48.

168 6 0
                                    

P.O.V Esmee
'happy birthday to you' ik word wakker door Anna die tegen me zingt.

het is inmiddels 1 maand later en vandaag ben ik jarig.

'hello' ik draai me om naar Anna die blijkbaar vannacht in mijn bed is gaan liggen. doen we vaker, don't worry.

'gefeliciteerd lieverd' zeg geeft me een kus op mijn wang 'je bent gewoon fucking 18' fluistert en ik knik

'raar he' ik gaap en wrijf in mijn ogen want het is vroeg, we moeten nog naar school vandaag.

'nu mag Shawn me legaal daten' grinnik ik, hiervoor was hij eigenlijk strafbaar maar hij deed niks raars dus..

'ja Shawn, echt stom dat hij er niet bij kan zijn vandaag' zegt Anna die samen met mij naar het plafond gaat staren.

'ja' mompel ik en ik kijk naar de foto van ons samen op mijn nachtkastje

het is even stil. ik geef Anna en kus op haar hoofd voordat ik uit bed stap en naar de douche loop en daar me ga douchen.

de afgelopen maand hebben Shawn en ik elke dag gebeld. hij is druk bezig met zijn tour en ik met school want.. school.

Anna en Liam zijn ook nog bij elkaar, maar het gat niet zo goed tussen ze. Anna zei dat hij steeds minder appt en dat ze bang is dat hij met iemand anders heeft.

gelukkig kan ze naar mij komen en dan is ze wel minder sad maar het is alsnog kut voor haar. Break ups zijn niet zo leuk, believen me.

als ik onder de douche vandaan kom trek ik een spijkerbroek aan, een geel shirt met een bij en mijn zwarte all stars.

ik loop naar beneden en vind mijn moeder daar die wafels aan het maken is

'Esmee' zegt ze blij als ze me ziet 'gefeliciteerd lieverd' zegt ze en ze geeft me een knuffel

'wafels' zeg ik blij en ik ga zitten als mama me een bord toe schuift

'hey meisje' mijn vader geeft me ook een knuffel en gaat naast me zitten 'nu ben je echt volwassene' zegt hij en ik zucht

'ja en het slaat me nu al hard' papa begint te lachen en neemt ook een hap van zijn wafels

'lieverd, we hebben een cadeautje voor je' zegt mijn moeder die me een doos geeft

'maar ik vroeg om helemaal niks' zeg ik, ik hoefde niks want ik heb praktisch alles al. klinkt cliché maar is wel waar.

ik haal het papier van de doos vandaan en zie dat het een mac book is

'oh my god' zeg ik met grote ogen en ik geef mijn moeder een knuffel

'zo kan je Shawn beter Facetimen' knipoogt ze en ik glimlach.

zowel papa als mama zijn heel blij dat ik blij ben met Shawn. het is al wel vaker voorgekomen dat ik met hem aan het facetimen was en dat ze binnen kwamen en dat zij gewoon een heel gesprek met hem ging hebben.

'oh my god' zegt Anna ook als ze mijn cadeautje ziet.

'precies' Anna gata zitten en geeft me ook een pakketje

'dit hoeft allemaal niet hoor' zucht ik als ik het pakketje open. het is een kaartje:

lieve zus, ik heb het aan papa en mama gevraagd en het mag!
wij  praten er altijd over hoe we een tattoo willen, jij een ster en ik een  maan. het mag van papa en mama! dus bij deze hebben we zaterdag een  afspraak bij een tattooshop in Miami en laten we daar op onze schouder  een matchende tattoo zetten
liefs, je zus

ik kijk blij Anna aan en vlieg haar om de nek.

we praten hier al over vanaf dat we 10 zijn, en nu mag het gewoon!

'we willen er wel bij zijn' zegt papa en ik knik

'natuurlijk' ik geef hem en mama ook een knuffel.

'maar we moeten nu wel naar school' zegt Anna als we nog wat napraten over hoe blij ik ben met de cadeautjes.

'oh ja' ik pak mijn tas en loop samen met haar naar de auto.

ik check nog een keer mijn telefoon om te zien of Shawn al een appje heeft gestuurd. normaal stuur hij altijd goedemorgen, en je zou denken dat hij nu helemaal wat stuurt maar niks. nada.

'gefeliciteerd' schreeuwen Sam en Lisa beide en ze geven me ook ene knuffel

'dankjewel' mompel ik.

vanmiddag na school gaan ze mee naar huis omdat ik een klein feestje geef met hun, Anna en mijn ouders. meer hoef ik niet, ik hecht toch niet zo vee waarde aan mijn verjaardag.

'ons cadeautje krijg je vanmiddag pas maar wat heb je gekregen van je ouders' vraagt Sam

'van papa en mama heb ik een macbook gekregen' zeg ik en Lisa's ogen worden groot

'oh my god die wil ik ook' grinnikt ze en ik lach naar haar

'maar van Anna heb nik eigenlijk nog een veel leuker cadeau gekregen'

beide kijken ze me vragend aan

'een tattoo' alle 2 hun ogen worden groot 'ik een ster en zij een maan, op onze schouder, maandag'

'en dat mag gewoon' vraagt Sam en ik knik

'cool'

de dag verloopt langzaam, ik heb nog steeds geen berichtje van Shawn en het begint me langzaam te irriteren. hij zou toch geen ander meisje te hebben.

'wat is er sis' vraagt Anna als ik stil ben terwijl we na school naar de auto lopen 'Shawn heeft me nog geen berichtje gestuurd' zeg ik en Anna knikt

'kut' is het enige wat ze zegt, raar, normaal zou ze met veel meer medelijden reageren.

ik ga stil in de auto zitten en begin naar huis te rijden.

Anna zet allemaal Little Mix liedjes op en we zingen met zijn 4ren mee.

Als we bij mijn huis zijn kijkt Anna me raar aan

'Anna wat is er' vraag ik omdat ik het niet vertrouw

'niks' snel stapt ze uit, ik doe dat ook en loop voor ze aan naar ons huis toe.

als we voor de deur staan bel ik aan omdat ik mijn sleutel was vergeten vanochtend.

het duurt lang voordat de deur open gedaan word maar als hij open gedaan word.

mijn ogen worden groot en ik sla mijn handen voor mijn mond.

Make Me Believe Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu