"Ok.. Nampaknya giliran leader bang untuk bercerita.." Ujar jisung..
"Hehehehe.." Bang chan mula kembang ketika namanya diseru..
"Chan.. Kau nak citer pasal apa??" Tanya woojin.
"Sebagai penulis lagu yang paling profesional dan bertauliah.. Aku nak cerita pasal Misteri Lagu Lavender Town ~" kata bang chan dengan nada seram.
"My god!! Bunyi cam seram jer.." Ujar hyunjin.
"Tau tak apa.. Ok ceritanya cam ni~"
.
♠MISTERI LAGU LAVENDER TOWN♠
By- Channie hubby author💞
.Someone help me, am I dying?
The pitch is high!
It hurts so much!
Can you think I can't move?Someone help me, I'm screwed
Someone help me, someone's dying!
I can't sleep now
So paranoid, I want to cry
Hearing the screams
Kissing my death, seeing the light
Screaming out loud "Ghost go away!!"Forces... pitches...
I ask...To please be preached
Satanic feelings can...
You please leave me?Lagu itu terus mengalun, bersama, bersaing dengan suara gemerisik air hujan dan kilatan petir yang mengamuk. Lagu aneh dengan suara penyanyi yang membuat bulu roma berdiri tegak. Lagu yang menurut masyarakat sekitar situ dapat menyebabkan mental seseorang terganggu ataupun menyebabkan bunuh diri. Lagu terkutuk.. Lagu Lavender town~
Seorang gadis bernama tzuyu duduk termenung di jendela yang terlihat sedang mendengarkan sebuah lagu. Ya, lagu itu.Lagu lavender Town... Pandangan matanya kosong. Sudah beberapa kali dia menjadi sasaran amarah ommanya akibat ketahuan mendengar lagu creepy itu.
"Dengar lagi tzuyu.. Dengar lagi..."
Entah sejak bila lagu itu berada di playlist favoritnya.. Lagu itu sering dia dengari. Dia tidak peduli dengan suara-suara aneh yang akan muncul setelah mendengar lagu itu. Halusinasi suara, itu hal yang biasa baginya.
"Lagi tzuyu.. Lagi..."
Tzuyu tahu, lagu itu membuat dirinya semakin tidak keruan. Tzuyu kerap termenung jauh. Ia tak dapat melepaskan diriny dari alunan lagu berpuaka itu. Lagu itu telahpun bersatu dengan dirinya.
"Tzuyu!! Buang lagu tu sekarang juga.." Sang omma muncul tiba-tiba dari ambang pintu dengan wajah garangnya.
Matanya menatap wajah tzuyu dengan tajam. Ommanya penat mengingati tzuyu agar memadam lagu itu.
"Tzuyu suka lagu ini.." Kata tzuyu dengan wajah yang dingi.
Omma tzuyu dengan cepat menghampiri tzuyu lalu menampar pipinya. Earphone tzuyu tercabut dan terjatuh.
"Kamu dah gile ke hahh!!" Jerit ommanya dengan matanya berkaca-kaca menahan tangisan.
Tzuyu yang masih dengan berwajah dingin itu pun berkata,
"Tzuyu suka lagu ini.."
Kerana tidak tahan ,ommanya terus keluar meninggalkan tzuyu keseorangan.
Pada hari-hari berikutnya, tzuyu masih memainkan lagu itu dengan volume yang kuat. Dia tidak mempedulikan ommanya yang terus-menerus mengetuk pintu biliknya. Tzuyu menghalau ommanya. Dia mula berasa benci terhadap ommanya dan terus melupakan ommanya.
Someone help me, am I dying?
The pitch is high!
It hurts so much!
Can you think I can't move?Someone help me, I'm screwed
Someone help me, someone's dying!
I can't sleep now
So paranoid, I want to cry
Hearing the screams
Kissing my death, seeing the light
Screaming out loud "Ghost go away!!"Forces... pitches...
I ask...To please be preached
Satanic feelings can...
You please leave me?Tzuyu adalah seorang gadis yang murunh. Dia tidak suka dengan orang yang selalu mengatur kehidupannya, termasuk ommanya. Kelibat Appanya di mata tzuyu hanyalah sebuah kepalsuan. Dia tidak mempunyai appa. atau lebih tepat lagi, dia berfikir bahawa ommanya selalu berbohong setiap kali dia bertanyakan tentang di mana appanya..
Pendidikan tzuyu? Jangan tanya! Kerana tzuyu tidak suka diatur dan ingin hidup sendiri, dia berhenti sekolah. Dia Berhenti melanjutkan pendidikannya. Back to story, hari demi hari, ketukan pintu yang disertai suara orang meminta tolong semakin terdengar dengan lebih kuat daripada hari-hari yang sebelumnya. Adakah ommanya ingin masuk? Sepertinya tzuyu mula ragu- ragu, mengingatkan sudah seminggu dia menghalau ommanya.
Tzuyu bukanlah seorang gadis yang kasar yang tidak peduli pada ommanya. Cuma dia hanya tidak suka diatur.. Dia hanya nak berdikari. Itu saja!
Tzuyu tidak keluar bilik sejak dia menghalau ommanya. Dia ada di dalam, keseorangan, kesepian dan berada dalam kegelapan. sekarang fikiran tzuyu sudah tidak waras lagi. Dia tidak berhenti memainkan lagu berpuaka itu. Dia akan menjadi sakit jika tidak mendengar lagu itu walaupun sesaat.
"Lavender Town. dengarkan sekali lagi.." Seru seseorang.
Tzuyu mengambil tali dan sebuah pisau kecil yang ada di laci biliknya.
"Lavender Town.. sekali lagi.. dengarkan, sekali lagi.."
Tzuyu menoreh-noreh tangan kanannya menggunakan pisau kecil. Dia mengikat lehernya dengan tali yang masih longgar. Darah segar mengalir dari kulitnya dengan perlahan-lahan. pandangannya tetap kosong seperti biasa. Dia mengambil kerusi kecil, lalu mengikat hujung tali yang satunya ke sebuah benda yang ada di syiling biliknya.
Sejurus dia selesai mengikat hujung tali itu, Krek! Sekarang tzuyu dapat menikmati ayunannya sendiri dengan leher yang diikat tali. Badannya berayun-ayun perlahan, tak ada rasa sakit sama sekali yang tersirat di wajahnya. Tzuyu berasa masih boleh bernafas. Perkara terakhir yang perlu dia lakukan adalah dengan menoreh perutnya dengan menggunakan pisau kecil sehingga ususnya terburai. Lalu ia akan bahagia, abadi bersama lagu kesayangannya.
"Lavender Town, dengarkan sekali lagi.. Lavender Town, aku tak dapat mendengarnya lagi.."
Akhirnya tzuyu mati, di tangan lagu aneh tersebut. Membiarkan tubuhnya berayun anggun diiringi lagu Lavender Town yang masih terputar, dan entah sampai bila lagu itu akan berhenti.
-THE END-
"Ohh man!!! Seram namatey cerita ni!!" Ujar seungmin.
"Huhuhu.. Nasib aku minat lagu hindustan.. Kalau aku minat lagu mat salleh.. Mesti aku terdengar lagu berpuaka tu.. " kata jisung.
"Haishh.. Jisung.. Jisung.." Minho hanya menggeleng-gelengkan kepalanya melihat karenah jisung.
"Ok.. Lepas ni giliran woojin hyung pulak bercerita.." Ujar felix.
"Akhirnya.. Sampai jugak giliran aku.. Huhuhuu.."
.
BERSAMBUNG..
YOU ARE READING
[✔] Stray kids Horror story
Hororвiℓα кєsємυα αнℓi sτrαy кi∂s вєrcєriτα кisαн sєrαм мαsiทg-мαsiทg~ . . . . Attention!! -sape yang lemah semangat tidak digalakkan membaca.. kalau nak baca jugak lagi bagus😁