Jag är ingen ängel men är bra i sängen så du ber för mig ändå

1.3K 33 10
                                    

Där satt han, längst ute på bryggan med ryggen mot oss. På flera meters avstånd såg man att han satt med benen uppdragna mot bröstet och ansiktet i händerna. Jag bad Ellie att stanna en bit bort och jag gick själv långsamt ut på bryggan och slog mig ner bredvid honom. Han rörde sig inte så jag la min ena hand på hans ben, då lyfte han blicken och kollade ut över vattnet och solnedgången. Tillslut kollade han på mig med blodsprängda, söndergråtna ögon. Usch det gjorde ont i mig att se honom såhär. Jag log mot honom och en tår lämnade hans öga och började långsamt bana sig nerför hans kind, snabbt torkade jag bort den.
Han la sin arm runt mina axlar och drog mig närmare honom. Där satt vi ett bra tag och kollade ut över det stilla vattnet, solen försvann mer och mer bakom bergen på andra sidan och en båt åkte lugnt förbi oss.
Tillslut reste han sig upp och jag gjorde detsamma samtidigt som han omfamnade mig i en kram.
"Tack" viskade han lågt i mitt öra och gav mig en puss på tinningen. En rysning letade sig ner längs min ryggrad. Jag älskade hans kramar, dem var varma, trygga och kändes speciella. Jag kollade upp mot gatan men Ellie var inte kvar.
Tillsammans gick vi hand i hand hem till mig och ingen sa något, vi bara gick där genom natten i tystnad.

Dante la sig på rygg på min säng och kollade upp i taket. Jag la mig bredvid.
"Vill du prata om det?" Frågade jag och började plocka med en av hans hårslingor.
Han la sig på sidan, log och gav mig en lätt puss som jag besvarade. Sen började han prata.

"Jag har gjort så jävla mycket keffa grejer i mitt liv, mot alldeles för många tjejer så när jag såg dig trodde jag att jag att jag skulle kunna skärpa mig men tydligen inte.
Det sista jag vill är att något mer ska fucka upp mellan oss så när Rasmus skickade sms:et blev jag rädd att du skulle lämna mig. Töntigt jag vet."

Jag reagerade på att han sa "mellan oss" men sa inget. Det kändes bra att han pratade om oss på det sättet. Han fortsatte prata.

"I den sekunden kändes det rätt men det är ju klart som fan att du ska få svara på dina egna sms, speciellt från ditt ex. Jag fick bara panik över att jag skulle ha förstört det vi hade eller nåt. Jag var typ bara tvungen att dra för att inte råka göra något mer dumt, så fkn dum i huvet är jag." sa han och drog en lång djup suck.

Jag visste inte vad jag skulle svara utan flyttade mig bara närmare honom och la huvudet på hans bröst och han började dra fingrarna genom mitt hår.
Det sista jag hörde innan jag begav mig till drömmarnas värld var:
"Jag älskar dig, Ronja"

Det var inget jag hann besvara men jag kan lova att jag somnade med ett brett leende på läpparna.

Den här blev superkort men ville inte fortsätta på den och råka förstöra deras moment haha, höööörs:))))

Hjärtslag D.LWhere stories live. Discover now