Kapitel 3 - Afire Love

368 23 2
                                    

Michael hade lämnat mig några timmar efter samtalet med Calum. Hans mamma hade ringt honom och sade att en av hans släktingar hade gått bort och att han genast skulle komma hem. Michael hade försäkrat sig om att jag skulle klara mig tills Calum kom hem. Jag trodde också att jag skulle klara det, tills det började bli bli mörkt; Då visste jag att jag var körd.

Så just nu var jag placerad i Calum's stökiga rum. Jag var satt på han säng med min mobil i handen. Jag hade tvekat på om jag skulle ringa honom eller inte i cirka 20 minuter nu.

Jag kommer ihåg att han hade lovat mig att ringa varje dag. Han hade inte gjort det. Han sa också att jag skulle inga om det hände något. Jag hade inte gjort det. Båda vi hade varit dåliga på att hålla våra löften.

När jag hörde höga röster utanför fönstret, slog jag snabbt in hans bekanta nummer i mobilen innan jag snabbt placerade mobilen mot mitt öra. Det tog 5 signaler innan han svarade.

"Elina?" sa han tyst. "Hej, gumman."

"Calum." viskade jag hest.

Sekunden efter bröt jag ned totalt. Jag klarade inte av att höra hans röst. Det kändes som han var bredvid mig, men när jag tittade var han inte här. Jag kunde höra Calum's svaga röst försöka trösta mig, men det gick in just nu. Min andning blev svårare att kontrollera och nästa sekund kipade jag efter luft.

"Djupa andetag, Elina." sa han om och om tills han hörde att jag började andas normalt igen. "Såja, jag vet att du klarar det här. Håll ut, jag kommer. Jag är precis utanför. Glöm inte att andas, okej? Andas!"

Innan jag han reagera kände hur jag jag blev upplyft i någon famn. Min första instinkt var att skrika och sparka. Sista gången någon höll mig såhär, förutom Michael, blev jag nästa våldtagen. Jag slöt mina ögon och försökte stänga ute allt som hände.

"Det är bara jag!" hörde jag en bekant röst säga. "Det är bara jag!"

Jag vände mig mot honom och mötte snabbt hans blick innan mina ögon tårades upp igen. Jag tvekade inte en enda sekund när jag borrade in mitt ansikte mot Calum's bröstkorg. Jag kände hur Calum snabbt placerade hans händer runt min förstörda kropp.

"Allt är bra nu." Jag kunde höra Calum's lugnande röst. "Du är inte ensam nu. Jag är här nu. Allt kommer bli bra. Shhh..."

Jag började slappna av i hans famn innan jag släppte taget helt och somnade.

// Calum's perspektiv //

Jag tittade ned på hennes livlösa kropp som låg i min famn. Hon hade sovit några timmar redan, men jag ville inte väcka henne. Hon behövde verkligen sova. Jag såg det på hennes; påsarna under hennes ögon, den bleka hyn och hennes torra läppar.

Elina får alltid torra läppar när hon har varit uppe för länge.

Michael hade definitivt rätt. Någon hade gjorde något mot henne. När han berättade om hennes blåmärke som sträckte sig över hennes kind trodde jag inte att det var stort. Men nu när jag såg det i verkligen ville jag inte tro på det. Jag ville inte tro på att någon hade gjort något mot prinsessan som just nu låg sovandes i min trygga famn. Han hade också sagt att hon gick lite annorlunda vilket gjorde att Michael drog slutsatsen att hon hade skrapat upp hennes knän också. För att ta reda på om han hade rätt om hennes knän, placerade jag hennes försiktigt ned på sängen. Jag rullade upp hennes, eller ja... de var mina, mjukisbyxor upp till var hennes knän började. Jag tittade på hennes nakna ben i några minuter. Som jag redan hade trott innan; Michael var rätt. Henne ben, samt handflator, var uppskrapade. Jag tittade ned på hennes ansikte. Jag placerade min hand på hennes kind och smekte den försiktigt.

"Vem har gjort det här mot dig?" viskade jag tyst.

-----------------------------

Hola alla underbara människor! Vad händer? Vad har ni gjort idag? Själv har jag inte gjort ett skit (suprise lol) så jag kommer säkert inte kunna sova ikväll vilket bara betyder att jag kommer vakna sent imoron..

Det här kapitlet sög. Japp... Men förhoppningsvis så kommer kapitlen framöver vara bättre, längre och mer intressanta. Jag tänkte skriva om deras vänskap/hur de träffades, men jag vet inte om det är intressant att läsa om? Kommentera vad du tycker<33

Kapitlet heter Afire Love av bästa Ed Sheeran

Bye, Elin xx

help me a.iTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang