"Har du hört Hov1's nya låt Gift Ronja? Den ä så fucking bra!"
Ellie lät exalterad när hon pratade om bandet och om det var på grund av lite för mycket vin eller för att hon gillade dem så mycket var svårt att svara på.
Amanda skrattade lite lätt åt det Ellie sa och instämde nickandes med hela huvudet samtidigt som stack ner handen i chipspåsen som låg på bordet framför henne.
De fortsatte babbla och deras ord rann av mig lika fort som de kom ut ut deras munnar. Jag orkade helt enkelt inte lyssna längre på det ständiga tjatet om de fyra killarna, Hov1 hit och Hov1 dit, dag ut och dag in.
Istället kollade jag ut genom fönstret från Ellies lägenhet som vi befann oss i. Det var en riktigt fin fredagskväll och himlen var sådär vackert rosa som den bara blir på sommaren. Balkongdörren stod på glänt och man hörde Stockholmstrafiken brumma dovt nere på gatorna och röster från folk som var ute.
Jag väcktes ur mina dagdrömmar av Amandas hand som vinkade vilt framför mitt ansikte.
"Hallå? Ronja!"
"Va?" Svarade jag och kollade förvirrat på dem.
Båda skrattade åt mig och det smittade så jag började skratta jag med.
"Vill du kolla på film?"
Ellie kollade på mig och inväntade svar.
"Ja" svarade jag och fortsatte "då slipper jag höra om Hov1"
Jag blängde lite sarkastiskt på dem för de var väl medvetna om hur trött jag var på deras tjat.
"Noel är..." sa Ellie som om hon skulle påbörja en mening men hon avbröt sig och vi alla började skratta. Vi satte på TV:n och började bläddra lite på Netflix efter något roligt att kolla på.När filmen var slut var klockan redan mycket så vi gick in till Ellies rum och somna alla tre inom fem minuter.
Extremt kort del men ville mest introducera tjejerna och deras personligheter. Veeet att den typ inte handlar om Dante över huvud taget här och även i nästa del men han kommer. Hoppas någon tycker den verkar bra, hörs! ;)
VOUS LISEZ
Hjärtslag D.L
FanfictionRonja, tjejen som hatar Hov1 men lever med sina två bästa vänner Ellie och Amanda som skulle döda för de fyra killarna. Dante, medlem i Sveriges största boyband som en dag får syn på sin drömtjej, Ronja. Klar