Daan & Jace

2 0 0
                                    

De vakantie kwam tot een einde en Daan en Jace hielden contact. De eerste maanden na die zomer in Zeeland was het dan ook erg gezellig.

Maar ze hadden het vooral gezellig met elkaar. Er was heel wat minder tijd voor mij. Waar ik eerst wel jaloers op was. Maar ze vonden elkaar leuk, dus dat was begrijpelijk.

Maar zodra de eerste scheurtjes verschenen werd ik bij elke ruzies betrokken. Dan kreeg ik alle verhalen op mijn dak.

De goede momenten waren echt perfect. Maar de slechte momenten... die verslonden je bijna. Ze waren er goed in om mij omlaag te trekken. Richting de bodem van de oceaan. En trek jezelf dan maar omhoog...

Jace introduceerde Daan en mij aan een vriendin van hem, Mel. Ze was een allemans vriend. Al snel was ze zo close met Daan dat er voor Jace geen ruimte meer was. Daan was altijd al een flirt, dus Jace maakte al weinig kans. Maar met de komst van Mel waren zijn kansen helemaal verkeken.

Mel ging vervolgens door het leven als het zusje van Daan. Sarcastisch, en net zo extravert als Daan. Ze hadden daadwerkelijk wel familie kunnen zijn. Ze waren zo close. Gelukkig had ik ondertussen nog wel wat contact met Daan.

Toen op een dag Hayley aankondigde dat haar vriend haar ten huwelijk had gevraagd waren Daan en ik door het dolle heen.

In die tijd was ik ontzettend introvert. Daan en ik besloten Hayley te helpen bij het plannen van de bruiloft. Daan en Hayley. Twee extraverte personen bij elkaar. En daar zat ik dan, in mijzelf gekeerd. Hoe kun je dan jezelf zijn tussen twee uitgesproken persoonlijkheden.

Het ergste vond ik nog wel dat Daan zo extravert was, dat hij mij altijd wist te overstemmen.
Zo vond hij een vriend van ons niet goed genoeg voor mij en zorgde ervoor dat ik die vriendschap kwijtraakte.

We waren zo anders. En ik merkte dat Daan zoveel invloed op mij had dat hij mij veel dingen verkeerd heeft laten aanpakken. Maar wat moest ik. Alsof ik nou veel ervaring had met dit soort situaties. Maar toen begon ik me af te vragen. Was hij eigenlijk nog wel een vriend?

Maar ook dat gevoel wist Daan te manipuleren, alle momenten dat we ruzie hadden beloofde hij weer iets. Zo zouden we samen de stad in gaan, om mij gelukkig te maken. Maar door de afstand tussen ons is het er nooit van gekomen.



AandachtWhere stories live. Discover now