0.8

162 5 0
                                    


Måndag, 9 december

En tydlig rynka hade formats mellan mina ögonbryn, ett kroppsligt svar på förvirringen som jag kände. Imorgon, tekniskt sett idag eftersom klockan nyss slagit över, var det terminsprov i matematik. Höstens oroligheter och den höjda kunskapsnivån hade gjort att jag vid en tidpunkt gett upp på skolan, speciellt matematiken. Och det fick jag sota för nu när jag inte förstod de tre logaritmlagarna.

Mobilen som låg på skrivbordet bredvid mitt spridda studiematerial surrade till. Jag kastade en snabb blick mot den upplysta skärmen och mitt hjärta slog ett extra slag när jag såg vem avsändaren var, Noel. Kvickt låste jag upp den, ypperligt tacksam för distraktionen.

Meddelandet innehöll endast två ord, sover du?

Bubblan som indikerade att han skrev ännu ett meddelande dök upp innan jag hann besvara hans fråga.

jag saknar dig, väldigt mycket

Ett leende prydde mitt ansikte när jag läste det senare meddelandet, jag hade också saknat honom. Han betydde allt, han tog alltid över mina tankar, han var en självklar del i min dag.

ömsesidigt, min prins

Han svarar direkt. 

jag längtar efter dig, efter att få ha dig här vid mig

helst, avklädd ;)


Rädslan spred sig igen. Det var inte hans fel, det brukade inte vara såhär. Men allt har förändrats. Jag är förändrad. Men han vet inte om det, och därför är det inte hans fel att jag kände på detta sättet. Han är inte upplyst om vad som hände den kvällen. Ingen är upplyst. Det är bara jag som bär på sanningen. Jag transporterade mig själv till sängen som befann sig precis bredvid mig. Det är det sista jag kommer ihåg innan jag slocknar. 

du skulle sett oss. n.fWhere stories live. Discover now