"2017-06-25 19:56 Hej igen. Det blev ändrade planer så när jag kom hem duschade jag och nu sitter jag på bussen till en gammal kompis, eller ja. Så jag ska träffa honom en stund och sedan åker jag nog hem igen. Jag är trött efter en dag på stan så helst vill jag bara sova, men han insisterade på att jag skulle komma till honom. Snäll som jag är gör jag nu det. Det här inlägget skrev jag för att jag lovade er att säga till om det hände något mer idag, vilket det gjorde så varsågod. Glöm inte att jag älskar er. - Alina."
Jag hoppar av bussen efter att ha lagt upp inlägget och börjar direkt promenaden på runt fyra minuter hem till Felix. Han sa något om föräldrafritt vilket jag har blandade känslor för. Bra för vi kan snacka ifred men dåligt då jag inte vet hur han kommer reagera på det jag har att säga.
Jag går sakta uppför trappan till ytterdörren och ringer på. I knappt trettio sekunder hinner jag stå innan han öppnar dörren. Han ger mig ett stort leende innan han flyttar sig från dörren och jag kliver in. Medan jag drar av mig skorna hör jag hur han stänger igen dörren och jag kan även höra det knäppande ljudet av att han låser. Jag sträcker på mig när jag ställt skorna prydligt bredvid dörren och det första jag möter är hans läppar, som pressas hårt emot mina. Jag vänder bort huvudet men han låter då istället sina läppar vila mjukt mot min kind.
"Det var inte det här jag kom hit för." Mumlar jag. Hans läppar försvinner från min kind och han rätar på sig.
"Okej, vardagsrummet." Säger han innan han börjar gå in i ett rum. Tidigare har jag bara varit på övervåningen i det här huset, hans rum. Han fyller nitton år och jag tycker att han borde ha flyttat hemifrån nu. Han har jobb, lön och har slutat skolan. Vad mer behövs?
Han sätter sig ner i en av de två sofforna i vardagsrummet och jag sätter mig bredvid. Han ser granskande på mig och alla utseendefrågor om mig själv kommer tillbaka. Syns det att jag är gravid? Syns den lilla, lilla bullen igenom tröjan? Jag valde en pösig tröja för att slippa oroa mig över den punkten. Men kanske läste han min blogg när han kom hem från stan. Tjejen som tog bilden på oss nämnde ju min blogg.
Felix blick möter min och han öppnar munnen. "Har du kollat Twitter?" Frågar han. Jag skakar lätt på huvudet.
"Nej, inte idag. Har bilden spridits?" Svarar jag och han nickar.
"Jo, ja, jag tror hela Sverige har sett den nu. Jag visste inte att du var känd, Alina." Säger han och spänner blicken smått i mig.
"Jag skulle inte kalla mig känd..." Försöker jag men han rycker på axlarna.
"Jag är ganska säker på att jag skulle kalla dig känd. Du har 20 000 följare på Twitter. Jag kollade upp den." Säger han och jag kan ana irritationen i hans röst vilket bara pumpar igång mitt temperament. Man leker inte med mina hormoner.
"Men jag visste inte att du var hora. André berättade om att du berättar för alla om vilka du har legat med och enligt de flesta är det ganska enormt många." Kontrar jag. Han ser chockat på mig innan han andas in ett djupt andetag.
"När du gör sådär, blir jag kåt." Mumlar han och innan jag vet ordet av det ligger hans läppar mot mina igen. Den här gången låter jag honom då jag inte orkar bråka och känner att han inte är värd att bråka med. Jag måste dessutom tänka ut något bra sätt att berätta allt som har hänt för honom. Men med Felix läppar över hela sig får man inte tid att tänka. För plötsligt ligger inte hans läppar på mina längre utan de befinner sig på halsen och bara sekunder senare visar det sig att han fortfarande minns var min svaga punkt finns. Ett högt stön lämnar min strupe då han börjar suga precis där.
"Sluta." Försöker jag säga men ordet kommer ut samtidigt som han suger så det blir till ett litet skrik. Han släpper min hals och möter min blick.
"Varför? Vad har jag gjort för fel? Jag bytte nummer och vår kontakt upphörde, men det kan väl inte vara allt?" Han ser frustrerat på mig och jag suckar.
"Det är ju just det. Jag kom hit för jag behövde snacka med dig." Säger jag aningen andfådd efter vad som precis hände. Min kondition har blivit usel under dem här två månaderna. Det som aldrig har varit jobbigt förut är nu förjävligt.
"Men berätta då." Säger han och jag ser frustrerat på honom. Hur ska man ens berätta en sådan sak för honom? "Kom igen."
"Jag vet inte hur jag ska säga det, okej?" Han ryggar tillbaka innan han puttar mig bakåt i soffan så jag ligger ner. Snabbt har han klättrat upp över mina lår och kollar in i mina ögon.
"Så låt oss göra det här först och sedan snacka." Säger han och ser in i mina ögon. Det ser ut som att han söker någon sorts bekräftelse men det kommer han inte hitta. Jag må vara kåt rätt ofta men inte just nu. Som sagt var vill jag bara sova.
"Jag vill inte." Mumlar jag och han suckar frustrerat innan han drar upp min tröja så hela min mage blottas. Innan jag hinner reagera har han redan slutat med det han höll på med. "Fan Felix. Lägg av bara." Säger jag och drar ner tröjan igen. Hans blick flyttas upp till min och jag ser skamset bort.
"Vad..? Hur har du..? När? Vem?" Frågorna ramlar ur hans mun och jag möter hans blick.
"Jag har bara varit med dig." Säger jag och han hoppar ner en bit från mina lår innan han reser sig och drar upp mig i sittande ställning.
"Varför har du inte sagt något tidigare?" Frågar han men ser ut att ändra sig när jag ger honom en dryg blick. "Just det. Jag bytte nummer." Jag nickar menande och han ler snett. Är han okej med det här eller ler han för att han inte vet vad han ska göra?
-
*Redigerad.*
16/7-14
YOU ARE READING
»f.s« All That Matters
FanfictionProlog "Fjärde natten i rad. Du måste älska mig." Med de orden började han, den där kvällen för två månader sen. Den där kvällen då Alina blev med barn med en okänd kille. Inte helt okänd. Hon visste hans namn och hans ålder. Hon hade hans nummer oc...