Lucas nam me aan de hand mee door de ronde klapdeuren die de ingang vormden van de garderobe naar de discotheek. Hij zwaaide naar wat mensen achterin de rechtse hoek. Hij schreeuwde boven de muziek uit 'Dat zijn mijn vrienden.' Ik glimlachte want de muziek stond zo hard dat iets zeggen niet eens zinvol was. Toen we bij de rechterkant aankwamen was de eerste die opstond een man. Hij begroette Lucas met een mannelijke handshake. Daarna keek hij naar mij, pakte mijn hand en kuste deze. Ik begon er van te blozen maar dat zag je gelukkig niet met al die discolampen. 'Hoi, mooie dame ik ben René Veldman, goede vriend en collega van deze blonde Casanova.' Lucas grimaste 'Hey, be nice man, ze kent me pas net.' René was begin dertig en zag er goed uit. Kort donker haar en bruine ogen. Hij was wat smaller dan Lucas. Zijn gezicht was vriendelijk en kalm. Hij was een beetje dat onopvallende type wat je buurman zou kunnen zijn. In tegenstelling tot Lucas. Die was veel te sexy om de buurman te zijn. De vrouw die zojuist naast René zat stond op om zich voor te stellen. Brrr ze had steenkoude handen. Ze lachte naar me, maar het leek er meer op alsof ze in een zure citroen beet. 'Ik ben Louise van Kampen, ik ben net als René een collega van Luc en daarnaast een hele goede stapvriendin.' Ik schudde haar vriendelijk de hand, Louise was een jaar of zevenentwintig , ze was langer dan ik was en ze was blond. Ze had groene ogen maar zoals René open was, was zij niet te peilen. Ze was ook duidelijk afkomstig uit een ander milieu. Bovenklasse van de maatschappij. Ze had een tas bij zich van Louis Vitton, Ze droeg designerkleding, en haar schoenen, 'Mmm the devil wairs Prada' dacht ik. 'Zal ik wat te drinken halen?' riep ik tegen mijn date.' Die resoluut zijn hoofd schudde. 'Nee natuurlijk niet, ik ga wel.' 'Ik loop wel even mee met die uitslover, voordat hij verdwaald tussen de vrouwen.' Grapte René.
'Ow goodie' zat ik daar ineens samen met Louise. Dat zonnetje in huis. Als blikken konden doden, had ik bloedend op de grond gelegen. Ik keek naar de bar waar mijn blonde god tot zijn middel overheen hing, zijn shirt kroop wat op waardoor zijn rug wat werd ontbloot. Stoute gedachten kropen door mijn lijf. Ik hoorde Louise smadend lachen. Ik keek naar haar en ze zei, 'Don't even think about it.' De dolken in haar ogen staken in me, met vlijmscherpte punten. 'Een drankje voor mevrouw, stond die blonde god ineens weer voor me.' Het was een cocktail met veel alcohol dat proefde ik gelijk. Maar ik zei wel direct, 'Mmm wauw lekker. Wat is het?' 'Een rythym of the night, specialiteit van het huis.' Ik stak mijn duim op en genoot van het drankje. Ik wilde graag wel een beetje helder blijven. Lucas en René namen het er flink van en werden allebei wat losser. 'Kom mensen we gaan even loungen boven.' Sprak Louise uit als een bevel bijna. De mannen stonden op dus ik volgde hun voorbeeld. Op de bovenverdieping van dit complex stonden lekkere loungebanken. Er was een bar en de muziek stond op een volume waarbij je wel kon praten. Ik stond op. 'Waar ga je naartoe schoonheid,' keek Lucas me aan.' 'Ik ga even naar toilet, ben zo terug.' Hij knikte. 'Louise stond ook op en kirde, 'Ik ga even met je mee, mijn neus poederen.' 'Pfff wat een actrice.'
Ik liep snel naar de wc en Louise pakte het hokje naast dat van mij.
Toen begon ze met haar speech waar de hooghartigheid van afdroop. 'Je denkt hopelijk niet dat je enige kans maakt bij die blonde. Luc wil zich niet settelen. Je bent vast een leuk en lekker snoepje voor tussendoor. Als Lucas zover is dat hij wel vastigheid wil dan zal ik daar zijn en hem alles geven wat hij nodig heeft. Een vrouw met klasse en stijl en geen easy girl voor een nachtje in een broek van de Wibra en topje van de Zeeman.' Ik kon mijn oren niet geloven. Ik kwam gelijk met haar uit de wc en voor de spiegel. Ik keek haar aan via de spiegel. 'Als je zo zeker bent van je gouden toekomst Louise, dan hoef je mij niet te intimideren. En voor jouw informatie, mijn kleren komen van de H & M.'Ik besloot niet op haar antwoord te wachten en liep terug naar de mannen. Lucas opende zijn armen 'Hee beauty, kom eens lekker bij me zitten.' Ik liep naar de bank waar hij zat en wilde naast hem gaan zitten. Hij trok aan mijn arm. 'Ik bedoelde natuurlijk op mijn schoot.' Voor ik kon denken had hij me al vast en zat ik op zijn knieën. Hij fluisterde me in 'Je ziet er lekker uit stuk.' Ik waagde het om in zijn ogen te kijken en toen ik hem aankeek wist ik het zeker. Ik verlies mezelf nu en op dit moment. Ik crushte zo hard op deze man dat het bijna pijn deed. René verbrak mijn falling in love moment en riep behoorlijk aangeschoten 'Kom stelletje ongeregeld, we gaan swingen.' We schoten allemaal in de lach en volgde René terug naar beneden, de herrie in.
JE LEEST
Zijn Naam Is Lucas
ChickLitBianca is een 24 jarige jonge vrouw die heel weinig geluk kent in de liefde. Op een gegeven moment komt ze plotseling oog in oog te staan met Lucas. Een 26 jarige man met een onweerstaanbaar charisma. Bianca gaat als een blok voor hem neer. Maar ga...