12. Crazy Red Lipstick!

485 42 10
                                    

Van rare geluiden word ik wakker en laat een gaap uit mijn mond ontsnappen. Ik wrijf even in mijn ogen en ga rechtop in mijn bed zitten. Ik zucht diep wanneer ik merk dat ik mijn kleding van gister nog aan heb en schud mijn hoofd even. Ik kijk op de klok en zie dat het pas tien uur in de ochtend is. De geluiden waarvan ik wakker werd klinken weer en ik stap uit mijn bed.

Ik loop naar Jessy's kant van de kamer en vind haar samen met Daniel zoenend op haar bed. Meteen draai ik me om en kreun expres heel hard. "O kom op! Niet hier wanneer ik slaap, zo krijg ik nog meer trauma's!" zeg ik en hoor gelach achter me vandaan komen. "Sorry JJ, je kan je omdraaien" zegt Jessy en langzaam draai ik me om.

Jessy en Daniel zitten normaal op het bed en ik haal opgelucht adem. "Stelletje viespeuken" zeg ik en ze lachen. "Ook goedemorgen Jamie" zegt Daniel en ik lach zonder humor. "Dit noem ik geen goede morgen" zeg ik en lach dan wel. "Nogmaals sorry" zegt Jessy en ik lach. "Geeft niet, ik ben even wat koffie halen aan de overkant" zeg ik en loop mijn kamer weer in.

"Oke" hoor ik Jessy roepen voor ik in de badkamer verdwijn. Snel neem ik een douche om me even op te frissen en droog mezelf af. Ik trek een schone spijkerbroek aan met zoals gewoonlijk een simpel zwart shirt aan. Mijn haar föhn en krul ik waarna ik het weer borstel zodat het natuurlijke krullen lijken en laat het over mijn schouders vallen.

Ik breng opnieuw mijn eyeliner, mascara aan en natuurlijk mijn fel rode lipstick, zoals mensen gewoonlijk. Ik gooi mijn gebruikte handdoek in de wasmand die al aardig vol zit en wel een wasbeurd kan gebruiken. Als ik de kamer weer inloop trek ik mijn zwarte hoge hakken aan en mijn spijkerjack voor ik de deur uitloop.

Onze vakantie blijkt volgens Jessy niet zo heel lang meer te duren, tot mijn spijt. Ongeveer vijf dagen na mijn verjaardag beginnen de lessen weer. Nu ik erover nadenk is mijn verjaardag al over een weekje. Ik denk niet dat ik mijn verjaardag wil vieren aangezien ik dat nooit echt gedaan heb, maar ik durf te wedden dat Niall al begonnen is met plannen.

Een glimlach kruipt op mijn lippen als ik aan Niall denk en ik versnel mijn pas naar de starbucks die gelukkig tegenover Bradford High zit. Zodra ik een stap binnen in de zaak zet stromen de warmte en de geuren me tegemoed. Er rinkelt een klein belletje zoals altijd zodat de mensen weten dat er een nieuwe klant is.

Ik sluit achteraan de rij aan en wacht netjes tot ik aan de beurd ben. Ik krijg een glimlach geschonken van de man achter de kassa, maar geef er geen terug. "Een 'Strawberry & Cream" zeg ik als ik even gekeken heb. Ik wilde eerst koffie halen, maar eenmaal hier heb ik toch meer zin in een simpele shake.

"Naam?" vraagt de man en pakt een stift. "JJ" antwoord ik en hij fronst even, maar zegt er niks van. Hij geeft de beker door naar een vrouw die het begint te maken en ik loop door naar de plek waar die word neergezet. "Strawberry & Cream voor JJ?" zegt ze en ik pak de beker aan nadat ik betaalt heb.

Ik stop mijn rietje erin en begin rustig te drinken terwijl ik terug loop naar Bradford High. Onderweg kijk ik een beetje om me heen en als ik bij mijn kamer aankom hoor ik een bekende stem binnen. Langzaam open ik de deur en zie Matt op mijn bed zitten kletsend met Jessy en Daniel. Alle hoofden draaien naar mij als ik de deur achter me dicht doe.

"Haii" begroet ik Matt en geef hem een knuffel. Hij drukt een kus op mijn wang en Jessy en Daniel staan op voor ze naar Jessy's kant lopen. "Ik heb je loon" zegt hij wat zachter en ik knik. Ik pak de envelop vol met het geld van de plek waar ik het verstopt had en geef het aan Matt. Hij telt het en glimlacht.

"Super goed gedaan! Is er nog iets gebeurd?" vraagt hij en ik schud mijn hoofd. "Hij zei geen woord" leg ik uit en hij knikt. "Mooi en hier" zegt hij en geeft mij ook een envelop. Als ik het open krijg ik een grijns op mijn gezicht en gooi mijn armen om Matt's nek voor ik mijn lippen op de zijne druk. Even lijkt hij in schock, maar al snel beweegt hij mee.

Crazy Red Lipstick!~NiallHoranWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu