BAB 10

4.9K 111 7
                                    

Azhar bawa aku ke hotel yang kami datang pagi tadi. Bebai juga Azhar. Tak pasal-pasal aku cakap nak menginap di hotel pula. Hari tu bila tanya aku beria cakap nak tidur kat butik. Tak la aku tukar plan sebab... Aku terkejut jugak butik mewah macam tu boleh ada tikus. Kalau tikus tu dah tangkap tak pela aku rasa selamat lah. Ni masalahnya tikus tu masih berkeliaran dalam butik. Gila ke ape aku nak tidur kat dalam butik kalau macam tu.

Waktu pun makin gelap sudah pukul 10malam. Butik pun sudah ditutup. Aku dengan Azhar keluar dari kereta. Azhar tak habis-habis membebel dekat aku dalam kereta pasal benda ni. Aku pun dah sakit telinga. Aduiii. Punca tikus tak guna tula. Hish.

"Tula. Saya dah tanya banyak kali kat awak, betul ke nak tidur kat butik. Awak cakap boleh lah tidur kat butik. Best lah. Takde ape lah. Nanti kemas cantik lah. Ape lah. Habis tu sekarang ni kenapa tak nak tidur kat butik pulak?"

Aku terdiam. Bukan main marah betul Azhar ni kat aku.

"Habis tu, takkan en Azhar nak biar saya tidur dengan tikus kat dalam butik tu kut?"aku buat suara manja. Muka aku muram. Bibir aku muncung sedepa. Acah lah merajuk.

"Yela. Sebelum ni saya dah cakap kat awak pun kan. Awak tu degil. Sekarang ni macam mana? Bilik kosong mana nak ada dah sekarang. Penuh tau tak.."balas Azhar tegas.

Aku dan Azhar kini berada di depan kaunter hotel. Tak sedar pulak dengar bebelan Azhar ni tup tup dah ada kat dalam hotel. Hebat.

"Tak pela. Kita tanya lah Dorang dulu kut ada bilik kosong. Takkan en Azhar nak biar saya tidur kat butik yang ada tikus besar tu kut. En Azhar memang tak kesian kat saya ke? Hmm.."saja aku tagih simpati kat Azhar. Harap lah Azhar lembut hati nak tolong aku dapatkan bilik kosing. Tak sanggup aku nak tidur kat butik malam ni.

Aku menghampiri kaunter nak tanya staff di kaunter kut ada bilik kosong. Nak suruh Azhar ni macam asyik membebel je tahu. Tolong aku tak pun.

"Tak payah. Bilik memang dah penuh pun. Saya dah tanya pun tadi.."

Berkerut kening aku. Bilanya Azhar tanya dorang? Dia berdiri dengan aku je dari kereta kat luar tu sampai kat dalam hotel ni. Nak menipu aku ape Azhar ni.

"Err..bilanya en Azhar tanya? Saya tak nampak pun.."

"Saya dah tanya sebelum kita keluar pagi tadi. Dia cakap bilik tak de kosong sampai malam ni. Semua dah orang tempah awal-awal."

Entah kenapa jawapan Azhar itu buat aku kecewa. Macam mana ni? Aku nak tidur kat mana? Hmm. Kak Diana? Ibuuu? Wuuuuu. Tolong zura ni. Ceq tak nak tidur dengan tikus.

"Habis tu macam mana ni? Saya nak tidur kat mana malam ni?"soal aku.

Azhar merenung wajah aku lama. Mukanya masih serius.

"Nanti ikut saya masuk bilik.."

"Haaaaaa.."aku terkejut. Terkuat pulak suara aku. Sebab terkejut jadi automatik suara aku jadi speaker. Ape Azhar ni? Ikut dia masuk bilik? Gila ke ape dia ni?

"Tak nak lah. En Azhar jangan buat saya macam ni. Saya tau la salah saya sebab saya degil tapi takkan lah kita kena share bilik kut. Benda ni salah tau."aku ceramah Azhar ni pulak.

Tak nak lah aku sebilik dengan azhar. Dia bukan mahram aku pun lagi. Nak kena tangkap khalwat ke? Kahwin free? Tak nak aku. Memalukan muka keluarga aku je.

"Sekarang ni awak nak tidur dalam bilik ke atau kat luar? Kat luar tu lagi banyak benda awak boleh jumpa selain tikus tau."soal Azhar dengan sinis. Garangnya. Aku terdiam. Hmm.

"Nak tidur kat bilik lah tapi tak nak tidur dengan encik..hmm..tak nak.."

Azhar senyum kecil. Bagus Azura ni. Dia masih menjaga maruah dirinya walaupun aku baru je keluarkan ayat sebegitu. Belum aku buat betul-betul. Memang buat dia jatuh hati betul lah kat Azura ni.

BUAH HATI ENCIK BOSSWhere stories live. Discover now