Make love not war

232 11 5
                                    

P.O.V Justin
'Niks?'
'Niks? Dat is niet zomaar een ding waarmee je niks doet.' Zegt Jayleigh.
Jayleigh slaat haar handen over elkaar en kijkt me afwachtend aan.
'Wat?' Vraag ik.
'Serieus? Ik vraag gewoon wat je met dat facking pistool doet.' Zegt Jayleigh boos.
'Ik leg het je later wel uit.' Zeg ik.
'Uhm Justin ik denk dat wij gaan.' Zegt Khalil.
'Oh ja geen probleem. Ik spreek je later.' Zeg ik.
Khalil geeft me een knuffel en Jenni geeft Jayleigh een knuffel. Daarna groet ik Jenni en Jayleigh groet Khalil. Ze verlaten het huis en ik en Jayleigh blijven achter. Jayleigh loopt boos weg.
'Jayleigh!' Roep ik.
'Volg me niet.' Schreeuwt ze terug.
Ik blijf haar volgen en ze loopt onze slaapkamer binnen. Ik loop ook na binnen en ik merk dat ze in de badkamer is. Ik wil naar binnen maar de deur is op slot.
'Jayleigh doe open!' Schreeuw ik.
'Nee!' Schreeuwt ze terug.
Fack denk ik. Hoe kan ik zo dom zijn.
P.O.V Jayleigh.
Ik ga op de rand van het bad zitten en staar in de spiegel. Justin en een pistool,is hij gek geworden? Dan kan toch nooit iets goeds. betekenen. En ik moet maar accepteren dat hij hier met een pistool rond loopt. Hij is laatst ook al aangevallen.
'Als je wat te verbergen hebt kan je dat maar beter zeggen anders ben ik hier weg.' Roep ik.
'Het is gewoon voor bescherming.' Zegt Justin aan de andere kant van de deur.
'Ik geloof daar niks van,vertel me gewoon de waarheid.' Roep ik.
Het is stil en ik krijg niks te horen.
Als je met iemand samen bent hoor je geen geheimen voor elkaar te hebben. Oke je hoeft niet alles van elkaar te weten maar zoiets als dit wel. Ik maak de deur open en zie Justin op bed zitten hij draait zich om en loopt na me toe. Ik pak een hoop spullen en gooi die in een koffer.
'Wat ga je doen?' Vraagt Justin geschokt.
'Weg hier.' Zeg ik.
'Waar wil je heen?' Vraagt Justin.
'Na een hotel. Ik heb de taxi al gebelt.' Zeg ik.
'Wat een onzin.' Zegt Justin.
Ik draai me om en kijk hem aan. 'Onzin ja? Ik heb niks voor jou te verbergen maar jij blijkbaar wel voor mij. Moet ik maar gewoon accepteren dat je hier rustig met een pistool rondloopt.' Roep ik.
'Dit is je laatste kans om het te vertellen.' Zeg ik en ik kijk hem aan.
'Oke.' Zegt Justin.
'Nou er zit een crimineel achter Lil Za aan en daar heb ik laatst mee gevochten. Nu moet ik alles en iedereen om me heen beschermen.' Zegt Justin.
€Was dit nou zo moeilijk om te vertellen?' Vraag ik.
'Ik dacht dat je bang zou worden,en ik wil gewoon dat je je veilig voelt.' Zegt Justin.
'Dat begrijp ik wel maar snap je niet dat als ik jou met een pistool zie,ik wil weten wat er aan de hand is?' Vraag ik.
'Ja maar soms is het beter voor je als je iets niet weet.' Zegt Justin.
'Ja.' Zeg ik.
'Bel die taxi af we gaan de deur uit om wat te eten.' Zegt Justin.
'Oke.' Zeg ik. Ik pak mijn mobiel en bel de taxi af. De mensen van de taxi waren er niet zo blij om maar ja dat is me laatste zorg.
'Geef me een knuffel.' Zegt Justin.
Ik glimlach en loop na hem toe.
'Ik hou van je.' Zegt Justin zachtjes.
'Ik ook van jou.' Zeg ik.
Ik kijk hem en geef hem een kus op zijn zachte lippen.
...
Ik stap de douche uit en ga me opmaken. Na het opmaken doe ik mijn handdoek van mijn lichaam af en trek een jurkje aan. Hij is Bordeaux rood en zit mooi strak. Ik moest van Justin iets nets aan doen want we gaan na een chique restaurant. Ik heb donkerbruine oogschaduw op en donkerbruine lippenstift. Ik pak mijn stijldans en na een kwartiertje is mijn haar helemaal stijl. Ik heb mijn haar laatst donker geverfd dus mijn haar zit helemaal goed. Ik pak een zwart tasje en trek mijn zwarte hakken aan. Tenslotte doe ik nog een armband om en ik ben klaar. Ik loop na beneden en zie dat Justin wacht. Justin heeft een zwart colbertje aan en een zwarte lerenbroek. Daaronder draagt hij Louboutins. Zijn haar is een beetje opzij hoog gekamd,net zoals Christiano Ronaldo.
'Je ziet er prachtig uit.' Zegt Justin.
'Dankje jij ook.' Zeg ik.
Justin pakt mijn hand en we lopen richting zijn auto. Het is buiten al donker en er zijn nog weinig mensen op straat. Na 20 minuten zijn we bij het restaurant. Het restaurant heet Vivelia. Ik zie een Italiaanse vlag dus we gaan we Italiaans eten. We lopen na binnen en er staat gelijk een tafel voor ons klaar. Justin schuift mijn stoel aan en gaat daarna zelf zitten. Het restaurant is heel mooi en sfeervol. De kaarsjes branden, er hangen mooie lichtjes en je hoort zachtjes muziek.
'Ben je hier al vaker geweest?' Vraag ik.
'Nee maar volgens Khalil is het een goed restaurant.' Zegt Justin.
'Oh zo.' Zeg ik.
'Soms voelt het zo raar om zo duur te eten want vroeger kwamen we van dat geld de hele maand rond.' Zegt Justin.
'Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik nog heel klein was,dus mama heeft altijd voor het geld moeten zorgen. Toen mijn broer Joey kon gaan werken kregen we wat meer inkomen.' Zeg ik.
'Spreek je Joey wel vaak?' Vraagt Justin.
'Jawel,maar hij heeft het altijd druk.' Zeg ik.
'Heb je trouwens nog veel pijn?' Vraag ik.
'Nee ik voel nog amper wat. De schaafwonden zitten er nog wel maar de blauwe plekken zijn al bijna weg.' Zegt Justin.
'Beter.' Zeg ik.
'Heb je zin om binnenkort op vakantie te gaan?' Vraagt Justin.
'Ja waarheen?' Vraag ik.
'Florence.' Zegt Justin.
'Italië!' Zeg ik enthousiast.
'Ja Khalil en wat vrienden en vriendinnen wilden met ze'n allen na Florence gaan.' Zeg ik.
'Zoals wie allemaal?' Vraag ik.
'Ryan gaat mee,Khalil zal vast wel Jenni meenemen. Kyle gaat mee en Chantel. En nog een paar.' Zegt Justin.
'Gezellig ik wil wel mee. Jersey Shore is daar ook geweest he.' Zeg ik.
'Ja daarom leek het ons wel leuk om daar ook heen te gaan. Als je wil kunnen we ook op de terug weg na je moeder gaan.' Zegt Justin.
'Ah ja.' Zeg ik.
'Maken we er gewoon een roadtrip van.' Zegt Justin lachend.
'Dankjewel dat je zoveel leuke dingen met me doet.' Zeg ik.
'Dat is normaal je bent mijn vriendin he.' Zegt Justin.
Ik glimlach en Justin pakt mijn hand.
'Je bent zo mooi.' Zegt Justin.
'Dankje boo.' Zeg ik.
Ik merk dat ik moet plassen en zeg tegen Justin dat ik even na de wc moet.
P.O.V Justin
Jayleigh is na de wc dus ik ga even op mijn mobiel. Ik heb een paar berichten van Khalil.
Khalil: Justin!
Khalil: Tyler is naar je opzoek.
Khalil: Hij heeft een bericht ingesproken op mijn voicemail.
Fack denk ik. Opeens word ik op mijn rug getikt. Ik draai mij om en achter mij staat Tyler en 2 anderen.
'Wat moet je.' Zeg ik dreigend.
'Beter praat je normaal of je gezichtje is toe aan een verbouwing.' Zegt Tyler.
'Wat wil jij mij doen?' Vraag ik onverschillig.
'Onderschat mij niet.' Zegt Tyler en hij trekt zijn shirt omhoog waar een pistool in zijn broek zit.
'Je kan me dood knallen maar dat zal je leven alleen maar erger maken. Ik ben niet zomaar iemand voor de media. Als ze erachter komen dat jij mij hebt vermoord,overleef je het nog geen week.' Zeg ik.
'Wie zegt dat ik dit pistool op jou ga gebruiken,misschien wel op haar.' Zegt Tyler terwijl hij iemand aanwijst. Ik draai me om om te kijken wie hij bedoelt en ik zie dat Jayleigh richting onze tafel loopt. Ik raak woedend niemand komt aan mijn vriendin. Ik pak hem bij zijn kraag en spuug mijn woorden in zijn gezicht.
'Raak haar een keer aan en je gaat zien. En nu opdonderen!' Schreeuw ik.
'Justin wat is dit?' Vraagt Jayleigh.
'Ik heb net je vriendje gewaarschuwd.' Zegt Tyler.
'Hou je mond tegen haar.' Schreeuw ik.
'Justin?' Roept Jayleigh.
'Jayleigh dit gesprek voeren we thuis wel.' Zeg ik.
'Ik wil nu na huis.' Zegt Jayleigh.
Ik pak haar hand en loop met haar na de auto. De paparazzi maakt foto's maar ik negeer ze.
'Wat was dat nou?' Vraagt Jayleigh in de auto.
'Dat was Tyler. Hij en Lil Za hebben ruzie en omdat Lil Za mijn beste vriend is,moet Tyler ook mij hebben.' Zeg ik.
'Wat zei hij allemaal?' Vraagt Jayleigh.
'Hij bedreigde me.' Zeg ik.
'Oh mijn god en toen?' Vraagt Jayleigh.
'Ik heb hem gewaarschuwd dus hij kan me niks maken.' Zeg ik.
'Ga je je pistool gebruiken?' Vraagt Jayleigh.
'Nee.'
'Dat is toch niet nodig.' Zeg ik.
'Oh oke.' Zegt Jayleigh.
Ik zeg de radio aan en vermijd de nieuwszenders. Ik pak mijn telefoon en bel Khalil op.
'Yo.' Zeg ik.
'Ben je Tyler tegenkomen?' Vraagt Khalil meteen.
'Ja.' Zeg ik.
'Kom anders even langs.' Zegt Khalil.
'Babe heb je zin om even mee te gaan na Khalil?' Vraag ik aan Jayleigh.
'Ik vind het goed.' Zegt Jayleigh.
'Ja we komen er aan.' Zeg ik.
'Oke is goed,ik zet de drank alvast klaar.' Zegt Khalil lachend.
'Top.' Zeg ik en ik hang op.
'Blijven we daar lang?' Vraagt Jayleigh.
'Nee denk het niet. Het is ook een eind rijden.' Zeg ik.
'Aha.' Zegt Jayleigh.
'Het is altijd heel gezellig bij Khalil. Zijn huis is klein en gezellig en de mensen lopen na binnen en buiten.' Zeg ik.
'Beter.' Zegt Jayleigh.
Ik pak Jayleigh's hand terwijl ik aan het rijden ben. Vanavond zag ze er zo mooi uit.
'Je zag er vanavond prachtig uit.' Zeg ik.
'Dankjewel lieffie,dat pak stond je ook heel sexy.' Zegt Jayleigh.
'Oewh.' Zeg ik.
Na een uur rijden zijn we eindelijk bij het huis van Khalil.
'Zijn huis is helemaal niet klein.' Roept Jayleigh.
'Jawel vergeleken met ons huis wel.' Zeg ik.
'Ons huis ja.' Zegt Jayleigh.
'Ja ons huis schat. Jij woont er toch ook.' Zeg ik.
Jayleigh zoent me en we lopen richting de voordeur. Ik druk op de bel en Jenni doet open.
'Hey kom erin.' Zegt ze.
Nadat we haar hebben begroet volgen we haar na de woonkamer. Khalil ligt in zijn trainingspak op de bank.
'Luie.' Schreeuw ik door de kamer.
'Aye.' Zegt Khalil.
'Laten we pizza bestellen.' Zegt Jenni.
'Goed idee schatje.' Zegt Khalil.
'Oh ik hoef niet hoor ik heb net gegeten.' Zegt Jayleigh.
'We kunnen ook een pizza delen.' Zeg ik.
'Oh doe dat dan maar.' Zeg ik.
'Ik bestel gewoon een paar pizza's en dan zien we wel wat we opeten.' Zegt Khalil.
'Ik bel wel even.' Zegt Jenni.
'Maar eeh wat zien jullie er uit.' Roept Khalil.
'Jazeker mooi pak,ofniet?' Vraag ik.
'Ja man.' Zegt Khalil.
Khalil pakt de afstandsbediening en zet het geluid van de tv wat zachter.
'Maar wat gebeurde er met Tyler?' Vraagt Khalil.
'Hij kwam na me toe bedreigde mij en de mensen om me heen wat aan te doen. Toen zei ik als de media erachter komt dat je mij hebt vermoord overleef je dit nooit.' Zeg ik.
'En toen?' Vraagt Khalil.
'Hij werd stil. Hij lachte wel enzo maar hij zei niks meer. Toen zijn we gegaan.' Zeg ik.
'Heb je al een plan?' Vraagt Khalil.
Ik kijk Jayleigh en zeg nee tegen Khalil.
'Hij zal me voorlopig wel met rust laten.' Zeg ik.
'Justin, Tyler is gek. Kijk uit voor hem. Hij doet gekke dingen.' Zegt Khalil.
'Ik wacht wel tot Lil Za vrij is.' Zeg ik.
'Miami Deadliest Gang heeft veel leden he. Hij kan iedereen op jou of Jayleigh af sturen.' Zegt Khalil.
'Ik weet. Maar ik moet wel door gaan met leven. We kunnen niet de hele dag thuis gaan zitten.' Zeg ik.
'Je moet je eigen 'Gang' beginnen.' Zegt Khalil.
'Met wie?' Vraag ik.
'Als Lil Za uit de cel is. En je hebt mij en Kyle. We hebben genoeg vrienden.' Zegt Khalil.
'Ik weet niet man. Mijn carrière gaat er aan.' Zeg ik.
'Of je leven.' Zegt Khalil.
Jenni komt binnen lopen en gaat naast Jayleigh zitten.
'Pizza's zijn besteld zijn ze zijn over een kwartier.' Zegt Jenni.
'Willen jullie wat drinken?' Vraagt Khalil.
'Doe mij maar Bacardi Cola.' Zeg ik.
'Ik wil wel Trojka.' Zegt Jayleigh.
'Echte meidendrank.' Zegt Khalil lachend.
'Het is wel lekker.' Zegt Jayleigh.
'Klopt,ik heb er nu ook wel zin in.' Zegt Jenni.
P.O.V Jayleigh
'Kom anders even mee na de keuken dan schenken we alles in.' Zegt Jenni tegen mij.
'Ja is goed.' Zeg ik.
In de keuken staan op de aanrecht een hoop flessen met alcohol.
'Wat wilt Khalil?' Vraag ik.
'Wodka. Dat is op dit moment zijn favoriet.' Zegt Jenni.
'Waar is de Trojka?' Vraag ik.
'Oh die staat in dat kastje.' Zegt Jenni.
Ik pak de fles Trojka,en giet wat Trojka in een glas. Daarna doe ik er ook nog Sprite bij. Voor Justin giet ik Bacardi cola in. Ik zet het drinken op het salontafeltje in de kamer.
'Jayleigh zou je even die wodkafles kunnen pakken?' Vraagt Khalil.
'Ja is goed.' Zeg ik.
Ik loop na de keuken en pak de wodkafles van de aanrecht.
'Hier.' Zeg ik.
'Dankjewel.' Zegt Khalil.
Ik ga naast Justin zitten en ga tegen hem aanhangen.
'Ahw kijk toch eens. Het celebrity koppel. Khalil maakt een foto en zet die op instagram.
'Jayleigh heb jij al instagram?' Vraagt Khalil.
'Nee.' Zeg ik.
'Waarom maak je geen account?' Vraagt Jenni.
'Oke.' Zeg ik.
Ik pak mijn mobiel en download de app. Ik zet er gelijk foto's op. Waarvan een met Justin. Ook volg ik Justin en Khalil.
'Jenni wat is jou instanaam?' Vraag ik.
'JenniSGarcia.' Zegt Jenni.
'Hoe kan ik je vinden?' Vraag ik.
'Zo via dit.' Justin pakt mijn mobiel en doet het voor.
'Thanks.' Zeg ik.
'Wanneer is die Roadtrip nou?' Vraagt Jenni opeens.
Ik drink wat van mijn Trojka en kijk Justin aan.
'Welke dag is het?' Vraagt Khalil.
'Zaterdag.' Zeg ik.
'Als we morgen alles regelen kunnen we maandag gaan.' Zegt Justin.
'Dan moeten we nu de anderen inlichten.' Zegt Jenni.
'Of we gaan woensdag.' Zeg ik.
'Ja kan. En heeft niemand meer iets in de agenda staan?' Vraagt Khalil.
'Nee.' Zegt Justin.
'Ik gooi even alles in de groepsapp. Kijken of iedereen kan.' Zegt Khalil.
'Chantel kan.' Zegt Justin.
'Ryan en Kyle ook.' Zegt Khalil.
'Yes!' Roept Jenni.
'Roger,Lesley en Amy ook.' Zegt Justin.
'Dat word roadtrip!!!!!' Schreeuwt Khalil.
'Laten we daar op proosten.' Roept Justin.
Onze glazen gaan in de lucht en klinken tegen elkaar.
___________________________________________________________________
EINDE HOOFDSTUK 11
Who's ready for the roadtrip?

Fought (Justin Bieber Story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu