Er waren veel mooie momenten die zomer met Daan in Zeeland. Op de camping waren veel speeltuinen. Die met het huisje waarin we 's avonds perfect konden chillen. Maar ook achterin de camping was een speeltuin. Een met een basketbalveld, grote springkussens. Afgescheiden door een groot hek. Achter het hek was de jongerencamping...
's Avonds struinden we vaak over de camping. Een beetje voetballen met de Duitse campinggasten. Waarbij dan flauwe grappen werden gemaakt, door jongeren die bij ons hingen. Bijvoorbeeld de vraag 'Wat gaat er in de wasmachine?'. Waarop de Duitse jongens elkaar vragend aankeken en reageerden met 'was?'
Er was genoeg te doen op de camping. Daan sprak verschillende talen. Hij had dan ook overal aanspraak met mensen die dezelfde stijl en maniertjes als hem hadden. Ik kon uren met hem op pad gaan. Kijken hoe hij aanspraak had met iedereen terwijl hij de vertalingen met mij deelde.
Dat Daan homo is kwam af en toe naar voren. Hij kon het niet laten om zo af en toe een jongen op de jongerencamping aan te spreken met opmerkingen als 'Wat heb jij een mooie gele broek! Ik heb een rode!'. Geen idee wat hij daarna zei, maar die zin is mij altijd bijgebleven.
Na een tijdje kreeg ik een berichtje van thuis. Een vriend van mij, Jace, kwam uit de kast. Hij viel ook op mannen. Ik gaf hem het nummer van Daan. Ook Jace was behoorlijk extravert. Ze konden het vast goed met elkaar vinden.
Daan en Jace konden het inderdaad goed met elkaar vinden. Maar misschien wel iets te goed...
YOU ARE READING
Aandacht
Adventure"De herinnering van een vriendschap kan na 5 jaar nog zo groot zijn." Alles wat hou wou was aandacht, en ik dat van hem. Iets wat niet goed was voor beide. Waargebeurd