# 12 Diner Is Surved

69 6 2
                                    


Ik draaide me om en zag aan de overkant een vrouw die minstens net zo blond was als haar broer en zo had kunnen doorgaan als de jongere zus van haar moeder. Ik verbaasde me erover dat ze geen fotomodel was geworden van beroep, want ze was werkelijk beeldschoon. Dat ging echt alle boeken te buiten. Ik kreeg alleen nog niet eens de kans om iets te zeggen, want deze mevrouw Lindeman had haar oordeel al klaar. 'Zo, jij ziet eruit als een vriendinnetje van Luc.' Ik was met stomheid geslagen door de arrogantie en minachting waarmee dat over haar lippen kwam. Ik stak mijn hand uit die Astrid met veel tegenzin aannam. Ik feliciteerde haar met haar verjaardag en gaf haar de envelop namens mijzelf en Lisette. Ze legde hem op tafel en keek me doordringend aan. 'Nee maar, kijk eens aan Bianca.' Ook dat nog dacht ik terwijl ik bijna aan de grond vastvroor toen ik de stem hoorde van die opperijsheks. Ik zie haar ineens voor me en zeg 'Louise.' 'Ja dat heb je goed onthouden, Ik heb indruk gemaakt denk ik.' Ik dacht je hebt geen idee ijspegel. Astrid sloeg het geamuseerd gade en Louise gaf even haar manier van een verfijnde uitleg. 'Bianca is Lucas zijn nieuwe, tijdelijke snoepje van de week. Ze is met ons mee geweest om te stappen.' Ze boog zich naar me toe 'Heeft hij je al tussen zijn lakens gelegd schatje, want dan is dit je laatste dag met hem.' Ik excuseerde me omdat ik geen zin had in dit gezever. Ik was hier niet gekomen om me door dat secreet te laten vernederen. Ik liep weg en plukte een nieuw glas champagne van een dienblad van een van de rondlopende butlers. Ik dronk hem in een teug leeg om Louise weg te spoelen. Ze moesten dat mens een bezem geven voor haar verjaardag. Eucalypta in disguise. Nouja vermomming.

Enige minuten later, nadat ik een tweede glas champagne had achterover geslagen om de nare nasmaak van die omhoog gevallen trut te laten verdwijnen, keek ik even wat er om me heen gebeurde. Alhoewel alles was wel een beetje wazig doordat ik die twee drankjes zo snel had genuttigd. Mijn ogen stopte toen ik zag hoe mijn charmeur bezig was met het delegeren van het cateringpersoneel. Ik dacht dat ik terplekke zou smelten. Alsof hij kon voelen dat mijn ogen op hem gericht waren, draaide hij uiterst subtiel, maar toch onverwacht mijn kant op. Ik voelde me betrapt, maar ik keek niet weg. Hij ving mijn blik en lachte naar me. Vervolgens zwaaide hij speels en blies een kusje mijn richting uit. Christus, kon die man ook iets doen waarbij ik niet direct van kleur verschoot, waarmee ik in de rode tomaat modus belande. Terwijl ik weg droomde was Lucas inmiddels weer druk bezig om alles te regelen voor het diner dansant. Ik ging opzoek naar Lisette en René.

Haar aanstekelijke lach herkende ik, dus hoefde ik niet lang te zoeken. Ze was overduidelijk aangeschoten. 'Hey Babe' grapte ze. 'Pas even op deze man dan ontsnapt hij niet. Ik moet echt even mijn neus poederen. ' Ik knikte en Lis waggelde richting de toiletten. René grinnikte, 'intrigerende vrouw.' 'Lisette is een hele mooie en lieve vrouw. Alleen ze verslind mannen.' 'René knikte, dat geeft niet hoor, ik heb ook wel interesse.' Ik zuchtte afgeleid. Hij keek naar me en kwam naast me staan. Zonder iets te zeggen sloeg hij een arm om mijn schouder.

Hij keek me begripvol aan en zei zachtjes 'Lucas?' Ik knikte, ik had geen zin meer om het te onderdrukken. Dat kon ik niet meer opbrengen. 'Meissie ik kan je niet echt adviseren, maar als de kans zich voordoet, ben dan eerlijk en vertel hem dat je meer voor hem voelt dan vriendschap.' Ik wilde net antwoord geven toen René riep 'Als je het over de duivel hebt.' Ineens stond mijn blonde super crush naast me. 'Ik wilde deze mooie dame graag escorteren naar de tafel voor het diner.' Hij hield zijn arm op 'Mag ik?' 'Ja' zei ik aanhakend aan zijn arm.

Ik zag onderweg dat bij Louise de stoom uit haar oren kwam en ze hoogst verontwaardigd ons na keek. Mijn innerlijke Juanita gniffelde tevreden. Lucas was uiterst galant en schoof een stoel voor me naar achter. 'Neemt u plaats Miss.' Blij dat ik kon zitten voldeed ik aan dat verzoek. Hem volgend zag ik dat hij zijn moeder naar haar stoel bracht en kwam toen naast me zitten. Louise a la bitch zat aan zijn andere kant. Lisette en René zaten iets verder opzij, maar dat was natuurlijk geen probleem. Er werd op een hoorn geblazen en onder het genot van een exotische cocktail kregen we de menukaart. Het was een keuze menu van een vijf gangen diner. Het zweet brak me uit.

Gang 1

-Meloen met Parmaham en honing- mosterd Dressing

-Noorse Roze Garnalencocktail met whiskysaus

- Kaviaar met Toast.

Gang 2

- Caesar Salade met Thousand Island Dressing

- Koolsalade met azijn of Griekse Yoghurt saus

- Oesters op een bedje van verse ijsbergsla met verse citroen

Gang 3

- Verse gemixte groentes met eendelever en gepofte aardappelen.

- Pittige Cajun Biefstuk met aardappel gratin en chilipepersaus.

- Mosselen met Remouladesaus en zoete aardappel friet.

Gang 4

- Kerrie/Pepersoep

- Tomaten/groentesoep

- Pittige Pompoensoep

Gang 5

- Ijscoupe Tropical Fruit met ananassap

- Chocolate Heaven met warme kersen als topping

- Vanille Kiss met aardbeiensaus en chocolade flakes.

After Eight

- Koffie met gebak en Tia Maria

- Luxe Irish Coffee met een Koek

- Thee naar keuze met een Ouzo

Zijn Naam Is Lucas Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu