43.

218 6 0
                                    

P.O.V Esmee
'stop heen en weer lopen' zegt Shawn als ik dat al zo'n 10 minuten doe. we hebben ons net klaar gemaakt om zijn ouders en zusje te ontmoeten en ik ben weer eens aan het stressen.

'ik kan niet stoppen' zeg ik en ik begin weer in mezelf te mompelen

'Muffin' zegt Shawn ineens hard en ik kijk hem geschrokken aan 'het komt goed' hij loopt naar me toe en trekt me in een knuffel.

'wat als ze me niet leuk vinden, of als ik tegenval' zeg ik terwijl ik naar hem kijk

'dat gebeurt niet' hij doet een plukje haar achter mijn haar 'je bent het liefste, mooiste, meest fantastische meisje die ze ooit gaan ontmoeten' zegt hij en hij geeft me en kus op mijn voorhoofd

'die ze gaan ontmoeten' vraag ik en ik trek een wenkbrauw omhoog 'ja, ze gaan Anna nog een keer ontmoeten en je familie en ik neem dat ze nog een keer vriendinnen van Aaliyah gaan ontmoeten' ik begin te lachen omdat ik weer eens stress over niks

'doe nou maar gewoon rustig, er gaat niks ergs gebeuren' hij geeft me een lange kus en trekt me nog dichter tegen hem aan.

'hoe was jij zo rustig toen je mijn ouders ging ontmoeten' zeg ik als ik hem los laat en mijn tas pak. 'oh geloof me dat was ik niet, zo zag ik er misschien uit maar ik ging helemaal dood vanbinnen' grinnikt Shawn.

als we bij de dierentuin zijn zijn z'n ouders er nog niet. wij lopen alvast naar de ingang om 5 kaartjes te kopen.

als we dat gedaan hebben gaan we op een bankje zitten. Shawn pakt mijn hand en ik ga tegen hem aan liggen omdat ik het weer eens koud heb.

het mag dan wel Lente zijn hier maar het is nog steeds 10 graden en dat is echt koud voor een koukleum als ik. ik bedoel, in Vero Beach is het nu 23 graden. daar is het alleen 's nachts in de winter 10 graden, overdag nog steeds 20.

'daar komen ze aan' zegt Shawn die naar een auto wijst. beide gaan we staan en lopen we zin hun richting.

'Shawn' roept het meisje die uit de auto stapt, ik neem aan zijn zusje 'Aaliyah' schreeuw Shawn terug en hij loopt snel naar haar toe. als hij bij haar is geven ze elkaar een knuffel en geloof me, het ziet er schattig uit.

'hey Shawn' zegt ik neem aan zijn moeder die hem ook een knuffel geeft en ook zijn vader geeft hem een knuffel.

'hallo Esmee' zegt zijn moeder en ze geeft me een knuffel 'hallo mevrouw Mendes' zeg ik een beetje ongemakkelijk. ik ben niet echt een heel knuffelig persoon, buiten Shawn en Anna om dan.

'oh zeg maar Karen hoor' zegt ze als ze me los laat. 'Manuel' zegt zijn vader met een blij hoofd en hij steekt zijn hand uit. 'Aaliyah' zegt zijn zusje die al haar arm om Shawn had gelegd.

'leuk om je te ontmoeten, Shawn heeft het veel over je' zegt Karen die naast me gaat lopen als we naar de ingang gaan. 'ook leuk om u te ontmoeten' zeg ik.

'ben je wel voorzichtig met der, ze heeft spierpijn van gister' roept Shawn naar zijn moeder.

'wat' vraagt Karen met grote ogen 'gister hadden we de clipopname waarin ik dans' leg ik snel uit voordat ze andere dingen gaat denken.

'oh dus je danst' zegt Aaliyah die blijkbaar ook naast me is gaan lopen. 'ja ik en mijn zusje dansen beide' zeg ik 'heb je een video' vraagt ze, ik knik en laat ze een video van onze Shape of You dans zien.

'oh je bent goed' zegt Aaliyah die aandachtig naar mijn telefoon kijkt 'blijkbaar wel' grinnik ik.

als we binnen zijn lopen we gelijk door naar de leeuwen. 'dit is mijn lievelingsdier' zeg ik en tegen Shawn waar ik weer naast was gaan lopen.

'why' vraagt hij en hij pakt mijn hand 'omdat ze zo lief zijn maar eigenlijk wil je er niet zicht bij in de buurt komen' leg ik uit 'zet zoals jij dus' Shawn steekt zijn tong uit en ik rol mijn ogen naar achter.

'hoezo' vraagt zijn vader die blijkbaar luisterde 'oh nou' zeg ik maar Shawn kapt mij af. 'toen wij elkaar voor het eerst ontmoette haatte ze me, ze was erg gemeen en had zeg maar dat mega vooroordeel van me' legt Shawn uit

'dat is' ik lach ongemakkelijk 'waar' mompel ik en Manuel begint te lachen.

'hoezo haatte je hem dan' vraagt Aaliyah 'nou ik dacht hij zo'n arrogante jongen was, zo eentje die weet dat hij knap is en die met alle meisjes gaat weet je wel' Aaliyah knikt hevig 'geloof me ik ken er een paar' nu knik ik hevig.

'excuse me' zegt Shawn die op mijn schouder tikt 'ben ik knap' grijnst hij en ik rol met mijn ogen want dit had ik kunnen verwachten 'ja en nu shut up, we hebben een gesprek' zeg ik en ik draai me weer om naar Aaliyah die lacht.

'nu waar hadden we het over' glimlach ik naar haar.

na de Leeuwen zijn we naar de Olifanten gegaan en zo naar de apen.

'hey kijk Shawn, zo doe jij ook in de ochtend' roept Aaliyah en ze wijst naar een aap die uitgebreid zijn kont zit te krabben. 'en zo zie jij er uit in de ochtend' Shawn wijst nu naar een aap de enorm gaapt.

'aardig doen' komt Karen er als een echte moeder tussen 'dit doen ze altijd, ze kunnen noot nou eens echt aardig doen' zegt ze tegen mij en ik grinnik.

'jawel mam, zonet' zegt Shawn 'ja toen gaven we elkaar een knuffel' vult Aaliyah aan en ik begin te lachen omdat ze serieus hetzelfde kijken.

'ik zweer het is eng hoe erg jullie hetzelfde kijken' zeg ik 'nu weet je hoe jij en Anna ook altijd zijn' zegt Shawn die weer zijn arm om mijn middel legt.

'heb je een foto van je zusje' vraagt Karen en ik pak weer mijn telefoon 'oh ja jullie lijken wel op elkaar' zegt ze als ze de foto ziet

'dat horen we vaker' grinnik ik en we lopen verder naar de giraffen

Make Me Believe Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu