Prolog

7.5K 83 4
                                    

”Fjärde natten i rad. Du måste älska mig.”

Med de orden började han, den där kvällen för två månader sen. Den där kvällen då Alina blev med barn med en okänd kille. Inte helt okänd. Hon visste hans namn och hans ålder. Hon hade hans nummer och adress. Dessutom sa han flera gånger att han ville starta ett förhållande, men hon ville inte.

Han vet inte än. Hon fick inte tag i honom efter den kvällen. Kanske visste han att han glömde kondom och valde att ta avstånd, kanske. Kanske var han det där svinet Alina sa att han var från början och som hon nu säger att han är. Ingenting finns fastställt förutom att han är pappan åt barnet som föds om sju månader. 

Hej hej, nu är jag tillbaka med en ny Fanfiction. Det är alltså en Felix Sandman Fanfiction där huvudpersonen är Alina. Jag hoppas ni förstod någonting av den väldigt korta prologen, kapitlena jag har skrivit nu är runt 1000 ord långa, inget är kortare men det kommer säkert något som är lite längre.

Det är bara prologen som är skriven i dåtid och tredjepersonsperspektiv. Kapitlen kommer skrivas i nutid och förstapersonsperspektiv. Alltså "Jag går till affären.".

Tack på förhand för att ni röstar och kommenterar.

*Redigerad*

»f.s« All That MattersWhere stories live. Discover now