is en als het goed is zijn ze nu aan het in en uit ruimen dus is die open" zegt hij en mijn ogen worden weer groot en Niall's grijns word nog groter.
"Hoeveel heb je over voor pudding?" vraagt hij en doet net of hij heel serieus is zoals in een echte politie film. "Mijn leven" speel ik met hem mee, maar kan een grijns niet onderdrukken. "Lets do this!" zegt hij en gooit zijn handen in de lucht waardoor die de mijne meeneemt. "Niall, sshht anders zijn ze al wakker voor we er zijn" zeg ik en leg mijn handen op zijn mond.
"Wees je stil?" vraag ik en hij knikt braaf, maar nog voordat ik mijn handen kan weghalen voel ik ineens iets nats erover heen gaan en trek hem snel weg. "Ieuwww!!! Likte je nou aan mijn handen?!" zeg ik verbaasd en kijk hem geschrokken aan. "Je handen smaken naar suikerspin" zegt hij en ik veeg mijn handen aan zijn shirt af.
"Bah! Argh laten we die pudding nu maar halen studiebol" zeg ik en hij lacht voor ik hem mee trek de school in. Alle lichten in de school staan uit behalve een paar kleine lampjes die de kantine verlichten. "Blijkbaar zijn er nog mensen" fluister ik en voel dat Niall mijn pols pakt en me zachtjes mee trekt achter een stapel dozen.
"Ik denk de schoonmakers" fluistert hij terug en ik knik bevestigend. "Als we gesnapt worden, moeten we nakomen" fluister ik en hij haalt zijn schouders op. "Nooit gedacht dat de studiebol zo gek kon zijn" zeg ik met een grijns en hij grijnst ook. "Alles voor mijn voedsel" fluistert hij terug en ik schud mijn hoofd zacht lachend.
"Wat doen we?" fluister/vraag ik hem en hij lijkt even na te denken voor hij op zijn knieën begint te kruipen langs de muur. Ik frons even, maar al snel volg ik zijn voorbeeld en laat mezelf ook op mijn knieën vallen. Waar begin ik aan? Niall maakt dus geen grapje wanneer die zegt dat hij alles doet voor eten, alles.
Niall stopt met kruipen waardoor ik bijna tegen hem opbots. Hij kijkt voorzichtig om het hoekje van de muur en kruipt wat naar achter waardoor ik bijna zijn kont in mijn gezicht krijg gedrukt. "Hei! Kijk uit man ik hoef je kont niet in mijn gezicht" fluister ik en hoor hem grinniken waardoor ik hem een klap op zijn kont geef.
Hij kruipt weer wat naar voren en kijkt nog eens om het hoekje waarna hij mij aankijkt en een seintje geeft dat we weer gaan kruipen. Ik voel me nu eigen best een idioot zo op mijn knieën aan het kruipen achter een voedselverslavende ier, maar ja sinds ik met Nial omga is niks helemaal normaal meer.
JE LEEST
Crazy Red Lipstick!~NiallHoran
FanficJamie Johner ook wel JJ genoemd is een student op Bradford High. Met haar fel rode lipstick maakt ze de stad onveilig en de jongens helemaal gek. Slechte cijfers, veel problemen en alles laat haar koud. Ze raakt steeds dieper en dieper in de put en...