21. Kapitola- Školství a zábava

25 1 0
                                    

Will.; Africe se také nachází škola, nic moc hezká budova, ale nemám na vybranou. Nemůžu se jentak rozhodnout, že nebudu chodit do školy nic za nic. Takže máma mě tam přihlásila na měsíc. Ano je to tak! Jak už jsem vám na začátku říkal škola nic moc. Obyčejná africká škola, která je zřízena příslušným státem a ne charitativní organizací, má s naší představou o škole pramálo společného. Obvykle to jsou nízké budovy postavené z hlíny a dřeva. Střechy jsou z vlnitého plechu, podlaha z udusané hlíny. Vybavení tříd tu bývá o poznání skromnější než v Evropě: místo lavic žáci používají k sezení třeba klády, či kameny, chybí i základní pomůcky, jako jsou učebnice, mapy... Na čemž se podepisuje nedostatek finančních prostředků. Školy, které jsou na tom finančně lépe, jsou betonové a ve třídách jsou i lavice.

Je to smutné, každý člověk co žije ve své zemi se musí přizpůsobit. Teď to budu prožívat s nimi, alespoň poznám jak to tu chodí. Afričané jednou za rok uspořádají takový africký festival. Různé jejich tance, hudba, všejijaký výstavy a úspěchy.
Myslím si, že to bude zase něco dobrého zažít. Půjdu se tam podívat, přijdu na jinačí myšlenky. Poznám nový svět, jak se baví.
Afrika je pro svou rozlehlost a množství národů, z nichž každý má jiné zvyky, těžko zařaditelná i z kulinářského hlediska. Určující je, že hodně oblastí patří mezi chudé, navíc klimaticky problémové, suché. Zajímavá situace je např. ve vnitrozemské savaně, kde je na rozdíl od těch ostatních dost zvěře. Pase se tu skot, ovce, kozy, najdeme zde i pro černý kontinent ne zrovna typická prasata. Místní však zvířata téměř nejedí, jen s nimi obchodují, jsou totiž považována za kmenovou měnu!
K večeru nás pozvali do africké restaurace. Uvařili nám jejich výtečnou, africkou specialitu jmenuje se cambuula.
Cambuula
z dobře uvařených místních fazolí azuki, smíchaných s máslem a cukrem. Kupodivu je tato zvláštní kombinace chutná a sytá.

Ahoj lidičky vítejte u další kapitoly.
Tato je trochu kratší než obvykle.
Doufám, že se vám líbila.
Vaše Fizzienow1 ❤️

Tajemství lásky a muže v černém Kde žijí příběhy. Začni objevovat