08. kapitola - CHRABROMIL PROTI SLIZOLINU

293 32 13
                                    

Jay bol spokojný. Harry mal v poslednej dobe priam ukážkové správanie voči Umbriegeovej, neprovokoval ju na hodinách, neodvrával a robil čo od neho chcela. Aspoň to teda statočne predstieral. Tým si bol Jay istý, že to celé je iba divadlo a pretvárka, no dúfal, že to nejaký čas vydrží.

Schôdzky Fénixovho rádu sa konali raz do týždňa, podarilo sa im získať zopár nových členov, presvedčiť o pravde niekoľko ďalších ľudí. A čo bolo ešte dôležitejšie, Lord Voldemort nezískal to po čom najviac túžil. Aspoň zatiaľ. Staré proroctvo, ktoré stálo milovanú Lily život a ktoré spravilo z Harryho Pottera - Vyvoleného a sirotu v jednom. Jay sľúbil sám sebe, že nedopustí aby sa Temnej strane podarilo získať to čo chce.

Avšak niečo tu bolo, čo rozptýlilo chmáry, ktoré sa nad Rokfortom znášali. Blížil sa totiž prvý zápas metlobalovej sezóny. Nastúpiť proti sebe mali Chrabromil a Slizolin. Celá škola v napätí očakávala tento zápas hadov proti levom.

Najviac zo všetkého ho však pobavilo ako žiaci dostali od profesorky McGonagallovej viac voľna, tým že im nedala domáce úlohy. Znamenalo to, že Harry a Ron mimo spoločných tréningov Chrabromilského tímu, trénovali často aj sami. Sledoval ich z diaľky a vážne sa musel usmievať pri pohľade na Harryho ako mu to ide. Bol naozaj šikovný a talentovaný stíhač. Myslel pri tom na Lily, ktorá by naňho isto bola hrdá, avšak hneď túto myšlienku zavrhol. Pravdepodobne by bola celá bez seba zo strachu, že si jej syn ublíži. Nikdy nemala rada lietanie, dokonca z neho mala viac fóbiu než Hermiona Grangerová a to už bolo naozaj čo povedať. To úbohé dievča bolo vážne tak veľmi nemožné na metle, a keďže on nechcel aby si fakt neublížila tak ju poveril tým, že mu robila asistentku. Zapisovala známky, kontrolovala metly či sú v poriadku a či ich netreba vyradiť aby sa niekomu nestala nehoda a podobne. Hermiona mu za to bola vážne vďačná, a všetko svedomito plnila.

November bol veľmi studený. Každé ráno bolo mrazivé a chladný vietor štípal. Vrcholky vysokých kopcov v okolí Rokfortského hradu začal pomaly pokrývať sneh a rovnako sa ochladilo aj vo vnútri hradu. Bolo síce zabezpečené teplo rôznymi kúzlami, no po chodbách prefukovalo a čím boli učebne nižšie tým boli mrazivejšie. Na elixíroch sa to dalo vydržať len vďaka sálajúcemu ohníku pod kotlíkmi.

Vo Veľkej sieni panoval čulý ruch, študenti diskutovali, zvažovali šance oboch družstiev, dohadovali sa, stávkovali. Počasie bolo ako stvorené na metlobal. Bolo síce mrazivo ale jasno.

Amara sa snažila rozprávať so Snapom a on sa na ňu iba mračil a odpovedal jej jednoslabične.

„Ahoj," Jay sa posadil na voľné miesto vedľa nej z druhej strany.

„Ahoj," odpovedala na jeho pozdrav usmiala sa.

„Teba nenaučili, že je neslušné miešať sa do rozhovoru iných?" opýtal sa ho Severus a v tmavých očiach mu iskrilo. Vyzeralo to, že sa naozaj hneval, že sa k nim profesor lietania bez vyzvania pridal.

„Nezdalo sa mi, že ste sa rozprávali, hovorila ona," odvetil Jay ľahostajne a načiahol sa pre čaj. „Navyše som nehovoril s tebou Ufňuk ... Snape," dodal. Nuž, niektorých zvykov sa človek ťažko vzdával.

„Ale no tak chlapci," zasmiala sa Amara trocha nervózne aby odľahčila situáciu. Všimla si ako sa Severus naježil keď ho Jay provokoval. Ten zatiaľ spokojne raňajkoval. „Nestačí, že sú znepriatelené decká hlavne kvôli metlobalu? Nemusíte sa správať ako študenti," trocha sa mračila na Jaya. „A ty prestaň nadržiavať Chrabromilu. Nie je to pekné. A ty Severus, ..." automaticky prešla do tykania, no profesor elixírov to nijako nekomentoval iba mierne nadvihol obočie, „by si mal byť menej zaslepený pokiaľ ide o Slizolin!"

Omnia vincit amor [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now