"Pergilah mandi..busuk"
Aera menjeling Yoongi yg menolak nya ke tangga. Yoongi tidak abis-abis mempamerkan senyuman manisnya menampakkan gigi geraham nya.
"Ek eleh..Aera dah mandi air laut tadi lah..dia lah busuk malas nak terjun masuk dalam laut.."
Aera masuk kedalam bilik dan membaringkan badannya diatas katil. Dia melelapkan mata nya dan terbayangkan moment-moment indah dengan abang nya ketika bercuti di pantai.
Aera membuka gallery di henfonnya dan melihat gambar2 lucu dia bersama Yoongi. Dia tergelak sorang-sorang tiap kali wajah huduh Yoongi keluar. Sedang leka Aera menggelakkan wajah abang dia yg tak seberapa swag..satu panggilan masuk dan Aera mengangkat panggilan.
"Tae oppa..waeyo?"
"Eo..? Okay..Aera datang sekarang..terima kasih Tae oppa"
Aera bangun dari pembaringan dan mengambil beg silangnya. Dia mentacap bedak sikit pada mukanya dan membetulkan rambut nya.
"Aera..nak gie mana??"
"Keluar kejap..oppa takyah lah antar..Aera boleh naik bas tak jauh pon Aera nak gie"
"Ok"
Aera pakai kasut dan keluar menuju ke destinasi.
■
■
■"Masuk"
Jimin mengalihkan pandangannya pada arah pintu pejabatnya yg dibuka oleh seseorang. Riak muka Jimin sedikit terkejut apabila Taehyung membawa masuk Aera.
"Aera nak jumpa..dia dah buat appoiment ngan aq."
Taehyung memandang mereka berdua dan keluar dari pejabat Jimin. Aera hanya memandang Jimin yg masih lagi membatu merenungnya.
"Apa Aera b..buat kat sini..?Kan aq kata aq-"
"Kenapa oppa jauhkan diri dari Aera?"
"Apa sebab oppa layan Aera camni..??"
"...sebab Yoongi oppa ke?? Oppa jauhkan diri sebab Aera adik Yoongi ke??"
"..oppa tahu tak Aera rindu sangat2 kat oppa..?? Rindu gelak tawa oppa, senyuman oppa, eye smile oppa semua Aera rindu...tapi kenapa oppa buat camni??Oppa bencikan Aera ke??"
Jimin diam dan memandang Aera. Dia menundukkan kepala dan mengeluh. Pandangannya dialihkan semula pada Aera lepas beberapa saat dia menundukkan kepala. Jimin berjalan kearah Aera dan memegang bahu Aera.
"Aera..tolong lupakan aq..walaupun susah atau pon mustahil..tapi aq harap kau lupakan aq.."
Aera mengangguk sambil tertunduk. Dia memandang Jimin.
"Terima kasih...sebab jaga Aera selama nie..dari Aera kecik sampai lah omma n appa meninggal.."
"...thanks for everything Jimin"
Jimin membiarkan Aera keluar dari pejabatnya. Dia duduk di atas sofa dan meraup mukanya kasar. Rambutnya dinggenggam kuat dan dia menjerit sekuat hatinya. Taehyung segera masuk dan kearah Jimin.
"Yah..kau kenapa Jimin?? Okay tak??"
Jimin memeluk Taehyung dan menangis sepuas hatinya. Taehyung menepuk belakang badan Jimin walaupun dia tak tahu apa yg jadi.
"Gwaenchanha...aq ada.."
(Gunanya kawan bila kita susah dia ada..bkn kawan hipokrit bila kita susah dia lesap cam asap kereta -_-)
■
■
■Aera berhenti berjalan dan duduk dibangku berhadapan dengan Sungai Han. Dia termenung. Angin meniup lembut mukanya dan menerbangkan rambut panjangnya menutupi mukanya. Dia menyelit rambutnya di tepi telinga dan mengeluh.
"Aq dah penat..."
"...penat nak nangis untuk kau Jimin"
YOU ARE READING
✔ STOP!! » 박지민
أدب الهواةPlease stop everything. I'm tired. status:complete (20/05/18) ended:19.06.18