صلوا على حبيبنا محمد صلى الله عليه وعلى ٱله وصحبه أجمعين ❤❤
في اليوم التاني في الميتم طبعا ليلة امبارح نام قصي زي مناموا الاولاد التانين كانت النومه على فرشه صغيره أوي مع شرشف خفيف جدا برضو كده كل أولاد الميتم بينامو كل واحد على فرشته والشرشف بتاعه في الصباح ...
صحيوا كلهم مرة وحده وقعدوا قصي كان متعود إنه يفطر أول ميصحى من نومته .... وهما قاعدين كده دخل عليهم سليم ومعاه سندويتشات على عددهم بالزبط ووزعها على كل واحد فيهم وأكلو بعد الفطور راح قصي لسليم وقاله ....
قصي : أنا عايز أشرب ميه
سليم : هههههههههههههه في قانون هنا في الأول تلم فراشك وبعدها تعلالي هههههههههههه
قصي بقهر : حاضر
راح وشاله وزبط مكان منام ورجعله ...
قصي : أهو رتبت مكاني
سليم وهو يعطيه كوب المياه : هههههه خد بسرعه
قصي بعد مشرب الميه : شكرا
سليم باستخفاف : هههههه العفو
وكده كان أول شهر لقصي في الميتم كل يوم زي اليوم الي قبله ....بعد شهر صحي قصي من نومه الساعه ٢ وكانت أول مره يتأخر كده في النوم وطبعا راح عليه الفطور في الوقت ده كانت نهى موجودة في الميتم قاعدة وماسكه تلفونها وبتلعب بيه نعرفكم على نهى ..
نهى ( فتاة عمرها ١٩ أصغر من سليم بسنة خطيبته وبتموت فيه شعرها لونه أسود وعيونها بنيه وبشرتها سمره شويه مش حلوه أبدا بس سليم بحبها أوي جت من أسبوع عالميتم علشان تقعد فيه بالفتره الي بكون فيها سليم مش موجود وهي عارفه كل قوانينه وبتطبقها على الاولاد )
قصي قام من مكانه وكان جعان جدا لانه مفطرش معاهم راح عند نهى وقال لها ...
قصي : أنا عايز حاجه أكلها أصلي مفطرتش معاهم...
نهى : ليه بقا انشاءالله ..
قصي : كنت نايم ..
نهى بخبث : حاضر دلوقت أستنى شويه
قصي ابتسم لانه كان متوقع إنها مترضاش تعطيه وفرح من جواه وقال بنفسه ( شكلها طيبه أوي وهتديني حاجه أكلها ) ....
# ( يا مسكين مش عارف الي جاييك منها )
أعطته الأكل وأكل وكان فرحان أوي لأنه سد جوعه ....بعد شويه دخل سليم وفتح التلاجه وعرف إنه في حد ماكل من أكله بكل عصبيه سأل :
سليم : مين الحيوان الي فتح التلاجه وأكل الأكل بتاعي ؟؟؟ ...
قصي خاف أولها بعدين أركن إنه نهى راح تدافع عنه ..
قصي : أنا الي أكلت لاني كنت جعان أوي ..
سليم بكل عصبيه : مش أنا قلت محدش يكسر قوانيني ليه مردتش عليا ..
قصي : أنا طلبت من نهى وهي الي ادتني الاكل ..
سليم لف على نهى : حصل يانهى ؟؟ ..
نهى بخبث : هو قالي أنا عايز وأنا اديته ..
سليم لف على قصي وبصرخه هزت الميتم : ليه عملت كده ؟؟؟؟؟؟؟؟
قصي بخوف كبير ظاهر : أنا أنا ك كنت ج جعان أو أوي و وو
سليم : وايه ؟؟!!!
قصي خاف جدا وسكت ..
أما سليم اتعصب أوي وعمل ....
شووووو كييف البارت هاد انشاءالله يكون عجبكووو 😊😊 شاركوا رأيكو في التعليقات أتمنى تدعموني وتابعوها أكتر 😍😍😍😍
أنت تقرأ
يتيم على مر الزمان _ لريم المدهون ؛ مكتملة
Любовные романыشاب عانى كثير في حياته منذ صغره بسبب عمه وزوجته ، وفجأة أصبح شاب له مكانة كبيرة في المجتمع ومن أغنى العائلات ، أصبح عصبي ، جامد ، بارد ، وأغلق قلبه لا يريد أن يحب لتأتي بيان بطلة روايتي وتسلب عقله وكيانه بطفولتها وبرائتها .. أتمنى تقرأوها كلها وتعم...