Nama aku Nur Azura Aleeya. Umur aku 20 tahun. Aku baru lepas habis stpm tengah tunggu result. Harap-harap lah gempak. Lega sikit kalau nak cari kerja. Senang. Sambung belajar? Tak nak! Malas study mengadap buku dah. Hahaha.
Tak de lah. Bukan aku tak nak sambung belajar. Aku ada pilihan. Sambung belajar atau cari kerja? Aku pilih kerja. Kerja tak serabutkan kepala otak macam study. Badan penat yes tapi kalau study badan penat otak pun penat. Bagi aku aku tak mampu nak tahan benda tu sampai bertahun. Tapi setiap orang berhak buat pilihan kan. Ini pilihan aku.
Yang mana yang sambung belajar tu. Aku doakan korang berjaya. Do the Best. Banggakan mak ayah okey. Orang yang tak sambung belajar tak bermaksud dia tak boleh berjaya kan. Rezeki masing-masing. Insyaallah.
Sebelah ni kawan baik aku. Nama dia Nur Suhana. Aku panggil Anna. Dia ni comel je. Aku suka badan dia. Gebu. Suka peluk okey buat bantal peluk.
"Beb.. Nak pergi cari kerja kat mana lagi? Aku penat lah."adu Anna saja buat muka penat. Eeee mengada. Aku semangat nak cari kerja tau.
Kami tengah ronda dalam mall. Saja. Kut-kut dapat kerja sales girl pun jadilah daripada goyang kaki kat rumah. Duit sewa rumah nak kena bayar jugak. Duit makan. Duit segala macam lah. Duit minyak kereta lagi. Sape nak sua? Kau? Okey gurau-gurau.
"Alaaa kejap lah. Kau ni asyik mengah je. Nak cakap tak makan dah makan kan. Ape kau ni? Patutlah badan tu gebu.."aku saja sakat si kawan ni.
Anna tenung aku geram. Aku saja tak pandang Anna. Takut. Dia kalau tenung boleh terkeluar bijik mata. Aku pandang ke arah kedai secret recipe.
Tiba-tiba mengidam lah pulak kek secret recipe. Aku tarik lengan Anna suruh berhenti berjalan.
"Beb.. "
"Haa.. Pehal? Nampak jodoh?"
"Ishh.. Kau ni laa. Bukan lah.."aku tampar bahu Anna. Eee gedik. Nak perli lah tu. Ye memang aku suka tengok lelaki kacak pun. Sebab ape? Aku single okey.
"Tu.. Jom pekena kek jap. Aku mengidam lah pulak.."
"Baru tadi hang cakap kita dah makan kan. Ni ape kes? Hang pulak yang mengidam. Awat? Anak sape dalam tu? Kamu hamil sama siapa Zura oii.."
Ni kuajo. Aku pegang perut aku. Anak?
"Kepala hotak hang!!!"tinggi suara aku sambil cubit pipi Anna. Anna gelak berdekah.
Aku dengan Anna duduk di kerusi sebuah meja dalam kedai secret recipe. Penat.
"Orderkan kat aku sekali.."arah Anna sambil pegang telefon. Dia dah mula sengih. Pakwe chat lah tu. Mana ingat aku dah. Inilah perempuan kalau pakwe chat tapi kau tengah keluar dengan kawan perempuan. Kadang-kadang kau bercakap dengan diorang pun macam cakap dengan tunggul je. Yela mata dekat skrin fikiran dah melayang ke sisi pakwe. Kita ni dah la single. Sunyi je. Alahai. Sedih.
"Emm..nak makan ape?"
"Ambik lah kek ape-ape pun."
Anna senyum pandang skrin telefon. Cakap pun tak pandang aku. Kurang ajar betul. Aku dah bangun.
"Kek taik nak?"perli aku sengaja.
Anna terus angkat kepala. Dia tayang muka tak puas hati. Aku sengih terus pergi ke arah deretan kek. Nak pilih kek.
Aku tak perasan ada orang berjalan bertentangan dengan aku. Bahu aku terlanggar dengan bahu seseorang. Bukan aku sengaja. Aku toleh pandang Anna tadi. Sebaik dia tak marah ke ape sebab aku taikkan dia tadi. Hahaha. Dia dengan telefon dia lah.
"Aduhhh.."aku pegang bahu aku yang dilanggar. Kuat gila lah orang ni.
Aku dongak. Ehh jodoh. Ehh bukannn!! Dia lelaki. Aku langgar bahu seorang lelaki. Dia lelaki muda. Sedikit berisi. Berjambang dan bermisai sikit di bahagian bibir. Emm manis lah. Sekali tengok macam lelaki pakistan pun ada cuma lelaki ini versi manis.
YOU ARE READING
BUAH HATI ENCIK BOSS
RomanceKisah percintaan antara encik boss dan staff kesayangan. Daripada bincang pasal kerja melangkah ke perbincangan peribadi. Daripada boss dan staff bertukar suami dan isteri. Mungkin enjoy. Tapi baca je. Cenggini 👍 kalau best. Komen kalau ada silap o...