Epic 13 : Are you..

34 6 0
                                    

Aera keluar dari biliknya dan mencari Jimin disekitar dapur dan ruang tamu. Pintu rumah dikuak menampakkan kelibat Jimin yg baru sahaja balik dari tempat kerja. Aera datang kearah Jimin sambil membawa mug berisi air.

"Aera kau melayang cho choo!"

Aera tergelak mendengar Jimin melatah. Jimin memandang Aera dengan pandangan terkejut dan nafasnya turun naik.

"Aera dah knapa??!! Terkejut oppa...kenapa tak tido lagi?"

"Apa?? Aera haus lah..tak nampak muka baru bangun dari tido nie??"

"Lain kali jangan lah pakai mask kat umah waktu memalam...bole dapat serangan jantung"

"Bluekk...suka hati lah..dah lah Aera nak tido..bye n tolong tau"

Aera menghulurkan mug yg kosong kepada Jimin dan naik keatas. Jimin mengurut dada nya dan memandang pintu bilik Aera yg tertutup.



"Oppa..nampak tak remote control TV??"

"Ada atas meja tue."

"Manoi..takde pon..."

"...yah Jiminie pabo -_-"

Jimin memberikan remote kepada Aera. Aera mengetuk kepala Jimin menggunakan remote.

"Kat atas perut buncit dia tu apa?? Selipar -_-?"

"Jauh beza lah antara remote TV ngan selipar"

Mereka berdua gelak padahal lawak tue tersangatlah hambar -_-. Mereka meluangkan masa bersama-sama dengan menonton rancangan hiburan di kaca TV. Gelak tawa mereka memenuhi ruang tamu rumah.

"Alaa...iklan pulak dah.."

Aera menolehkan pandangannya kearah Jimin.

"Oppa nak..wae oppa pandang Aera camtu?"

Jimin menggeleng dan menghadiahkan senyuman tipis pada Aera.

"Oppa nak hot chocolate tak...??"

"Nak.."

"Jap."

Aera menuju kedapur dan membuat air hot chocolate. Sementara menunggu air masak Aera sempat mencuri pandang Jimin yg sedang termenung di sofa. Aera merenung wajah Jimin lama.

"Nah"

"Gumawo saeng.."

Aera duduk disebelah Jimin dan melayan kembali rancangan hiburan. Sekali-sekala Aera mencuri pandang Jimin yg berada disebelahnya.


Abis sahaja rancangan hiburan itu tadi Jimin terus naik biliknya tanpa berkata apa-apa. Aera membasuh cawan dan hanya melihat gelagat Jimin.



Pintu bilik Jimin diketuk. Aera memasuki bilik itu dan terlihat Jimin berbaring diatas katil sambil menutup matanya menggunakan tangannya.

"Wae Aera?"

"Jom makan!"

Jimin menggelengkan kepalanya.

"Sirheo..oppa taknak makan...oppa tak lapar."

Jimin bangun dari pembaringannya dan memandang Aera yg duduk di kerusi kerjanya.

"Oppa waeyo?? Oppa ada masalah ke??"

"Takde ahh..oppa penat.."

"Kalau oppa ada masalah share lah ngan Aera. .mana tahu Aera bule tolong..??"

"Gwaenchanha. .oppa tak apa-apa lah..saeng nak exam kan bulan depan..pergilah study."

Aera memandang Jimin risau. Jimin masih mengekalkan muka mamai dan penat. Taknak bagi Aera syak apa2.

"Arasseo...tapi betul nie oppa okay?"

"Betul..dah shuh shuh dari bilik oppa...oppa nak tido...oppa penat goodnight"

Jimin melambaikan tangannya dengan memberikan senyuman paksa. Aera bangun dan keluar dari bilik Jimin. Aera tutup pintu bilik Jimin. Riak muka Jimin kembali keruh dan merenung dalam pintu biliknya. Dia mengeluh.

"Mianhae..Aera"





Aera kembali dalam biliknya. Dia duduk dikerusi belajarnya dan mencapai phonenya. Dia mendail number Yoongi.

"Eo Aera...wae?"

"Saem dah tido?"

"Ani..wae?"

"Aera nak jumpa kejap bule?"

"...ara..jap lagi Aera sampai"

Aera memakai kardigan dan mencapai telefonnya. Dia berjalan keluar dari rumah dan ke destinasi yg dituju.

"Wae ajak oppa kuar gi 7E??"

"Ani...geunyang.."

Aera memandang Yoongi yg sedang makan ramen. Yoongi memandang Aera pelik.

"Jangan kata nak kongsi...oppa tengah lapar sekarang nie"

Aera tersenyum apabila Yoongi mem'protect' ramennya daripada diambil oleh Aera.

"Ani..oppa makan lah..saeng taknak pon.."

"Senyum pon..abis tu nak apa??"

Yoongi kembali makan ramennya sambil sabar menanti ayat seterusnya dari Aera.

"Kan ary tue Yoongi oppa mintak num telefon Jimin oppa dari Aera.."

Yoongi mengangguk.

"...balik dari jumpa oppa...Jimin banyak termenung..pastu tak bising cam slalu.."

Yoongi mula menperlahankan kunyahannya. Mangkuk ramen perlahan lahan diturunkan.

"...Aera nak tanya yang..."





















"...oppa tahu tak knapa Jimin oppa jadi camtu??"

✔ STOP!! » 박지민Where stories live. Discover now