"Ok.. Lepas ni giliran woojin hyung pulak bercerita.." Ujar felix.
"Akhirnya.. Sampai jugak giliran aku.. Huhuhuu.."
" woojin.. Disebabkan kau yang terakhir.. Kau cerita lah cerita yang best sikit.." Kata bang chan.
"Ok ok.."
"Hyung nak cerita pasal apa?" Tanya changbin.
"Hyung nak cerita satu cerita ni.. Tajuk dia Help Me~" jawab woojin.
"Wahh.. Cam best jer.. Cepat lah cerita.." Kata jisung yang mula excited..
"Ok.. Cerita tu cam ni~"
.
♠HELP ME♠
By woojin the second hubby author😘😂
.
Pagi ini momo akan pindah ke rumah barunya. Gadis yang berdarah jepun ini akan pindah ke sebuah rumah yang terletak di Pyeongchang. Momo sudah biasa pindah-pindah rumah kerana pekerjaan appanya. Setibanya di rumah tersebut, momo segera melihat rumah itu bersama keluarganya. Biliknya berada di tingkat dua yang dahulu diduduki seorang gadis yang sekarang entah dimana. Pada malamnya momo melakukan rutinnya seperti biasa, mungkin karena terlalu penat, momo bangun lambat.
Suatu hari ketika dia berada di bilik seorang diri, dia mendengar ada suara seperti minta tolong.
"tolong aku..."
"sapa tu?" tanya momo.
"tolong, tolong, aku..."
"ahh!! Ni mesti yuta oppa yang saja nak takut-takutkan kita.."
"tolong..."
Momo terus menoleh ke arah suara tersebut dan mendapati seorang gadis yang sedang duduk sambil menutup mukanya di lantai. Momk ingin menjerit tetapi tidak boleh.
"tolong aku" suara itu terulang kembali.
"sapa kau?"
"Aku Dahyun."
"kenapa kau meminta tolong hah?"
"aku pemilik bilik ni sebelum kau~"
"kau, k-k-ka, kau jangan-jangan k- kau"
"ya.. Aku ni hantu.."
"t-ta tapi..tapi kenapa kau meminta tolong kat aku? Kau tu hantu.. Aku ni manusia.." tanya momo yang ketakutan itu.
"kerana itulah aku minta tolong kau.." perlahan-lahan gadis itu mendekati momo. Momo mencuba menjauhkan dirinya.
"aku takkan apa-apakan kau, tapi.. Please tolong aku.."
"tapi, tapi.."
"aku akan selalu ada bersama kau sampai kau sudi tolong aku.." perlahan-lahan gadis itu menghilang dari pandangan momo.
YOU ARE READING
[✔] Stray kids Horror story
Horrorвiℓα кєsємυα αнℓi sτrαy кi∂s вєrcєriτα кisαн sєrαм мαsiทg-мαsiทg~ . . . . Attention!! -sape yang lemah semangat tidak digalakkan membaca.. kalau nak baca jugak lagi bagus😁