"Yah..Aera...nak follow oppa tak beli barang dapur??""..."
"O..oky"
Jimin keluar dari rumah dan dihantar oleh pandangan Aera. Aera mengeluh ketika kereta Jimin tidak lagi kedengaran di ruang rumah mereka. Aera bangun naik keatas kemudian beberapa minit kemudian dia turun dengan menyilangkan beg dibahunya. Kertas yg ditulis olehnya diletakkan diatas meja makan.
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Aera kuar jalan-jalan ngan member lama.
Oppa x yah tunggu Aera balik n takyah siapkan makanan ntk Aera. Maybe Aera makan kat luar.
Tido awal n jangan buat benda pelik lagi.Ihy..Jimin Park.
Jimin mengeluh panjang ababila membaca sticky note yg ditulis Aera. Dia mengeluarkan barang barang yg dibelinya dan disusun baik dlm peti ais. Di atas meja hanya tinggal bahan yg hendak digunakan saja.
Aera lepak di Daum Cafe seorang diri. Aera tidak mempunyai kawan atas sebab perangai terlalu introvert nya dan sering dipulau oleh rakan sekelasnya. Ada je yang nak tegur dia tapi dia hanya memberikan pandangan tajam ataupun menjauhkan diri.
Jimin. Jimin tahu dia tidak mempunyai kawan di sekolah menengah mahupun sekolah rendah. Selalunya kalau Aera mahu kemana mana mesti Jimin orang yg diajaknya dan Jimin hanya menurutinya. Tapi hari ni tidak baginya. Dia berseorangan tanpa ditemani oleh Jimin.
"Aihh"
Aera menyisip Latte yg dipesannya dan mengeluarkan laptop nya. Dia menyambung cariannya yg tergendala semalam akibat jeritan Jimin. Moodnya untuk teruskan pencarian di internet tergendala setelah melihat luka yg dibuat sendiri oleh Jimin dilengannya. Selamat masa tue Aera belum lagi tidur dan Aera mengetahui pertolongan kecemasan.
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Aera menutup pintu rumah dengan perlahan supaya Jimin tidak terjaga dari tidur. Aera memandang Jimin yg terlena diatas sofa sekilas sebelum mendaki satu persatu anak tangga.
"Wae tipu oppa??"
Hampir gugur jantung Aera kerana terkejut dengan suara Jimin. Aera memandang Jimin yg memandang nya di sofa dengan pandangan tajam.
"Aera kuar sengsorangkan tadi?? Kenapa tak bagitahu oppa awal2?? Oppa boleh temankan-"
"Aera bukan budak kecil lagi nak kena berteman bagai kalau keluar. Lagipun Aera malas nak menyusahkan oppa nak kena antar n teman Aera. "
"Dalam sticky note..knapa tulis Aera pergi ngan kawan?? Bukan Aera takde kawan ke??"
"None of your business Jimin. Aera takde kawan boleh je hidup..tak mati pon. Lain lah macam kau..frust sikit toreh tangan"
"Jangan mengungkit kejadian semalam Aera. Tak sama ngan situasi kau sekarang."
Mereka saling berpandangan tajam. Aera tersenyum sinis pada Jimin.
"Sape yg ungkit kisah silam sekarang nie?? Aera ke oppa??"
"Kenapa tak mati je semalam?? Kenapa tak toreh tangan tue dalam2??? Bukan sekali kau buat camtu dah banyak kali sebab apa?? Sebab frust ngan makwe kau...kau fikir aq tak risau ke tengok darah kat tangan kau??"
Jimin memandang Aera dalam. Mungkin tak percaya Aera berkata demikian pada dirinya. Jimin menatap muka Aera yg tegang menahan marah padanya. Jimin tahu yg Aera marah sangat kat dia apabila Aera mula menukarkan gelaran Aera-oppa kepada aq-kau.
"Kalau makwe kau yg rawat kau takpe lah juga..kau frust kat dia, lukakan diri kau sendiri n lastly aq yg rawat..kau rasa adil ke camtu?? Tak fikir ke ada orang sayangkan kau..?"
Jimin tertunduk. Air matanya mula bertakung dan bila masa sahaja boleh menitis. Aera memandang Jimin lama.
"Stop make people you love hate you just because of your stupid action"
"I hate you..Park Jimin."
Aera masuk kedalam bilik dan menghempas pintu dengan kuat dan kunci. Air mata Jimin gugur apabila terdengar bunyi hempasan pintu bilik Aera. Bukan sebab bunyi kuat itu tapi disebabkan ayat Aera tadi membuatkan Jimin tak kuat.
"But I love you so much Min Aera."
YOU ARE READING
✔ STOP!! » 박지민
Fiksi PenggemarPlease stop everything. I'm tired. status:complete (20/05/18) ended:19.06.18