Epic 2 : I don't like it

64 8 0
                                    

"Aera!! Tolong ambikkan phone aku dalam kereta!!"

"Ok!"

"Aera...ambikkan aku air..tak larat nak jalan lah"

"Aera..cucikan pinggan aku boleh..aku banyak kerja"


"Aera...aku nak conquer tv nanti..nak tengok running man."




"Aera...tolong sediakan air panas untuk aku...aku nak mandi nanti"


"Aera!!! Kau nak bagi badan aku melecur ke hah??!!! Panas sangat lah kau letak ni...habis merah2 badan aku!"

"Aera!! Mana keropok yg aku suruh kau beli tadi???"

"Aera!!baik kau beli sekarang sebelum aku berubah menjadi hulk hijo kat sini..bla bla bla.."

"Ok"

Serabut Aera dengar arahan daripada Jimin. Sekejap tu sekejap ni. Kalau sehari dia buat takpe lah juga...nie dah seminggu dia buat pangai camni..kau rasa???

Aera keluar membeli keropok kegemaran Jimin selepas dengar mamat tu membebel. Bukan sekali mamat tue membebel kat Aera. Pasal snek je kot dia punya membebel tu seminggu pon tak cukup bagi Jimin. Kalau boleh takung air liur dia tu entah bape baldi dah dapat...agaknya cukup untuk sebulan kot??? EUWWWW...!

"Anyeonghaseyo"

Aera bowkan dirinya pada pekerja di 7E dan menghadiahkan senyuman pendek sebelum mencari snek Jimin tadi. Dia mengambil 2 paket besar snek yg Jimin suka dan dua botol minuman lalu letaknya di kaunter bayaran.

"Berapa semuanya..??"

Aera keluar dari 7E dan jalan balik kerumah. Sampai sahaja diruang tamu Aera tidak lagi nampak figura Jimin diatas sofa. Tv juga tidak ditutup. Aera cari Jimin didapur tapi kosong. Aera pon naik keatas dan menguak sedikit pintu bilik Jimin. Kelihatan Jimin sedang tidur membongkang diatas katil miliknya.

"Yah Park Jimin!!"

Aera mencampakkan plastik yg mengandungi makanan yg dipesan oleh Jimin kuat sehinggakan tin minuman itu terkena pada dahi Jimin.

"Auchh!! Neo waeirae??!"

Jimin bangun dan menggosok dahinya yg luka akibat balingan padu Aera tadi. Aera tidak mempedulikan soalan Jimin dan memandang Jimin tajam. Jimin sedar akan kelakuan Aera yg lain macam mula bangun mendapatkan Aera.

"N..neo..gwaenchanha??"

Aera keluar dari bilik Jimin dan memasuki biliknya lalu mengunci.

"Yah Aera yah..neo gwaenchanha??? Mianhae..Aera. .buka pintu nie please"

Aera menekapkan telinganya menggunakan bantal namun dia masih boleh mendengar suara Jimin.

"Yah...jinjja mianhae...buka pintu nie please??"

"Takpe ahh...esok kita bincang nae...?? Jalja saeng!"

Jimin berhenti mengetuk pintu bilik Aera. Lama dia berdiri disitu merenung pintu bilik Aera dengan pandangan yg...sukar ditafsirkan. Dia menundukkan kepala dan berjalan meninggalkan bilik Aera.

Aera menekupkan bantal pada mukanya. Dia mendengar pintu bilik Jimin ditutup maknanya lelaki itu baru je masuk dalam biliknya. Aera berhenti menekup mukanya dan memandang siling biliknya sambil mencari nafas.

"Stop doing me like this...I don't like it"

✔ STOP!! » 박지민Where stories live. Discover now