Hai. Nama aku Airin. Umur 18. Yeah.. Dah habis sekolah. Ini kisah aku. Kisah hidup aku yang paling membosankan.
Dulu aku bersekolah di SMK Pandan, Kuantan. SPM? Tak perlulah tahu result. Cukup² makan je.. Bolehlah nak sambung belajar. Adik beradik ada 5. Aku yang sulung. Jadi, parents aku menaruh harapan yang tinggi untuk aku. Kadangkala, ia buat aku stress. Semua adik² aku lelaki. Ada 4 orang adik lelaki tersangatlah haru biru. Like hell. Rumah bersepah itu pasti. Payah nak cari lelaki yang lain dari yang lain. Sebab itulah dalam otak aku.. Lelaki semua sama je. Kalau kau rasa kau lain, buktikan. That's it. Easy right?
Minat? Hurm.. Aku memang minat gila anime! Yeah! Otaku for life. Tapi aku pun minat kpop. Dan group yang paling aku minat ialah BTS!!! Yessss!!! Hanya satu. Memandangkan aku ni takde life. So inilah kerja aku setiap hari. Tgk anime, tgk BTS, dgr lagu diorg, buka YouTube and bla bla bla. RIP Data. No wifi.
Haih.. Aku selalu memikirkan... Kenapa Life aku ni boring sangat? Kenapa aku tak boleh happy macam orang lain? Well.. Jangan fikir aku ni kurang kasih sayang. Cukup je. Kot. Like everyone say, "Sometimes, org yang tak tunjuk rasa sayang dia terhadap kita itu la yang paling sayang kita." Aku cuba berpegang pada ayat tu. Tapi makin lama makin empty aku rasa.
Kawan? Ada je. And diorg sayang je aku. But everyone is busy studying. Yeah.. Payah berkawan dgn budak asasi dan matriks ni. Mungkin sejak daripada diorg sambung study aku jadi makin kosong. Depressed. Aku rasa diorg makin jauh. Aku rasa aku akan kehilangan diorang.
Aku harap, suatu hari nanti hidup aku akan kembali ceria macam dulu.
--------------------------------
Selamat membaca!P/s: Tiada kaitan dengan hidup mahupun yang mati.
YOU ARE READING
Takde life
De TodoPasal seorang manusia yang membosankan. Lemme bagi amaran. Ada sedikit fantasi. K tu je.