permulaan.

4.6K 395 118
                                    

"Hmm.. Bosannya malam ni~" hyunjin menekan-nekan butang remote tv..

"Ehh hyunjin.. Kalau kau bosan.. Meh lah main masak-masak dengan kitorang.." Pelawa felix.

"Jom lah!! Best tau main masak-masak ni.." Tambah minho.

"Felix!! Ayam goreng special satu!!" Kata woojin yang turut bermain bersama felix.

"Ok siap!!"

"Erkkk!!" Hyunjin memandang pelik terhadap rakan-rakannya yang tak berapa nak matang itu.

"Wehh korang.. Jom kita main cerita-cerita hantu nak??" Changbin mula bersuara.

"Main Cerita-cerita hantu?? Bunyi cam menarik jer.." Ujar bang chan.

"What?? Cerita hantu??!!! No!!" Bangkang felix.

"Kau takut ke Mr.felix oii~" sindir jisung.

"Mana ada aku takut!! A-aku cume tak nak main jer." Nafi felix.

"Hek eleh kau ni lix.. Cakap jer lah kau ni takut... Ape susah. " seungmin mula bersuara.

"Ok fine!! Aku mengaku.. Aku takut~" felix mula mengaku tentang perasaannya..

"Apa lah felix hyung ni.. Dah tua bangka pun penakut.." Sindir jeongin.

"Kau diam lah ikan masin!!" Marah felix.

"Dah-dah.. Jangan nak bergaduh bergusti kat sini.. Sekarang ni jom kita main cerita-cerita hantu.. Aku dah tak sabar dah ni.." Bang chan mula excited..

"Takkan lah kita nak dengar cerita tanpa makan snek.. Tak syok ahh.." Ujar woojin..

"Ye tak ye jugak.. Kalau cam tu korang tunggu sini kejap.. Aku pergi ambik jajan kat dapur.." Bang chan bangun dari duduknya lalu bergegas ke dapur untuk mengambil snek.

"Nah!! " bang chan meletakkan segala jajan di meja ruang tamu..

"Untuk menambahkan lagi aura seram.. Apa kata kita tutup semua lampu.. Pastu kita pasang lilin.. Baru syok.." cadang jisung.

"Tupai.. Tupai.. Tak sangka kau ni genius ekk.. Setahu aku kau ni bebal.." Sindir changbin.

"What the~"

"Dah-dah!! Jangan gaduh-gaduh lagi.. Sekarang ni sapa nak mulakan cerita??" Tanya bang chan..

Krikk krikk~

"Hyung tanya ni~ jawablah.. Haiisshh!!"

"Jeongin nak cerita dulu!!!" Jeongin mengangkat tangan kanannya.

"Ok jeongin.. Silakan~"

[✔] Stray kids Horror storyWhere stories live. Discover now