Nová technologie

3 0 0
                                    

Malveit gesto opětoval lehce nedůvěřivě, ale Daniel se mu celkem zamlouval. Na rozdíl například od Leofwina působil přímě a čestně. Ale co se mu nelíbilo bylo to náhlé zjevení lodi. Příliš rychlé na jeho vkus. Polobůh sdílel jeho názor, ale nehnul ani jediným svalem. A Brelian se to očividně podle úsměvu líbilo. „To je tady..." hodila Brelian pohledem po Alorie a pokračovala si v prohlížení lodi. Moc ji fascinovala, nic takového dosud neviděla. A taky ji chování toa zneklidňovalo. Několikrát ho volala a byla si jistá, že zprávu obdržel. A tak doufala, že ten chladný závan, který před chvilkou ucítila na tváři, byl on.

Gregory mezitím jako malý kluk utíkal k jeho svatému grálu. Okamžitě začal z blízka zkoumat motory, zbraně a materiály a pokaždé, když objevil něco zcela nového, nadšeně se zasmál. Ten materiál, viděl už něco vzdáleně podobného, ale gram měl tak závratnou hodnotu, že díky tomu matematici objevili nové nejvyšší číslo. Pomyšlení, že před sebou má pár tun ještě zdokonaleného materiálu, ho naplňovalo touhou zkoumat. Ideálně celý ten stroj rozebrat, zjistit jak funguje a potom zase složit. Ano, to by se mu hodně líbilo. Možnost se na technologii prostě zeptat ho dlouhou chvíli nenapadla. Teprve až si opět všiml Annie. „Jak to celé funguje? Co je palivo? Jak je to rychlé? Jaký je vzorec tohoto materiálu? Jak se to ovládá? Je v tom magie nebo snad jen čistá technologie?" sypal ze sebe jeden dotaz za druhým.

Annie se letmo pousmála a bylo vidět, že je zaujatá Gregorym. Dokonce se začala červenat v jeho přítomnosti. „Abych odpověděla na vaši otázku, V-Tol mark IV funguje na principu proudových motorů. Tento model je konstruován na krátké vesmírné lety, a to především na lety atmosférické. Pracuje to na principu čisté technologie. Jakožto palivo to používá malý atomový reaktor. Tento materiál... eh, moc k vám k tomu neřeknu...", pokynula Pierrovy ať jde ke Gregorymu „Pierre? Mohl by jsi tady Gregorymu říct něco o tomto typu materiálu? Vím, že jsi v tom docela zběhlý..." Annie se dotkal ramene industriála a nasměřovala ho na Pierra. Ten okamžitě zpustil. „Bonjour mon ami! Materiál, na který se právě teď díváme, je titanium s příměsí adamantia. Díky tomu i tato jedna z nejmenších lodí může odolávat jakémukoliv vesmírnému záření a radiaci a vlastně i rychlosti. V nejzazších podmínkách to dokáže vyvinout rychlost světla, ale to je pro posádku nebezpečné, takže toho se vždy vyvarujeme... Tedy většinou vyvarujeme." Pierre rychle nakreslil vzorec na kus papíru a podal ho Gregorymu. Dále předal pár knih Annie: „Annie, nechám vás tu o samotě, Bunny by si přál čajový dýchánek nechci ho nechat čekat." Pečlivě rozdělal čajový set a sedl si na zem, vedle sebe samozřejmě posadil plyšového králíčka.

Annie se opět bleskurychle obrátila ke Gregorymu: „Tady vám snad mohu vysvětlit zákony mechaniky našeho světa.". Mezi našimi dalšími společníky panovalo napětí, které utnul Daniel: „Brel, jestli vám tak mohu říkat, vidím, že jste zaujata naší lodí. Klidně se běžte podívat, nemusíte mít ostych"

Dvě tváře osuduKde žijí příběhy. Začni objevovat