Our Friendschip 2.0

1 0 0
                                    

Dus onze vriendschap is op niks uitgelopen.
Ik en Daan waren tegenpolen, uiteindelijk zou dat beter zijn geweest. Wij konden veel ruzie maken en hebben nooit de kans gehad om de strijdbijl te begraven.

Dus alle manieren waardoor ik weer bevriend met hem wou worden maakten zijn haat voor mij groter. Maar toch vraag ik me altijd af, hoe zou het anders zijn afgelopen.
Vandaar dat ik het verhaal vandaag verdraai. Dat hij me nog een kans zou geven.

Dus voor de zoveelste keer stuur ik hem een berichtje via Facebook, de laatste keer dat ik nog iets van hem had gehoord was toen Jace contact met hem op had gezocht.

Een boer uit het oosten noemde hij me. Iets waar ik niet van gediend was, maar wie weet zou hij daarop wel reageren. Dus zo begon ik.

"Kunnen we praten? Groetjes een boer uit 't oosten" dat stuurde ik hem via Messenger, ik had hem wel eerder wat gestuurd, maar nooit kreeg ik een reactie. Maar na een uur reageerde hij hier al op, iets waar ik best wel apart vond. In die 4 jaar had ik nog nooit een reactie gekregen.

Redelijk enthousiast ging ik daarom ook aan de slag met het berichten aan hem, maar hij snauwde me al snel af. Omdat hij zich aan me irriteerde, hij had in zijn hoofd staan om nooit meer contact met me te zoeken. Maar dat liet ik niet meer gebeuren. Niet nu. Niet nu ik al zover was gekomen.

Dus ik praatte door, ik zei hem dat het me speet dat ik zo deed. Dat ik zo gehandeld had.
Dat ik negatief was geweest, maar dat hij destijds de enige vriend was bij wie ik terecht kon.

Toen ik dat zei had het 2 kanten kunnen aflopen.

Hij had me kunnen zeggen dat hij alsnog geen vriendschap wou omdat hij niet wou dat ik zo negatief zou zijn, want zo kende ik hem wel. Maar niet deze keer.

Nee, deze keer gaf hij mij de kans. Natuurlijk besefte ik me dat ik het deze keer beter moest aanpakken. Ik kon hem mij niet laten overstemmen, geen dingen voor mij laten regelen.
Maar dat was ik ook niet van plan. Ik zou er persoonlijk voor zorgen dat het niet zo gebeuren.

Want ik zou voor mezelf gaan zorgen.

s

AandachtWhere stories live. Discover now