BAB 11

4.5K 101 10
                                    

"whatttt? U want bring Ammar to go holiday? U want to bring him where? Bercuti dekat mana?"soal Amyra yang terkejut dengan berita yang Azhar sampaikan. Azhar mahu bawa Ammar bercuti dengannya dalam beberapa hari ini.

"Why you Don't want to bring us? U ni pelik lah Azhar. Bercuti berdua je dengan Ammar? So bored.."ujar Atiqah yang turut sama terkejut. Dia menyilang tangan di dada.

"Yes.. Ammar and i only. I Don't want to bring anybody with us. sorry ekk. I Don't want to headache think you want to go there and you Iqah want to do this and that and whatever lah. So jangan tanya i banyak-banyak.."bebel Azhar sambil perli Amyra dan Atiqah.

Mereka ni ada satu perangai kalau keluar jalan-jalan suka menyinggah. Amyra nak singgah shopping lah. Lepas tu Atiqah nak beli itu lah ini lah. Jadi kami keluar jalan-jalan tu hanya beli barang mereka berdua sahaja. Azhar balik dengan tangan kosong je. Jadi kali ni bagi peluang dekat aku nak bercuti pulak.

Amyra dan Atiqah buat muka selenger. Malas nak dengar bebelan Azhar. Atiqah masih silang tangan di dada. Amyra pula sengih-sengih. Lawak dengar Azhar membebel. Hahahaha. Masuk telinga kanan keluar telinga kiri je. Alaa malas nak ambil serius sangat. Biasalah perempuan kan kalau keluar jalan mesti lah kena beli barang sebagai saguhati kan.

"Alaaa Azhar..u kan adik the best untuk kakak. Takkan tu pun u want to bebel-bebel. Chill lah."ujar Amyra sengaja mengusik. Dia tolak bahu Azhar manja. Saja nak cari gaduh dengan adik lelakinya.

Ammar duduk di sebelah Amyra. Dia ketawa memerhatikan mereka berborak.

"Mama right. Bebel..bebel..bebel je.."ajuk Ammar lalu ketawa nakal. Ammar buat gaya tangan mulut orang membebel.

"U diam ekk orang tua.."balas Azhar menjeling Amyra. Sempat pula dia menggelar Amyra sebagai orang tua.

"Azhar..i follow u kan. U cannot leave me right. I kan PA u everytime.."ujar Atiqah pula dengan senyuman manis. Yela dia kan selalu melekat dengan Azhar jadi boleh la gelar PA everytime. Azura? Dia tu PA kat pejabat je. Huh.

"Hello..PA adik aku tu Azura ekk. Bukan kau. Azura tu bakal adik ipar aku tau. Kau sape?"usik Amyra.

Atiqah sempat menjeling tanda dia menyampah dengan nama Azura. Tak habis-habis asyik nama Azura je yang Dorang sebut-sebut. Rimas tau tak.

"Aku pun adik ipar kau tau, Myra. Aku dah jadi adik ipar kau dah 2 3 tahun. Azura tu berapa hari dia jadi adik ipar kau yang kau nak bela dia sangat ni hah.."perli Atiqah sinis.

Tersembur ketawa Amyra. Ayat Atiqah macam marah. Hahaha. Azhar jugak ketawa.

"U look very angry haa Iqah. Alaa best lah Azura will be a part of our family. She look very sweet with Azhar know. U kenapa pulak nak marah-marah? Pelik ke gila? Hahahaha.."soal Amyra pelik melihat Atiqah yang tak pasal-pasal melenting.

"Okey lah sangat. Ammar..u want eat ice-cream or not? I want to buy for you. U want Strawberry or chocolate?"

Atiqah beralih kepada Ammar pulak. Layan Ammar lagi bagus daripa layan Azhar dan Amyra yang tak habis-habis Azura je. Rimas. Ammar senyum. Atiqah pimpin tangan Ammar mahu bawa Ammar beli aiskrim.

"I want strawberry. Iqah..U also eat lah ice-cream? What flavour do you want to eat?"

"I want chocolate laa because today i'm very angry. Chocolate can make me happy. If i choose strawberry that mean i'm already happy and will be happy all day.."balas Atiqah dengan senyuman kepada Ammar.

Ammar tenung muka cantik Atiqah. Lagi manis bila gadis itu tersenyum. Ammar pun rapat juga dengan Atiqah. Nama pun sebahagian daripada keluarga mestilah mereka rapat.

BUAH HATI ENCIK BOSSWhere stories live. Discover now