Ik herinner het mij nog goed. De vakanties van een paar jaar geleden. Spanje, Frankrijk, Italië... En Zeeland. De eerste keer op vakantie in deze zeeprovincie moet toch zeker vijf jaar geleden zijn geweest. Dat eerste jaar had ik weinig zin in een vakantie. Waarom zou ik? Ik kon toch net zo goed thuisblijven?
Gedachten voor ik wist dat ik jou zou ontmoeten. Daan. Onze haat-liefde vriendschap hield niet echt stand na die eerste vakantie. Maar ik herinner mij de dag dat ik je ontmoet heb nog als gisteren. Ik was zo gek op je!
Je persoonlijkheid had een vleugje arrogantie. Vrienden voor alles. Schijt aan de rest. Toen onze vriendschap over was begreep ik pas hoe je echt bent. Het gaat verder dan schijt aan de rest. Je bouwt aan een eigen versie van haat.
Maar ik probeer altijd het goede in anderen te zien. Daarom probeer ik ook de goede dingen uit onze vriendschap te herinneren. De dingen die we nog van plan waren. Laten we bij het begin starten. De dag dat ik je tegenkwam...
Zeeland was warm die zomer. Ik was onderweg met mijn ouders en had eigenlijk weinig zin in weer een verplichte vakantie. Maar hoe dichter ik bij Zeeland kwam hoe fijner de vakantie toch wel aanvoelde. We reden over de Brouwersdam. Een van de mooiste plekjes in Nederland. De zilte lucht vulde langzaam mijn longen. Vakantie.
Onze camping was vlakbij het strand. Misschien een ruime kilometer verderop? Op de camping aangekomen ging ik opzoek naar het beste wifi-netwerk. Die vakantie mocht dan zo leuk zijn, maar ik wilde toch wel graag contact houden met thuis.
De dag vorderde gestaag en een paar uur na aankomst kwam ik Chelsea tegen. Ze kwam uit een ander deel van het land en had een opvallend accent. Een beetje een beauty-popje. Altijd druk met haar uiterlijk. Zonder foundation de deur uit? Nooit! Ik ben eigenlijk heel anders. Ik geef niet zoveel om dat getut.
Chelsea introduceerde mij aan haar campingvrienden. Waaronder jou. Daan, de jongen met de grote persoonlijkheid. De jongen die altijd wat te vertellen heeft. Nooit is het stil met jou in de buurt. Je bent direct en zegt waar het op staat.
Je was altijd druk met mode en je blonde haren. Je was dan ook behoorlijk aantrekkelijk. Ik dacht alleen maar, 'wat is hij toch leuk, relatiemateriaal!'. En toen moest je mij wat vertellen...
YOU ARE READING
Aandacht
Adventure"De herinnering van een vriendschap kan na 5 jaar nog zo groot zijn." Alles wat hou wou was aandacht, en ik dat van hem. Iets wat niet goed was voor beide. Waargebeurd