Miami Deadliest Gang

302 10 1
                                    

Vrienden voor het leven. Zo kan je mij en Lil Za wel noemen. Ook al ken ik hem nu pas anderhalf jaar. Hij is er altijd voor me,vrolijkt me op wanneer ik me depressief voel en zal altijd voor me opkomen. 'I got your back.' Is het eerste waar ik aan denk als ik de naam Lil Za hoor. Maar soms denkt ie niet na, zoals deze keer. Hij zit vast om iets doms. Ik weet dat ie me nodig heeft dus daarom moet ik zo snel mogelijk na Miami.
'Wat is er?' Vraagt papa.
'Lil Za zit vast.' Zeg ik.
'Huh waarom dan?' Vraagt papa.
'Hij heeft te maken met een schietpartij in Miami,meer weet ik ook niet.' Zeg ik.
'Hoe kan ie zo dom zijn.' Zegt papa.
'Weet ik veel. Ik moet zo snel mogelijk na Miami,hij heeft me nodig.' Zeg ik.
Ik ben echt kwaad. Ik ga op de bank liggen met me gezicht na de bank. Ik hoor dat mama en Jayleigh klaar zijn in de keuken en in de woonkamer zijn. Ik voel dat iemand op de bank gaat zitten en over me been aait.
'Schat ben je ziek?' Vraagt Jayleigh.
'Nee.' Zeg ik kortaf.
'Wat is er dan?' Vraagt Jayleigh.
'Zijn beste vriend Lil Za zit vast. Hij is betrokken bij een schietpartij.' Hoor ik mijn vader zeggen.
'Wow.' Zegt Jayleigh. Ik merk aan haar dat zij ook niet weet wat ze moet zeggen.
'Ik vind het gewoon dom van hem. En Justin word er ook de dupe van. Het hele nieuws staat straks weer vol met dit.' Zegt mama.
'Dat is echt het laatste waar ik aan kan denken.' Zeg ik geïrriteerd.
Ze heeft gelijk dat weet ik zelf ook wel. Maar ik wil gewoon dat ie los komt. Hij is me beste vriend ik zou het niet aankunnen als ik hem nooit meer zou kunnen spreken. Wat ie heeft gedaan weet ik niet precies maar is vast niet iets wat je zomaar kan goed keuren. Ik denk aan het moment dat het uit was met Selena. Lil Za bood me op dat moment zoveel steun,hij liet me weer leven. Hij liet zien dat ik makkelijk de wereld aankan zonder een meid. Door hem leerde ik weer nieuwe mensen kennen en maakte ik weer nieuwe dingen mee. Het voelde weer even dat ik 15 was en lekker kattenkwaad kon uithalen met mijn vrienden. Ik vergat de media maar de media vergat mij niet.
.........
'Kijk Jayleigh,Miami.' Zeg ik.
'Wauw. Het weer is hier zo mooi.' Zegt Jayleigh.
'Rot voor mijn ouders dat ik weer gelijk weg moest maar het is een noodgeval.' Zeg ik.
'Ja ik vond het ook jammer.' Zegt Jayleigh.
'We gaan zo naar mijn huis en in de avond zoek ik Lil Za op. Je kan meegaan of thuis blijven kies jij maar.' Zeg ik.
'Ik blijf wel thuis. Het lijkt me fijner voor jullie beiden als jullie samen zijn.' Zegt Jayleigh.
We rijden mijn straat in en komen aan bij mij huis. Het personeel haalt onze koffers uit het busje en brengt ze naar binnen. Een tas pak ik zelf wat die lag toch op de achterbank. Ik en Jayleigh gaan naar binnen en ik zie dat Jayleigh vol verbazing rondkijkt. Ik laat haar de villa even zien zodat ze alles kan vinden zoals de wc.
'In de zomer blijven veel vrienden hier lang logeren,dat vind ik gezellig. Lekker mannenavond houden enz.' Zeg ik.
'Dan moet ik ook maar one of the guys worden.' Zegt Jayleigh.
'Neejoh gekkie,jij vind hier ook wel je vriendinnen.' Zeg ik.
'Ja ik hoop het. Elke meid heeft vriendinnen nodig.' Zegt Jayleigh.
'Daarom.' Zeg ik.
Ik ga op de bank liggen om te rusten. Ik ben helemaal vermoeid door die vliegreis. Ik zal vliegen altijd blijven haten. Ik heb tijd voor mezelf nodig op dit moment.
'Schat ben je oke?' Vraagt Jayleigh.
'Sorry boo maar op dit moment heb ik wat tijd voor mezelf nodig. Ik wil nadenken over wat ik tegen Lil Za ga zeggen. Ik ben ook heel erg moe sorry schat ik vind het rot voor je dat ik zo saai ben op dit moment.' Zeg ik.
'Ik begrijp het.' Zegt Jayleigh.
Het is rot voor Jayleigh. Ze is hier net een dag en aan mij heeft ze op dit moment niets. Ik ben ook de enige die ze kent hier dus is ze maar alleen. Ik lig op de bank en kijk na buiten. Jayleigh ligt buiten te zonnen,het is prachtig weer. Ik kan haar niet alleen laten dus ga ik ook maar na buiten.
'Boo.' Zeg ik.
'Jaa.' Zegt Jayleigh.
'I love you.' Zeg ik.
'I love you too.' Zegt ze terug terwijl ze naar me lacht.
'Ben je al een beetje bijgekleurd?' Vraag ik.
'Hmm niet echt,ik lig er pas net.' Zegt Jayleigh.
'Als je je insmeerd met olie gaat het sneller.' Zeg ik.
'I know.' Zegt ze.
'Wat wil je vanavond eten?' Vraag ik.
'Uhm ik heb wel zin in pasta.' Zegt Jayleigh.
'Oke dan maak ik dat speciaal voor jou.' Zeg ik.
'Ga jij koken?' Vraagt Jayleigh verbaasd.
'Ja,ik moet wel na de supermarkt om wat dingen te halen.' Zeg ik.
'Oke ik ga wel mee.' Zegt Jayleigh.
'Isgoed,ik trek wat andere kleren aan en we kunnen gaan.' Zeg ik.
Ik ren na boven en trek mijn nieuwe supra's aan. Ik trek een wit hemd aan en een zwarte trainingsbroek. Op mijn benen zitten leren zakken met ritsen. Ik pak mijn supra cap en zet em op mijn hoofd. Voordat ik de deur uitga pak ik nog een kauwgom. Jayleigh staat al in de gang op me te wachten. Zeheeft haar tijgerprint Guess tas aan haar arm hangen. We lopen na de garage en daar staan 6 auto's van mij.
'Welke?' Vraag ik.
'Die blauwe.' Zegt Jayleigh.
'Goeie keus.' Zeg ik en ik glimlach na haar.
Ik loop na een kastje in de muur en toets het wachtwoord in. Vervolgens pak ik de sleutels van mijn baby blauwe Ferrari. Ik druk op het knopje en de deuren gaan open van de Ferrari. Jayleigh stapt in en ik sluit het kastje af. Ik stap de auto in en pak mijn Ray Ban zonnebril uit het dashboard. Jayleigh zet haar zonnebril ook op en we rijden de garage uit. Ik zet het album van Drake op en ga richting het centrum van Miami.
Buiten is het zonnig weer en veel mensen zijn op straat. Na een kwartier zijn we in het centrum. Ik parkeer mijn auto in een garage onder een winkelcentrum. We stappen uit de auto, ik haal een parkeerbon en nemen de lift.
P.O.V. Jayleigh
In het winkelcentrum zie ik luxe merken zoals Louis Vuitton,Marc Jacobs enzo. Af en toe zie je een Zara of H&M.
'Hebben ze hier een supermarkt?' Vraag ik verbaasd.
'Nee,maar wel in de buurt van het winkelcentrum.' Zegt Justin.
'Ja ik vond het al gek,normaal zie je nooit een supermarkt in winkelcentrum.' Zeg ik.
'Ja daarom. Maar toen ik in Parijs was hadden ze wel een supermarkt in het winkelcentrum.' Zegt Justin.
'Oh ja kan best.' Zeg ik.
Justin pakt mijn hand zodat we hand in hand lopen. We lopen het winkelcentrum uit en opeens komt er een hoop pers op ons af gerent.
'Hoe weten ze dat je hier bent?' Vraag ik.
'Mensen bellen de pers op als je ze me zien.' Zegt Justin.
'Triest.' Zeg ik.
'Zo kan je het inderdaad noemen ja.' Zegt Justin.
We komen in de supermarkt en gelijk willen mensen op de foto met Justin. Er zitten veel fans bij maar ook gewoon oudere mensen enzo. Tis best leuk om te zien hoe Justin iedereen blij kan maken met een foto. Ik wacht tot hij met iedereen op de foto is geweest en samen gaan we opzoek na de dingen die nodig hebben.
'Ik heb tomatensaus gevonden.' Roept Justin.
'Oke leg het maar in het karretje.' Zeg ik.
We hebben alles wat we nodig hebben en halen ook lekkers.
'Wacht even.' Zegt Justin en voordat ik oke kan zeggen rent hij al terug in de winkel. Hij is al weer snel terug en ik zie dat een paar pakjes sigaretten in zijn hand.
Ik frons mijn wenkbrauwen en Justin ziet dat.
'Wat?' Vraagt hij.
'Waarom die sigaretten?' Vraag ik verbaasd.
'Soms rook ik de stress weg.' Zegt Justin.
'Hmm oke.' Zeg ik.
Hij moet het maar zelf weten,ik ben zijn baas niet. Als ik maar niet na de rook ga stinken.
Nadat we hebben afgerekend lopen we terug na de auto. We stappen in en rijden zo snel mogelijk na huis.
......
Justin staat al een uur in de keuken en hij is bijna klaar met de pasta.
'Klaarrr.' Hoor ik opeens uit de keuken. Ik ga aan tafel zitten en zie dat Justin de tafel al gedekt heeft. Justin komt met een hete pan de kamer in en zet die op tafel. Hij heeft ook een koksmuts op. Ik kan mijn lach niet inhouden als ik hem met die muts zie en zijn blije lach.
'Ik ben om op te vreten he?' Vraagt Justin lachend.
'Je bent nog lekkerder dan de pasta.' Zeg ik lachend.
'Nou dan is het voor mijn gevoel goed gelukt.' Zegt Justin lachend.
Justin schept voor me op en geeft me express heel veel.
'Eeh,ik kan zoveel helemaal niet op.' Roep ik.
'Jawel joh en je bordje moet leeg.' Zegt Justin pestend.
Justin gaat aan tafel zitten en wilt een selfie maken.
'Selfie.' Zegt Justin en ik lach na de camera.
'Die komt zeker op insta en Twitter.' Zeg ik.
'Ofcourse.' Zegt Justin.
Na het eten liggen ik en Justin nog samen op de bank. Om 9uur moet hij bij Lil Za zijn. Ik merk aan Justin dat hij nerveus is. Ik knuffel hem en ik merk dat hij het fijn vind. Hij geeft een kus in mijn nek en streelt mijn rug. Ik zou zo wel uren kunnen liggen. Als je me een halfjaar had gezegd dat ik in Miami met Justin Bieber op de bank had gelegen had ik het niet geloofd. Het mooie van hem is dat hij zo nuchter is. Hij is dan wel beroemd maar nog steeds de Canadees Justin.
'Schatje ik moet gaan.' Zegt Justin.
'Isgoed.' Zeg ik.
Justin pakt mijn hand en geeft er een kusje op.
'Ik hou van je en dat weet je he.' Zegt Justin.
'Voor mij geld precies hetzelfde.' Zeg ik.
Ik sta op en zoen hem dan laat ik hem los en ga weer op de bank liggen.
'Veel succes.' Zeg ik.
'Dankjewel en tot straks.' Zegt Justin.
'Bye.' Zeg ik.
P.O.V. Justin
Dit doe ik niet vaker. Dat ik mijn auto instap en op weg ben na de gevangenis. Ik ben benieuwd wat Lil Za me te zeggen heeft en waarom hij daar zit. Ik sluit mijn telefoon aan op het dashboard en zoek wat muziek op. Ik ga voor Kanye West. Zijn album Yeezus is niet normaal goed. Mijn raampje gaat omlaag en ik voel een fris windje. Ik sta voor een stoplicht dus pak snel even een Adidas vest van de achterbank. Ik hoor mensen toeteren dus het zal wel groen zijn. Met een snelle vaart rij ik door en nog geen 10 minuten later ben ik bij de gevangenis. Ik parkeer mijn auto en zie in de verte al de paparazzi staan. Daar staan de ratten weer. Ik stap de auto uit en loop richting de ingang. Ik meld me bij de balie en een cipier brengt me na de cel van Lil Za.
'Je hebt bezoek.' Zegt de cipier door het luikje van de cel.
De deur gaat open en ik zie Lil Za op bed liggen. Hij heeft een oranje pak aan en felblauwe sokken. Lil Za ziet me en komt op me afgelopen. Ik geef hem een knuffel en groet hem. Ik ga op een stoel zitten en Lil Za op bed.
'Waarom zit je hier?' Vraag ik.
Lil Za slikt en aan zijn schorre stem te horen is er veel gebeurd.
'Ik was uit in Miami met Jason,Rodd,Kyle en we kwamen wat mensen tegen. Het waren vrienden van Jason. Maar bij die vrienden zat Tyler waarmee ik ooit heb gevochten. Ongeveer een paar maanden terug,om wat wiet ging het. Ik had hem toen goed bewusteloos geslagen en ging ervan door. Later ben ik hem niet meer tegen gekomen. Toen in de club gingen die vrienden van Jason weg. 2uur later gingen wij ook we liepen nog wat rond op het plein totdat iemand Rodd in zijn been schoot. Ik keek om me heen en zag Tyler met een paar vrienden staan. Ik rende na mijn auto en pakte een revolver. Ik schoot op Tyler en zijn vrienden schoten op ons. Ik werd geraakt in mijn schouder. Wij schoten nog wat op ze en toen werd een van Tyler's maten geraakt in zijn buik. Hij lag op de grond en overleefde het niet. Zijn maten hebben hem toen opgeruimd zodat de politie erbuiten kon blijven. Maar wat ik niet wist was dat er camera's hingen in dat steegje bij het plein. Mensen hadden de schietpartij gehoord en de politie gebelt. Ik stond op beeld en Rodd en Kyle ook. We werden opgepakt en nu zitten we vast.' Zegt Lil Za.
'En die andere groep.' Vraag ik.
'Die zijn nooit opgepakt. Mensen durven hun ook niet te veraden.' Zegt Lil Za.
'Waarom niet?' Vraag ik.
'Het is een maffiabende die zichzelf 'Miami Deadliest Gang' noemt.' Zegt Lil Za.
'Miami Deadliest Gang?' Vraag ik.
'Ja je weet toch wel een maffiabende die een voor een hun vijanden opruimt. Hun zijn de beruchtste bende van Miami.' Zegt Lil Za.
'En jij loopt gevaar als je vrij komt natuurlijk.' Zeg ik.
'Ja,maar als ik het hoofd vermoord van de bende kan het probleem weg zijn.' Zegt Lil Za.
'En dat is?' Vraag ik.
'Tyler Zeno.' Zegt Lil Za.
'Ik wil je helpen maar ik weet niet hoe.' Zeg ik.
'Jij hoeft je niet druk te maken,jij houdt hier buiten.' Zegt Lil Za.
'Ja en dadelijk hebben ze je te pakken.' Zeg ik.
'Dat zal wel even duren want ik kom voorlopig toch niet vrij. Er komt nog een hele rechtszaak met de hele mikmak.' Zegt Lil Za.
'Heb je sigaretten toevallig?' Vraagt Lil Za opeens.
Ik ga door mijn zakken en in mijn vest zit nog een pakje met een aansteker. Ik geef hem het pakje met de aansteker en hij steekt een sigaret op. Ik steek zelf ook een sigaret op en blaas de rook uit mijn mond.
'Zo hier heb ik lang na gesnakt.' Zegt Lil Za.
'Ik laat het pakje en die aansteker wel hier achter.' Zeg ik.
'Is goed.' Zegt Lil Za.
'Hoe vaak mag er bezoek komen?' Vraag ik.
'1x per week.' Zegt Lil Za.
'Weinig.' Zeg ik.
'I know.' Zegt Lil Za.
'Hoe gaat het met Jayleigh?' Vraagt Lil Za opeens.
'Goed,ze is hier in Miami.' Zeg ik.
'Oh je hebt haar meegenomen na hier. Dus het is toch geen vakantieliefde.' Zegt Lil Za terwijl die rook uitblaast.
'Ik heb haar ook nooit als een vakantieliefde gezien.' Zeg ik.
'Oh ja weet ik veel.' Zegt Lil Za.
'Je hebt je nu zelf wel erg in de shit gewerkt.' Zeg ik.
'Life is a roller coaster.' Zegt Lil Za.
'Ja maar dat is geen excuus voor dit.' Zeg ik.
'Dat weet ik ook wel maar het is gewoon verkeerd gelopen.' Zegt Lil Za.
'En wat moet je broertje nu wel niet denken! Zijn broer die in de gevangenis zit. En dan ook nog om een ruzie over wiet.' Zeg ik.
'Vergeet niet dat het wel ging over die wiet die voor jou bedoelt was.' Zegt Lil Za.
'Ik denk dat ik maar weer eens ga. Je ziet me volgende week wel weer.' Zeg ik.
'Oke en vergeet niet naar hem uit te kijken.' Zegt Lil Za en hij geeft me een foto van een jongen. Ik kijk er snel na en vermoed dat de jongen een latino is.
'Oke.' Zeg ik.
Ik geef hem een snelle knuffel en groet hem weer. Ik loop de deur uit en loop door de gang. Ik kom voorbij een verhoorkamer en zie een jongen zitten. Hij komt me bekend voor. Ik pak de foto die Lil Za en zie dat het de jongen van de foto is. Volgens mij is het Tyler Zeno. Ik sta bij het raam en hij ziet mij nu ook. Hij kijkt me boos aan.
____________________________________________________________________________________________
EINDE HOOFDSTUK 8

Fought (Justin Bieber Story)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu