Onze dromen

1 0 0
                                    

Daan was altijd vrij aanwezig. Als we gingen Skypen was hij vooral aan het woord. Hij had een helende en pijnstillende werking op mij. Mijn angsten en onzekerheden verdwenen als ik contact had met Daan.

Maar het mocht niet lang duren. Ik werd gedumpt door Daan. Net zoals Jace toen hij niet meer zo interessant was. Hij had genoeg aan Mel, zij was zijn beste vriendin en zusje. Ik was niet meer nodig.

Ik was stil en nooit echt gelukkig. En Daan probeerde daar verandering in te brengen.

Ik was zo blij met hem. Maar om onze vriendschap echt op te blazen heeft hij vervolgens Hayley tegen mij opgezet. Ik zou dingen over haar hebben gezegd die nooit gezegd zijn.

Dat was zijn manier om dan ook nooit meer iets van mij te horen.

Hayley was natuurlijk not-amused. Maar wat kon ik zeggen. Het was mijn woord tegen het zijne. Hij was de goede prater en kon het verhaal vol overtuiging vertellen. En zo vielen er twee belangrijke vriendschappen weg uit mijn leven.

Op dat moment was ik behoorlijk obsessief bezig met Daan. Ik miste zijn stem. De rust die hij mij gaf. Struinde zijn social media pagina's af. Hij werd alles waar ik aan kon denken. Na een paar maanden kon ik hem langzaam loslaten en probeerde ik hem met rust te laten. Maar zelfs na bijna 4 jaar probeer ik nog steeds vrienden met hem te worden.

Ik ben niet meer zo ongelukkig als destijds. Ik ben een beter persoon geworden. Ik bedacht mij pas dat onze vriendschap nu heel anders zou zijn. Hoe zou het nu zijn? Alles waar we het ooit over hebben gehad heb ik opgeschreven. Alle wilde plannen en dromen ga ik uitwerken. Mijn eigen wereld creëren waar Daan en ik nog gewoon bevriend zijn.


AandachtWhere stories live. Discover now