Epic 12 : You?

29 8 0
                                    

"Gumawo.."

Jimin bermain dengan pen nya sambil berfikir tentang ayat Yoongi kelmarin. Pintu pejabat Jimin diketuk dan dipulas.

"Tae.."

Taehyung menutup pintu dan duduk dikerusi berhadapan dengan Jimin.

"Kenapa nak jumpa aq..?? Ada hal penting ke?"

"Takde lah penting sangat..."

Taehyung hanya mengangguk. Jimin yg tadinya duduk malas kini tegak dan menongkat dagunya diatas meja. Taehyung hanya melihat gelagat kawannya sorang.

"Kau kenapa?? Resah semacam..nak beranak ke??"

Jimin menjeling Taehyung yg sedang ketawa dengan lawaknya sendiri.

"...bukan lah bongok -_-. Aq nak mintak pendapat kau.."


"Hah...apa??"

"...apa maksud kalau-"

Ayat Jimin tergantung apabila dia menerima panggilan. Jimin mengangkat call dan menunjukkan isyarat sekejap pada Taehyung.  Taehyung hanya mengangguk dan menyuruh Jimin menjawab call.

"Yeoboseyo?"

"...ah nae..ni Park Jimin...wae??"

"..ahh..oky oky..japgi aq sampai. Send location"

Panggilan ditamatkan. Taehyung hanya melihat Jimin yg mengemas meja nya dengan kelam kabut.

"Hoi...kau nak gie mana??"

"Tho...ada hal lah weih..nanti-nanti ahh aq mintak pendapat kau.."

"Ouh..okay.."

Jimin kearah pintu tapi sempat memaling pada kawannya.

"Tae..japgi ada meeting kau tolong handel ehh..if dorang tanya aq gie mana kata aq emergency"

Taehyung memandang Jimin sambil membuat jari okay.

"Okayboss!"

"Thanks chingu!"







Jimin kearah meja dihujung sekali dan duduk berhadapan. Yoongi memandang Jimin dengan senyuman.

"Mana kau dapat num aq..??"


"Aq mintak kat Aera."


Mereka senyap seketika apabila waiter dtg ntk mengambil pesanan Jimin.

"Bagi saya mocha satu.."

Jimin memandang Yoongi semula.

"Wae tetiba nak jumpa aq..??"

Yoongi memandang Jimin sambil minum Americano nya. Dia menggosok kedua tapak tangannya dan membetulkan posisi duduknya. Air yg dipesan oleh Jimin telah sampai dan Jimin minum sedikit.


"K..first..aq harap kau rahsiakan perjumpaan kita daripada Aera..."

Jimin mengangguk dan memandang Yoongi serius.

"...second..aq nak cakap pasal...Aera..dia-"


"Wae?? Aera sakit ke?? Ataupon dia dah malas nak belajar..bla bla-"







"Hoi...bole tak jangan potong ayat aq..elok-elok balik rumah kau makan nasi tak pasal2 makan kasut aq ni -_-"

"Ouh...kau blom abis cakap ehh..maaf2"

Jimin dengan muka tak bersalahnya menghirup air nya dan memandang Yoongi.



"Aku....."






















Jimin terkejut dengan kenyataan yg dikemukakan oleh Yoongi. Dia hanya mampu diam dan tidak cakap apa2 selain....







...dengar apa yg Yoongi luahkan.







Yoongi menggenggam tangan Jimin erat membuatkan Jimin tersentak dan memandangnya.







"Aq harap kau tak bawa dia jauh dari hyung.."

✔ STOP!! » 박지민Where stories live. Discover now