Epic 8 : Be mine..?

32 7 0
                                    

"Oppa.."

"Ah nae..wae??"

"Aera dah abih kelas...oppa kat mana..tak nampak pon"

Aera menjengukkan dirinya sedikit ke luar dataran universiti mencari kereta Jimin. Tangan kanannya yg sedia di telinga dan tangan kirinya pula memegang beberapa buah buku course nya.

"Ahh..geurae?? Jakkam..oppa datang dalam masa...15 minit lagi"

"O..okay"

Telefon tidak lagi ditekapkan ditelinga Aera apabila panggilan tamat. Dia memasukkan phone nya dalam beg.

##################################

"Betul ke apa yg kau nak buat nie woii??"

"Apa?? Betullah.."

"Yakin dia akan terima kau??"

"Yakin tak yakin belakang citer...sekarang nie tolong aq booking restoran..lepas booking rojer aq nanti aq bagitahu apa lagi"

"Ok"

Jimin keluar dari pejabat nya meninggalkan kawannya yg masih berada didalam bilik nya. Taehyung terduduk dan menekapkan telefonnya ditelinganya.

"Selamat lah kau kawan aq chim...kalau tak dah lama aq campak kau kat laut.."

"..yeoboseyo? Ahh..nie restoran.."

##################################

"Lambat nya la hai dia nie.."

Aera bangun dan masuk kembali didalam universitinya. Dia menuju ke tandas perempuan.

Tidak lama kemudian dia keluar dari tandas dan terlanggar dengan seseorang yg kebetulan lalu dihadapan tandas. Buku yg dipegang Aera jatuh.

"Mianhae"

Lelaki tadi membantu Aera mengangkat buku-buku nya dan memberi Aera semula tanpa sebarang senyuman.

"Gamsahamnida"

Aera menunduk hormat padanya dan memandang dengan senyuman. Mata Aera terlekat pada sebuah buku yang dipegang oleh lelaki tadi.

"Cheogi..tu..buku saya"

Lelaki itu memandang tepat kearah yang ditunjuk oleh Aera dan menghulurkannya pada Aera. Pandangannya kembali melihat Aera.

"Gamsahamnida"

Aera memandangnya sekejap dan berjalan meninggalkan lelaki tadi. Aera tidak memandang kebelakang untuk melihat sama ada lelaki tadi masih lagi memandangnya ataupon tidak.

Langkah kaki Aera terus memasuki kereta Jimin yg baru saja sampai. Jimin memandangnya dengan senyuman. Kereta bergerak membawa mereka ketempat yg diingini.

"Oppa..eodiga?? Nie bukan jalan balik rumah.."

"Mm?? Oppa nak bawa Aera makan malam. Dah lama oppa tak bawa Aera makan kat luar."

Aera hanya mengangguk dan tidak lagi bersuara. Mereka sampai di destinasi. Aera turun dari kereta dan jalan seiringan dengan Jimin memasuki restoran yg telah ditempah oleh Taehyung tadi.

"Aera nak makan apa??"

"Entah"

"Ppalli.."

"Sama cam oppa lah"

Jimin memanggil waiter untuk mengambil pesanan. Aera memandang persekitaran restoran yg dipenuhi orang dibahagian luar.

"Aera suka tak?"

"Suka...aman.."

Jimin tersenyum. Aera memandang Jimin sambil tangannya menongkat dagu. Jimin juga membuat hal yang sama seperti Aera.

"...geunde...knapa oppa tetiba ajak Aera keluar?? Macam ada pape je.."

"A-ani..saja bawa...saeng dinner.."

"Jinjja??"

Jimin mengangguk sambil memejamkan matanya. Aera memandang Jimin dengan pandangan hairan. Tak pernah-pernah dibawa keluarnya Aera kalau takde hal atau sebab lain.

"Ok"

Aera menyandarkan badannya pada kerusi nya dan bermain fon. Jimin menarik nafas lega apabila Aera mula berhenti menyoal siasat. Makanan yg dipesan akhirnya tiba dimeja mereka. Setelah waiter tadi pergi, Jimin dan Aera mula sesi makan.

"Sedap?"

Aera hanya mengangguk bagi soalan Jimin. Jimin memandang Aera yg sedang mengunyah makanan didalam mulutnya.

"Bagitahu je ahh...saeng dapat rasa yg oppa ajak dinner sebab ada hal nak bagitahu..cakap je lah.."

Jimin berhenti makan dan memandang Aera yg leka menghirup kuah.

'Nak bagitahu...taknak...?sekarang ke...ataupon nanti?? Tunggu abis makan...atau time makan...??'

"Ppalli oppa...Aera dah nak abis makan ni.."

"Aera..oppa.."

Jimin teragak-agak ingin memberitahu isi hati nya pada Aera saat ni. Dahinya mula berpeluh.

"...oppa mwo??"

Aera yg sudah abiskan makanan nya memandang Jimin sambil mengelap mulutnya yg comot. Kini air dicapai nya lalu meneguk perlahan menanti ayat tergantung Jimin. Matanya tetap terlekat pada Jimin.

'Berani chim..berani!!'

"Aera..."

"Mm..?"










































"Can you be mine??"

Aera berhenti minum air. Gelas yg berisi air yg tinggal separuh diletakkan diatas meja kuat. Aera memandang Jimin dengan mata yg membulat.

"Mworago??"

✔ STOP!! » 박지민Where stories live. Discover now