البارت (٨)

1.8K 50 2
                                    

صلوا على حبيبنا محمد صلى الله عليه وعلى ٱله وصحبه أجمعين ❤❤

في الميتم الساعه ١٠ الصبح :

قصي بيتكلم مع ٱسر وبقوله ..

قصي : ٱسر أنا عايز أهرب من هنا وعايزك تهرب معايا ايه رأيك بقى ..

ٱسر : إزاي هنهرب يا فالح ..

قصي : أنا عندي خطه جامده جدا وهنهرب من هنا بسرعه ومش هيقدروا يمسكونا أبدا ..

ٱسر : ايه هي ؟؟ ..

قصي : الخطه هي إننا هنروح بالليل عند سليم ونقوله اننا عايزين نروح الحمام انت عارف انه عند الحمام مليان بقى من الخشب المرمى على الأرض انت هتفضل برا وانا هدخل جوا الحمام وهو هيفضل يرقبنا وأول متشوفوا لف وشه هتتناول الخشبه وهتخبطه على راسه بيها مش تموته بس كده هيفقد وعيه و هنقدر نهرب فهمت ؟؟

ٱسر : دي فكره مخطرتش على بالي أبدا ..

قصي بسخريه : ليه هو انت بتفكر زينا يعني !!..

ٱسر : لا يخويا عندك بس يعني !! ..

قصي : عندك مانع يعني !!..

ٱسر : هههههه وليه هيكون في مانع !! ..

في المستشفى ..

بعد معملت أسماء العملية .. ( عملية زايده )

سامح بخوف : طمني يا دكتور أسماء عامله ايه وازاي عمليتها ؟؟ .

الدكتور : مفيش خوف العمليه نجحت لكن دلوقت محتاجه لراحه كبيره علشان عمليتها بقت صعبه شويه ..

سامح : متشكر جدا حضرتك ..

الدكتور : دا واجبي عن ازنك ..

بعد مصحيت أسماء من البنج وصحصحت وبقت قادره تتكلم دخل عليها سامح .

سامح : ازيك يا حبيبتي ؟؟ ..

أسماء : الحمدلله أنا كويسه بس العملية وجعاني أوي ..

سامح : بالراحه على صحتك ومتتعبيش نفسك أبدا ..

أسماء : أمرك يا حبيبي ..

في الميتم الساعة ٨ بالليل ..

كان سليم واقف برا الميتم قريب من الحمام اللي اتكلموا عليه قصي وٱسر الصبح لان الحمام برا الميتم كانوا قصي وٱسر عمال يراقبوا فيه وبعد كده راحوا عليه وقالوله ..

قصي : أنا عايز أروح الحمام ..

سليم : روح جتك النيله ..

سليم بص في ٱسر وبسخريه : خير وانت جاي معاه ليه حارس يعني هههههههههه ..

ٱسر : لا بس احنا جينا مع بعض وكده بس ..

بعد شويه لف سليم وشه علشان يقفل الباب الخلفي للميتم ف علطول ضربه ٱسر على نفوخه في الوقت ده قصي خرج على طول من الحمام وهرب هو وٱسر مسكوا فيدين بعض وفضلوا يهربوا لحد موصلوا مكان بعيد جدا عن الميتم وهما بيجروا شافوا قطر واقف وعايز يمشي علطول جريوا عليه وركبوا فيه من ورا واتخبوا في حته ضلمه جدا بعد شويه سمعوا صوت حد جاي عليهم وفجأه !!! ..

شو رأيكم إنشاءالله من هون بتنتهي رحلة العذاب اللي عايشها قصي وٱسر في الميتم تابعوا البارت الجاي وأعطوني رأيكم في البارت هاد 😊😊😊😊 ..

يتيم على مر الزمان _ لريم المدهون ؛ مكتملة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن